Combinatietest en geslacht vragen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Molensteen, 30 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik ben maandag 13 weken, dinsdag de combinatietest. Zou ik kunnen vragen of ze ook ook kan spieken naar geslacht?

2. Maartje2013

Maartje2013 Actief lid

9 sep 2012
    122
    0
    0
    Goeie vraag, ik heb hem ook deze week... Ligt er ook misschien aan wie het doet?

3. WAvE

WAvE Lid

30 jan 2016
    73
    0
    6
    NULL
    Spannend! Wij hebben ook een combinatietest gedaan en toen niet gevraagd naar het geslacht. Daar is de echo volgens mij ook niet helemaal voor bedoeld. Maar hey, vragen staat vrij. Vraag mij alleen af of ze het heel duidelijk kunnen zien al dan? Maar één manier om erachter te komen;).

4. Loes221983

Loes221983 Actief lid

1 aug 2015
    213
    0
    16
    Wij hebben er tijdens de combinatie test naar gevraagd en er is naar gekeken al kon de echscopist geen garantie geven. Was ook pas 12.1.
    Maar kijken en samen een gokje wagen was geen enkel probleem heb toen ook een goede nub foto meegekregen omdat ik daar naar vroeg.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Geslacht is vaak nog niet volledig ontwikkeld met 13 weken. Ik zou er dus niet om vragen want als de echoscopiste niet ervaren is in zeer vroege geslachtsbepalingen (vaak nog aan de hand vd nub), zullen ze geneigd zijn de nub voor piemel aan te zien en dus een foute uitspraak te doen.

Je kan dan beter om een nub foto vragen en deze hier laten beoordelen.

En dan over een week of 2 een geslachtsecho laten maken.
    Ik neem aan dat er geen noodzaak is om het geslacht met 13 weken al te weten.

6. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Wij hadden een aparte echo ' gekocht ' á 25 euro en wisten het met ruim 13 weken. Duurde een half uur voor het kindje goed lag om dit te kunnen zien. Je kan het natuurlijk altijd vragen.

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw

Er is totaal geen noodzaak, wachten anders netjes af tot20 weken echo.
    Maar goed is ga gewoon es vragen en dan hoor ik het wel.

8. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Bij mij wilde ze er niet naar kijken, ook zo vroeg niet.

9. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Bij mij gaf de echoscopiste eerlijk toe dat ze het nog niet kon zien :) Ze vond het ook helemaal niet erg dat ik het vroeg :)

Ik dacht ook al dat het nog niet te zien was hoor, maar je kan het altijd beleefd vragen hè?

10. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Bij mijn vk mochten ze daar geen uitspraken over doen omdat het te vroeg was! En veel mensen zich er toch aanvast houden.
    Het is gewoon niet duidelijk te zien op die termijn.

11. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Mijn echoscopiste vroeg of ik het wilde weten. Mijn man was er niet bij dus ik vond het niet leuk om het zo te horen.
    Bij de geslachtsbepaling die we gepland hebben met 15 weken zei ze dat ze het erg goed kon zien bij de combinatietest. Anders had ze nooit gevraagd of we het wilden weten.
    Maar ze is een erg ervaren echoscopiste die medische als pretecho's doet. En ze checkt ook altijd de nub en de flow in de navelstreng.

Je kan allicht vragen "goh, is het echt waar dat het geslacht op deze termijn al gezien kan worden. Dat lijkt me toch wel erg vroeg".
    Zo zou ik het brengen denk ik, een beetje onnozel 😊

12. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Ik heb er gewoon naar gevraagd of ze het kon zien. Ze heeft toen verteld dat ze al wel wat gezien had en dat ze als ze een gokje mocht doen t wilde zeggen. Maar wel erbij dat het nog niet zeker was en ik er niet helemaal vanuit moest gaan dat ze het goed had.

13. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Meestal word de echo van de combinatie test gedaan met 12-13 weken.
    Vaak is het dan nog te vroeg om het geslacht te zien. Ook is het eigenlijk een medische echo. Vaak zijn ze dan wat minder bereid om ernaar te kijken. Ook bij de 20 weken echo zijn ze dit niet verplicht maar doen ze vaak niet zo moeilijk. Je zou eventueel als je niet kan wachten met 15 weken een pretecho kunnen laten doen.
    Voor enkel een geslachtsbepaling betaal je vaak 25-35 euro.

Deel Deze Pagina