Vanmiddag eerste echo, zenuwachtig

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door muisje14, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Vanmiddag we onze eerste echte echo, Afgelopen woensdag hebben we onze intake gehad en ik heb gewoon gevraagd of dat ze ff op de echo wilde kijken.
    De VK (een jonge meid nog) vertelde wel dat ze geen echoscopiste is en de apparatuur die op die locatie stond dat die echt verouderd was, maar toch ff spieken. Nu zagen we wel steeds de baarmoeder voorbij komen (en weer weggaan), maar ze kon het beeld moeilijk scherp krijgen. was toen precies 7 weken die uitwendig is dat ook wel moeilijk te zien denk ik.

Doordat ik wat roze verlies heb gehad en deze onzekere echo was ik helemaal in de stress. Maar gelukkig mag ik vanmiddag op de hoofdlocatie komen (waar de nieuwste appartuur staat en waar ze ook inwendig kunnen kijken). Wat boffen we toch met onze lieve VK's dat als je ongerust bent dat je altijd mag komen, echt super.

Ben dus nu best zenuwachtig..... 14.15 uur moeten we komen.

2. Alita

Alita Niet meer actief

succes meid!!!

3. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Spannend meid! Ik had afgelopen woensdag mn eerste echo dus weet helemaal hoe je je nu voelt.. Tis zo bijzonder om te zien! Succes!

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Heel veel succes!

5. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Spannend! Succes vanmiddag! Maandag heb ik de eerste.. Ben zoo benieuwd...

6. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    Veel succes vanmiddag !! hopelijk mag je een mooi beebje zien met een hartslagje

7. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    En meid, hoe was het?

8. Alita

Alita Niet meer actief

idd....hoe was het?

9. muisje14

weet niet of het wel goed gaat. Zagen heel moeilijk in een hoekje wat zitten, vk heeft het opgemeten leek 6 weken. Er klopt geen hartje. :(

Het kan twee kanten opgaan. Of het is al gestopt met groeien of het gaat nog een groeispurt maken. Heb wel sinds vanmiddag erge rugpijn :(

Ik ga denk ik maar van het ergste uit, al probeer ik wel positief te blijven maar ben wel in tranen hoor:(:(:(:(

10. Alita

Alita Niet meer actief

ach nee......:( wat erg meid...

Weet je zeker dat je je eisprong goed had......

11. muisje14

eisprong weet ik niet, maar wel wel op 23 januari een lichte positieve test terwijl ik 26-12 voor het laatst ongi was. 27 januari een knaltest dus moet eigenlijk 7 weken zijn,

12. Alita

Alita Niet meer actief

dus je had een posi ovutest in de week van 23-27 januari?

13. muisje14

nee positieve zwangerschapstest

14. Alita

Alita Niet meer actief

hmmmm ja dan ben je nu idd 7 weken he.....
    Ja meid het is nu even afwachten dan:(
    Wat zegt je gevoel.... dat het foutzit?

15. muisje14

dat zegt mijn gevoel wel ja, heb best wel erge rugpijn. heb ook een paar keer rozeverlies gehad.

Bij Stijn had ik ook een echo met 7 weken en daar was al een mooi kloppend hartje te zien. Nu zat er ver weg in een hoekje iets wat de vk kon meten tot ongeveer 6 weken. het kan nog een groeispurt maken maar denk zelf dat het afgelopen is :(

16. Alita

Alita Niet meer actief

ik hoop dat het gewoon goedkomt meid.......het kan idd nog hoor...niet de hoop opgeven....

17. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Ach meis, wat vreselijk verdrietig en dan die onzekerheid..
    Ik heb twee ma's en een mk gehad dus weet wat je doormaakt..
    Ik hoop dat het nog goed komt natuurlijk!

18. muisje14

herken je de rugpijn bij een mk/ma?

19. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Nee dat niet eerlijk gezegd. Uiteindelijk bruin bloedverlies wat dagen later pas echt doorzette

20. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook 23 januari positief gestest, met terug te tellen dacht ik dat ik maximum 8 weken zou zijn, maar waarschijnlijk eerder 6 of 7, omdat ik een lange cyclus had.

7 februari echo gehad, vruchtzakje gemeten op 5 weken. De gyne heeft me toen meteen gerustgesteld dat het ook een late eisprong kon zijn, en heeft mijn bloed afgenomen, en twee dagen later opnieuw. Mijn zwangerschapswaarde steeg nog steeds, dus ik ben waarschijnlijk gewoon minder ver dan ik dacht (nu 6 weken en half)

Bloedverlies heb ik niet gehad... maar kan je gyne niet gewoon even je bloed testen? Als je waardes mooi verdubbelen in twee dagen tijd, dan ben jij toch alvast gerust gesteld, nee?
    Dan moet je tenminste niet in de stress zitten tot aan de volgende echo :(

Soms is er op 6 weken ook gewoonweg nog geen hartje te zien. Wanneer moet je terug gaan?

Deel Deze Pagina