Hoi,, wil ff mijn verhaal kwijt Ik heb in 2011 3 miskramen gehad helaas waarvan 1 curretage. In febr. 2012 opnieuw zwanger maar al snel heftige bloedverlies met veel stolsels. Heb toen een vroege echo gehad bij de verloskundige praktijk en die zeiden "jah ga er maar vanuit dat het weer een miskraam wordt" terwijl er een kloppend hartje te zien was. We hadden ons er niet op verheugd omdat we al 3 miskramen hadden. Uiteindelijk bloedverlies gestopt met 12 weken en alles was olk. Tot week 33 had ik een uitgebreidde echo ivm placenta voor de uitgang maar dat was goed gekomen. Totdat ze zei dat ons babytje hoogst waarschijnlijk een afwijking zou hebben omdat hij te korte benen had P3 wat P50 ofzo moest zijn. En ik vroeg hoe bedoel je een afwijking?? Ja down syndroom zo recht in ons gezicht. Ik kreeg de grootste klap van me leven omdat je ervanuit ging dat hij gezond was. Maar eenmaal thuis dacht ik nee er klopt iets niet tot 33 weken hebben ze niet kunnen zien en nu dit. Uiteindelijk terecht gekomen bij de gyn en POPPOLI (psychiater voor zwangere vrouwen). En heb in het zkh uitgebreidde echo gehad en de gyn zei hij is idd aan de kleine kant maar zeker geen afwijking. En dat de verloskundige dat niet eens zomaar kan zeggen. Heb nu een super gezonde zoontje van 21 maanden zonder een afwijking. Nu komt mijn vraag, ik wil dus absoluut niet bij de verloskundige praktijk onderbehandeling wat voor ons heel begrijpelijk is. Ik wil bij de gyn onderbehandeling dus heb ik daar recht op en kan dat? Ik gebruik nog wel anti depressiva en mijn zwangerschap was geen fijne zwangerschap alleen maar complicaties lage bloeddruk hele lage hb alleen maar flauwvallen zwangerschapsvergiftiging en depressief.
Als je antidepressiva gebruikt moet je zowiezo in het ziekenhuis bevallen onder de begeleiding van een gyn ivm ademhalingsproblemen die op kunnen treden in het begin. Misschien kun je vragen of je voortaan daarheen kunt voor onderzoeken?
Zorg dat je bij de gyn terechtkomt!!! In jouw geval accepteer ik behandeling door verloskundigen niet.
Sowieso heb je wel een medische indicatie om controles in het ziekenhuis te hebben. Net als de bevalling. Je zou ook een andere praktijk kunnen zoeken natuurlijk.
Ik heb ook medische indicatie maar zolang het kindje het goed doet hoef ik pas met 36 weken naar de gyn... Eventueel een andere verloskundige zoeken?
Ik heb ook een medische indicatie, maar vanaf 36 weken. Hier in het ziekenhuis deden ze overigens niet moeilijk als ik zou willen blijven, maar ik vond mezelf al zo'n medisch geval dat ik dit niet wilde. De echo's zijn sowieso wel in het ziekenhuis maar dit had ook niet gehoeven. In jouw geval zou ik echter wel aangeven dat je bij een gynaecoloog wilt. En inderdaad anders een andere VK zoeken. Echt heel ongepast, die VK.
Er is maar 1 vkpraktijk hier bij ons. En daar wil ik dus absoluut niet heen. Was vandaag bij de ha en ze zei om bij de gyn te zijn Moet je een medische indicatie hebben en ik kon het wel proberen om ff de gyn te bellen. Ik heb gewoon geen goed gevoel bij de vkpraktijk en denk dat ik daaar ook wel gelijk in heb
Dit is niet helemaal waar hoor. Hangt erg af van welk middel je slikt en in welke dosis! Ik slik sertraline 50 mg en zou thuis mogen bevallen. Vanwege mijn schildklier heb ik toch een medium indicatie gekregen nu. Wat betekent dat ik in het ziekenhuis mag bevallen, maar onder begeleiding van de verloskundige. Volgens mij heb je altijd recht op ziekenhuis, kan alleen zijn dat je het zelf moet betalen! Gewoon even overleggen!
Heb je in het dorp niet een andere verloskundigen praktijk ook? Dat je daar je ervaring kan vertellen, anders huisarts bellen en om doorverwijzing naar Gyn vragen Sterkte! Kan me je gevoel goed voorstellen.
Als je aan de medicijnen bent STA je al onder controle van een gyn. tenminste, dat hoort. Volgens mij mag je helemaal geen antidepressiva slikken tijdens de zwangerschap...
Jawel. Ligt eraan welke en je moet indd onder controle van de gyn. En afhankelijk van welke medicatie je gebuikt moet je naar de gyn.
Huisarts vragen voor een verwijsbrief. Je hebt genoeg reden om bij een gyn te kunnen lopen denk ik hoor!
Wat rot dat het vorige keer zo gelopen is, maar ik denk toch echt niet dat je zomaar alle verloskundigen over een kam kunt scheren. In een andere plaats zul je toch wel een andere verloskundige kunnen vinden?
Gewoon de gyn bellen en de situatie uitleggen. Wellicht dat zij in jouw situatie direct al genoeg reden zien om je onder behandeling te nemen. Anders toch het verhaal nog eens neerleggen bij je huisarts. Ik hoop voor je dat ze je hierin tegemoet willen komen. En anders een andere vk zoeken, wellicht dan wel op grotere reisafstand. Succes!
Met antidepressiva hoor je gewoon onder de controle bij de gynaecoloog neem ik aan? En helemaal met een geschiedenis van zwangerschapsvergiftiging. En is er ooit onderzocht waarom je drie miskwamen hebt gehad? Ben je weleens onderzocht op stollingsafwijkingen die kunnen miskramen en zwangerschapsvergiftiging en een hoop andere complicaties veroorzaken. Ik zou als dat nog niet is gedaan toch echt even een test eisen. Je hebt in nederland herhaalde miskramen poliklinieken (gewoon in het ziekenhuis) waar je terecht kan vanaf drie miskramen. Dan word je de eerste weken van een nieuwe zwangerschap ook in de gaten gehouden en kunnen ze testen doen. Dat je een gezond kindje hebt zou niet moeten uitmaken aangezien jealle complicaties aan elkaar gelinkt kunnen zijn. En je voor deze of de volgende zwangerschap de best mogelijke kansen wilt hebben natuurlijk.
Ik slik ook sertraline 50 Mg en ik MOET in het zh bevallen en moet samen met de baby 24 ter observatie blijven ivm evt. Afkickverschijnselen bij de baby. Is dus schijnbaar verschillend. Bij zoonlief moesten we overigens nog 48 ter observatie blijven. Je mag altijd poliklinisch in het zh bevallen als jij je daar prettiger bij voelt. En wat betreft je vk, ik zou gewoon op zoek gaan naar een andere praktijk.
Euhm, nee met antidepressiva hoef je niet onder controle te staan van een gyn. Mijn gehele zwangerschap sta ik onder controle van de vk in een vkpraktijk. Zwangerschapsvergiftiging is een ander verhaal.