Te weinig voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Azrit, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azrit

Azrit Actief lid

24 nov 2011
    450
    23
    18
    NULL
    NULL
    Onze zoon is bijna twee weken oud. Vanaf het begin hapt hij goed aan als ik hem aanleg. Na een paar dagen kreeg ik tepelkloven, tot bloedens toe. Op advies ben ik toen met een tepelhoedje gaan voeden om de tepels wat rust te geven. We kwamen er achter dat onze zoon niet genoeg voeding binnen krijgt door die tepelhoedjes, daarom moesten we wat bijvoeding geven en ben ik na het voeden extra gaan kolven om de productie op gang te brengen. Op zich komt er genoeg uit als ik kolf (bijna 100 cc). Bij elke voeding leg ik hem eerst aan en geef ik daarna extra wat ik eerder heb gekolfd, omdat hij niet verzadigd is als hij bij mij drinkt (ook soms nadat ik beide borsten twee keer heb gegeven en hij meer dan een uur heeft gedronken). Daarna kolf ik zelf nog na. Dit begint me een beetje op te breken, omdat ik ook een peuter van twee jaar heb rondlopen en bijna de hele dag in het teken staat van voeden en kolven. Sinds gisteren ben ik weer beginnen met voeden zonder tepelhoedje, maar ook hier krijgt zoonlief niet genoeg voeding uit ben ik bang. En een van de tepels begint weer pijnlijk te worden. Ik ben echt radeloos en weet niet meer wat ik nu moet doen. Kunt u advies geven/helpen?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ach, wat vervelend dat ik je vraag nu pas zie. Heb je hulp ingeschakeld? Een kindje wat gezond en op tijd is geboren en in 50 minuten niet zijn voeding binnenhaalt heeft wat hulp nodig om dit effectief te leren doen. Daar zijn nog voldoende mogelijkheden voor. Bel een lactatiekundige en laat haar meekijken. Stel samen een plan op zodat het werkbaar is voor jou en je gezin. Je zult zien dat je met een week een heel ander beeld kunt krijgen en de voedingen makkelijker verlopen.
    Je vindt lactatiekundigen via google, borstvoeding.com en nulborstvoeding.nl

Deel Deze Pagina