jeetje wat heftig voor je zeg! Bedankt dat je hier hebt willen reageren. ik heb het ondertussen vaker gelezen inderdaad dat curettage niet meer kan. Dus ergens zit het in mijn hoofd. Ik wil er alleen echt niet aan denken en probeer dat schrikbeeld echt weg te stoppen.
Ja snap ik heel goed! Bij ons vond ook vooral mijn man het een heel eng idee om haar te zien. Maar achteraf is het ons heel erg meegevallen en lijkt het allemaal veel enger dan het in werkelijkheid is. Hoe je het ook wendt of keert, het is toch je kindje en daar hou je van, hoe dan ook! Maar van het positieve uit blijven gaan hoor! 75% is altijd nog meer dan 25%!
Heb ook slechte combi test gedaan. Toch nipt laten doen uit angst voor dat het mis zou gaan wel even moeten wachten maar eindelijk bleek 99,99 alles in orde te wezen waren bange weken en je durft niet te genieten maar nu is ze er bijna. Mijn besluit stond ook vast voor als de test negatief zou geweest zijn dus ken je gevoel zijn toen vele nachtjes met traantjes geweest en vriend lief durfde ook niet te genieten toen. Trouwens nipt test maar op 3-4 zaken vwp op alles
Ik ben ondertussen thuis. Eerst werd er een echo gemaakt, daarna gesprek met de arts. Meeste was ik al op de hoogte, waaronder dat curettage niet meer gedaan wordt ivm de risico's (was wel fijn dat ik me daarop heb voor kunnen bereiden via dit topic) Vwp doen ze op 15+5. Ik ben nu 13+3 Nipt duurde 15 werkdagen. Bij de vlokkentest en vwp onderzoeken ze behalve de chromosoom afwijkingen ook nog verder aangezien ze dan 'toch bezig' zijn. Bij de vwp zou ik met 16+5 pas de uitslag krijgen van de sneltest (de chromosomen afwijkingen) dus over ruim 3 weken. Om deze reden hebben we gekozen om de vlokkentest te doen, dit kon zelfs meteen al. We krijgen as vrijdag telefonisch de uitslag over down, de overige onderzoeken later per post. Na het gesprek lag ik binnen 10 minuten op de behandel tafel. En toen kwamen de tranen. Angst voor het onderzoek, angst voor wat ons misschien te wachten staat, angst dat het echt werkelijkheid is waar we voor staan. De prik was verre van prettig, voelde erg naar. Hierna even inde rustkamer bijkomen en op naar huis. Nu thuis op de bank relaxen. Komende dagen niet sporten of tillen. En proberen mezelf niet gek te maken en hopen op het beste. Maar nu overheerst de angst helaas.
We duimen met je mee! Vlinder, ik ben weer op de gewone manier zwanger. Maar voel me veel beter, net als bij de oudste. Op hoop van zege!
och meis het is zoo begrijpelijk, hier draaien mijn duimen overuren, ik hoop zooo dat jullie vrijdag het eerste goede nieuws krijgen, volgend uiteraard het goede nieuws van de rest van de onderzoeken wens jou en je man heel veel sterkte komende weken, blijf met elkaar praten
Oh wat spannend deze dagen he... In ieder geval lekker rustig aan doen deze dagen! En laat je tranen maar lekker de vrije loop, het is ook niet niks allemaal! Ik heb ook huilend op die behandeltafel gelegen bij de vlokkentest en vond het ook heel erg naar allemaal. Nou meid, nu duimen voor een goede uitslag en hopen dat jullie deze dagen gauw achter jullie kunnen laten en kunnen genieten! Ik duim voor jullie!
Veel sterkte Lynn dit worden lange dagen en nachten. Mijn duimen draaien voor jullie en ik dnk aan je.
good luck with the results! I was high risk for trisomies 13 and 18 and down was 1:137 chance. Baby looked good on the scan, but my blood results were very bad. We got nipt in AMC/Amsterdam and the results were in within 9 days! And they were good, so we thought we could relax. Then at 20 weeks echo (which was done at 19+1) midwife couldnt see heart very well. She told me not to worry and that baby was in awkward position and she would repeat the scan when we were back from our holidays in 3 weeks. But I did worry, so we went to see dr privately during our holidays and they confirmed something was wrong with the heart, then we saw prenatal cardiologist and got diagnosis of complext heart defect - which very often goes together with either down syndrome or digeorge syndrome (never heard of it before). So, we cut our holidays short and flew quickly back to Amsterdam and have it confirmed that baby has complex heart defect. They did amnio last Monday and by Friday they had results that I already knew were good (down, trisomy 13 and 18) due to nipt. Other tests last longer and we will have them end of this week. Baby still apart form the heart looks perfectly well on the scan. We are having him this Wednesday in the hospital regardless the amnio and microarray results as complex heart problem means many open heart surgeries and other risks without any syndromes that go with it. It is very hard as I will be almost 23 weeks on Wednesday. I understand your need to try and prevent labor, I wish I did know all of this much sooner. In any case, I wish you all the luck in the world and hopefully your news will be a good one xx
Oh tiktak, wat spijt me dat! (ik had begrepen dat je nederlands goed kunt lezen) Heel veel sterkte op woensdag. Helaas doen ze curettage ook nu al niet meer.
Oh tiktak, heel veel sterkte gewenst... Lynn, klinkt heel gek, maar een bevalling is het laatste dat je met en voor je kindje kunt doen. En hoe eng het nu ook is, als het zover is, ben je gewoon, naast het grote verdriet, ook trots en verliefd. Echt waar
[QUOTE Lynn, klinkt heel gek, maar een bevalling is het laatste dat je met en voor je kindje kunt doen. En hoe eng het nu ook is, als het zover is, ben je gewoon, naast het grote verdriet, ook trots en verliefd. Echt waar [/QUOTE] Dit kan ik beamen Lynn. Je kan toch echt afscheid nemen van je kindje.
I agree, the only thought getting me through these days is that I will meet my little baby even if for a very short time
Tiktak, ik hoop dat alles vandaag 'goed' gegaan is en jullie er doorheen gekomen zijn. Ben net met mijn vader even een broodje wezen eten. Nu weer op de bank, beetje internetten, tv kijken en proberen er niet teveel aan te denken. De dag is al een groot deel onderweg, dan morgen nog. Gelukkig wat afleiding door even bij mijn vader langs te gaan en hem te helen met iets op de computer en erna naar de kapper. Heb al tegen mijn man gezegd, dat hij de telefoon op moet nemen vrijdag. Ik kan nl bij slecht nieuws niets meer gok ik, dus kan hij dat beter doen. Ik heb wel wat vragen nog, die moet hij maar stellen. En dan gaat of de jip en janneke champagne open 'so to speak' of er moeten kalmeringspillen gehaald worden vrees ik. Misschien ga ik daar sowieso wel al voor bellen dat die evt klaar liggen.
He meid, hou je het nog een beetje vol? Nu duurt het niet meer zolang gelukkig! Hebben jullie ook een tijdstip gekregen waarop jullie gebeld worden morgen? Heel veel succes!
thank you Lynn, it was the saddest day in my life, leaving my boy in the hospital. Now taking it day by day as we have to be strong for our daughter. Hope you get nice results tomorrow and get to drink your Jip en Janneke champagne xx