Top!!! Even snel ingelogd om te kijken of je al wat hebt gehoord. Wat een opluchting moet dat zijn.. Hopelijk de echo ook nog goed en dan dubbel genieten!!
Geen ct gedaan. Maar wel vlokkentest bij nt van 4.0mm (dus 1 op 3 kans, maar dus andere berekening dan bij ct). Geen afwijkingen gevonden so far. Zoooo ontzettend opgelucht toen het telefoontje kwam!
O ja, nipt raadde onze arts af, heb je nog geen zekerheid (te beperkte test) en ook nog eens lang wachten.
Oke, weet iemand of dit de definitieve uitslag is? Dus met alle testen? Of betreft het alleen de eerste uitslagen die ook al telefonisch zijn doorgegeven?
Dit is alleen een uitslag van DNA onderzoek zo te lezen, niet een samenvatting van alle onderzoeken samen. In DNA/chromosomen geen afwijkingen gevonden in ieder geval.
Het klinkt alsof er inderdaad geen afwijking gevonden zijn in het hele DNA. Ik neem aan dat als het om de sneltest gaat dat ze dat dan apart zouden benoemen. Super nieuws dus!
Bedankt voor het meedenken. Ik ga ervan uit dat dit dan over alle testen van het DNA gaat. Alleen dus nog de echo's afwachten 😀
Ik heb niet alle berichten gelezen, maar wilde je heel veel sterkte wensen met het wachten. Wij hebben in precies dezelfde situatie gezeten enkele weken terug. Nekplooi was prima, week later kreeg ik bloeduitslag. Die was zo afwijkend dat er een kans van 1:4 voor Down uitkwam. Dus volslagen in paniek en angst. Dit was op een woensdag. Wij konden pas na het weekend terecht voor een gesprek en onderzoek. Wij wisten dat wij het wilden afbreken als het niet goed was, dus voor een vlokkentest gekozen. NIPT had ook gekund, bij een goede uitslag is het ook goed. Is de uitslag afwijkend moet je alsnog verder voor vlokken/punctie. Die spanning nog langer wilden wij niet. De vlokkentest gedaan, best pijnlijk, vooral door alle emoties en spanning in je lijf. De uitslag zou op vrijdag doorgebeld worden voor de 3 chromosoom afwijkingen. We hadden rekening gehouden dat het ook al op donderdag bekend zou zijn (want als we dinsdags de test hadden gedaan kreeg je ook op vrijdag de uitslag, dus na 3 dagen) Wij zijn idd op donderdag gebeld met goed nieuws! Geen afwijkingen gevonden. De volgende dag heb ik nog even teruggebeld, omdat we erachter waren gekomen dat het geslacht bekend is door dit onderzoek uit het DNA. Heel veel sterkte meis, het zijn vreselijke momenten en zenuwslopende dagen.
Dank je. Inderdaad erg spannend allemaal. De uitslagen van de DNA zijn allemaal in orde. Nu volgende week met 16 weken een uitgebreide echo en dan met 20 weken weer. De geneticus zei dat de bloedwaarden voor de test misschien afwijkend waren waardoor de kans zo hoog werd maar deze waardes kunnen wel weer normaal zijn voor mij. Hopen maar dat het dat was.
Vandaag de uitgebreide 16 weken echo gehad en geen afwijkingen gevonden Wel was er nog steeds vocht te zien maar gelukkig wel al minder. Over 4 weken weer zo een echo en als dat ook goed is dan hoef ik niet meer naar het ziekenhuis. Jeeeeeej, zo blij en echt niet verwacht na de 1:4.