Succes met het afwachten! Bij ons een nekplooi van 7.1 en dachten ze nog andere afwijkingen te zien zoals geen maag en blaasvulling en een missende slagader in de navelstreng. Ook gelijk een vlokkentest en array onderzoek gedaan. Niets uitgekomen. Bij de 16 en 20 weken hebben ze ook niks kunnen vinden. Navelstreng was uiteindelijk goed alleen 1 slagadres is aan de kleine kant, inmiddels ook gewoon maag en blaasvullingen. Er zou eventueel nog een kleine hartafwijking kunnen zijn die niet zichtbaar is op een echo maar het lijkt uiteindelijk allemaal goed af te lopen!
Dat is echt fantastisch! Gefeliciteerd!! Voor nu probeer ik zo min mogelijk erover te denken en afwachten tot de eerste uitslagen er zijn.
Ook ik ga keihard voor je duimen hoor!! Ik mag vanmiddag om 15:00 voor de nekplooimeting en m'n bloeduitslag. Ben toch wel een beetje zenuwachtig!
Wij hadden een nekplooi van 5,4 en een kans van 1:3 op een afwijking, dit was het syndroom van edwards. Nipt doen ze niet meer boven een gemeten nekplooi van 3,5. Nipt is 100% betrouwbaar als er een trisomie gevonden wordt, hij is 99% betrouwbaar als ze zeggen dat er niets is gevonden. Ik moet eerlijk zeggen dat het me een beetje irriteert dat mensen maar roepen doe dan de Nipt... Mensen hebben geen idee dat het al killing is om 3 dagen te moeten wachten als je de sneltest krijg of een week als je deze niet krijg. Nipt duurt 10 werkdagen, dwz twee weken in spanning!! Meid heel veel succes en probeer goede hoop te houden, helaas weet ik dat dit een hele moeilijke en emotionele tijd is. Knuffel.
Hier een minder verhaal! Kansberekening idd, het is er niet voor niks. Ik was 23 en zwanger van een meisje met Downsyndroom. Nekplooi van 6mm. Bij mij kon de vlokkentest direct. Persoonlijk weet ik liever waar ik aan toe ben. Later bleek meisje naast down, ernstig ziek. Aan de hand daarvan zwangerschap afgebroken. Gaf mij een beter gevoel dan haar geboren te laten worden, en die paar weken dat ze alleen maar met pijn en ellende zou leven. Om uiteindelijk toch te sterven. Heb er zo vrede mee... Ze is gecremeerd en thuis bij ons )
Hier 1:24 met nekplooi van 5,8 en markers met 20 weken (achteraf gewoon haar gewone bouw zonder problemen), toch een super gezonde baby! Ik had ook niet van NIPT gehoord toen en durfde vlokkentest of punctie niet aan, heb mijn zoon verloren met 26 weken zwangerschap. Het was afzien, omdat ik tot de dag van geboorte in angst heb gezeten dat ze wat zou mankeren. Toen het ook nog een spoedkeizersnede werd omdat de bevalling fout ging pfffft Ik laat het nu ook echt niet meer doen. Hoop op een goede uitkomst! Het blijft een kansberekening en mijn omstandigheden waren gewoon niet zo best...
Ik kan me goed voorstellen dat je je hele zwangerschap dan zorgen maakt. Goed om een goed einde te lezen 👍🏼
Stille meelezer maar wat een super nieuws 😊 nu nog duimen voor een mooie echo en dan kun je verder genieten..
Ja, heel fijn. Over 2 weken de echo maar ben al een stuk geruster. En ik weet gelijk het geslacht!!!!