Hoi, Vorig jaar, bij mijn eerste zwangerschap, heb ik ook hier mijn hart gelucht..Ik heb daar toen veel steun aan gehad omdat er veel mensen reageerden die in het zelfde schuitje zaten of ooit hadden gezeten. Intussen ben ik mama geworden van een mooie zoon! Nu ben ik opnieuw zwanger en gezien mijn vorige zwangerschap adviseerde de vk opnieuw een combinatietest te laten uitvoeren. Tijdens mijn vorige zwangerschap was de nekplooi 4,5 en was het risico vastgesteld (kansberekening) op 1:58. Dat was toen schrikken. Medische molen in, vlokkentest in het EMC (lees mijn vorige verhaal maar), met als uitslag: geen afwijkingen geconstateerd bij mijn zoon. Zielsgelukkig zijn we met hem, ons zonnenstraaltje!! En nu..........weer een verdikte nekplooi van 4,3..een berekening van 1:90. Aanstaande dinsdag de vlokkentest en een uitgebreide echo. Goed, ik weet nu wat er gaat gebeuren maar ik kan het maar niet van me afzetten. Ik weet het.......ik heb het eerder meegemaakt en toen is het goed afgelopen. Maar...maar..blijft het in mijn hoofd. Ik wil hier gewoon weer mijn verhaal kwijt, mijn spanning en emoties van me aftypen. Misschien kom ik weer mensen tegen die door hetzelfde gaan op dit moment? Afz. GEEN blij muisje..maar BANG muisje..
helaas kan ik je geen verhalen vertellen over een vlokkentest. Vind het wel klote voor je dat je dit weer een xtje moet meemaken. De onzekerheid vanuit de zwangerschap herken ik helaas wel. We hebben ook al een super lieve zoon van 3 jaar en toen een relaxte zwangerschap. Nu helaas ook een minder relaxte zwangerschap door vroege weeenactiviteit en een kindje wat achterloopt op de groei. Dus hier veel ziekenhuis bezoeken en een redelijk medische zwangerschap. Wil je veel succes wensen, en probeer positief te blijven... hopelijk valt het weer allemaal reuze mee!!!
Bedankt voor je reactie. Hoopte hier toch een beetje steun en afleiding te vinden want ik kan maar aan één ding denken. Jij hebt ook een intensieve zwangerschap zo te horen. Ook veel sterkte hoor!
Geen vlokkentest gehad, omdat al uit de bloedtest vastgesteld werd dat we een meisje zullen krijgen. Maar toen me werd aangeboden of ik een combinatietest wilde laten doen, heb ik geweigerd. Ik wil me niet druk lopen maken om het feit dat ze 'misschien' down (of andere ziekte) zou kunnen hebben. We weten dat ze geen Duchenne kan hebben en dat was voor ons spanning genoeg die van onze schouders af viel. Maar ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt, juist omdat je kindje een verdikte nekplooi heeft. Dat was juist de reden waarom ik niet alsnog een vlokkentest wilde laten doen.
Ik zit momenteel hetzelfde nekplooi van 5, 6 mm. Ik heb besloten om voor vwp te gaan. Het is vreselijk die onzekerheid! Ik wens je al het goeds!
Blij muisje, ik kan me jou verhaal van vorig jaar nog herinneren.. Ik zat toen in hetzelfde schuitje met een uitslag van 1:47 incl. een vlokkentest. Ik vond het echt een nare tijd ondanks de goede uitslag van onze inmiddels prachtige zoon! Wij weten nog niet of wel of niet voor een tweede gaan. Mede door dit soort situaties denk ik trek ik dat wel weer allemaal.. Ik wens je heel veel sterkte! Wat mij trouwens toen erg heeft geholpen was een tip van de vk. Zij zei toen teken eens 47 rondjes waarvan je er eentje inkleurt.. Dan kun je zien hoe groot de kans is dat het wel goed zit allemaal. Ik ga je verhaal volgen.. Laat je wat weten als de uitslag er is!
Jee wat schrikken meid. Ik wens je veel sterkte in de spannende periode die komen gaat. Hier vorig jaar 1;5 kans op syndroom van down. Nu weer zwanger en gelukkig geen verhoogde kans maar snap je angst heel goed. Sterkte!
Bedankt voor de reacties. @Jonneke83: jij hebt ook heel wat voor je kiezen gehad volgens mij, ik wens je een heel voorspoedige zwangerschap! @ Koesje, ja klopt, vorig jaar was ook geen pretje. Ik heb toen dat advies al van je gekregen en het direct toegepast. Stipjes tekenen en op die manier de vele kansen visualiseren. @jaikke: jij ook heel veel sterkte, wanneer is de vwp? Gisteren dus de vlokkentest gehad, viel tegen. Ze hadden maar 9 ml vlokken ipv 20 ml en nog een keer prikken durfde ik niet aan. Vrijdag terugkomen, dan krijgen we de uitslag van de sneltest MITS ze genoeg weefsel hadden om te onderzoeken. Zo niet: dan moet ik nog een keer..... Verder krijg ik vrijdag ook een zeer uitgebreide echo en een gesprek met de klinisch geneticus. En nu wachten............. wachten en rustig aan doen. Lichamelijk doe ik niks maar mentaal...............de piekermodus staat aan en krijg m niet meer uit. Ik hou jullie op de hoogte, voor iedereen die nu ook hetzelfde ervaart: heel veel sterkte.
Is het normaal dat je een uitgebreide echo enzo krijgt als je voor de vlokkentest oid gaat bij een verhoogde nekplooi? heb vanmorgen de uitslag gekregen van de combitest en die ziet er niet goed uit. Moet dinsdag voor een vlokkentest. Ik zie er erg tegen op, heb dit nog nooit mee gemaakt, en sowieso omdat dit de laatste zwangeschap zal zijn. Ik had geen verdikte nekplooi, die was gemiddeld en dus normaal. Het zat 'm in het bloed. Ik hoop zo dat de test een goede uitslag geeft en dat het allemaal goed gaat.
Blijmuisje ik hoop zo dat de vlokkentest voldoende was. En... dat alles goed is.ik heb 6 november de vwp. Volgende week de uitslag van het bloed maar de nekploometing wordt daarbij meegenomen dus daar moeten we maar niet teveel van verwachten....
Jaikke, ik hoop dat je de dagen gaat doorkomen tot de vwp, ik zit nu een aantal dagen thuis omdat ik me met niks anders bezig kan houden, als mijn zoon van de dagopvang komt heb ik gelukkig zat afleiding! Morgen is de spannende dag..ik zal geen oog dichtdoen vannacht. Danoek, veel succes en sterkte dinsdag, maar ook de dagen ervoor en erna.. Ik weet niet of het gebruikelijk is dat je na de vlokkentest of uitslag een uitgebreide echo krijgt. Wij staan iig onder goede controle, ik denk dat dat te maken heeft hoe afwijkend de uitslag van de ct was...? Denk ik hoor, iki zou het niet weten. Vraag het anders na, dan weet je ook waar je aan toe bent.
Blijmuisje, ik wens je veel sterkte morgen. Ik leef met je mee en hoop voor je dat toch alles goed mag komen.
SORRY voor mijn late reactie! Ik ben afgelopen week ziek geweest en jullie beantwoorden zat er ff niet in.. Was nogal in een rollercoaster terechtgekomen.. Vorige week vrijdag de resultaten van de sneltest gehad, deze waren allemaal OK! Daarnaast een uitgebreide echo gehad en de echoscopist was erg tevreden. Op dit moment zijn we in afwachting van de overige testresultaten, deze verwacht ik ergens volgende week. Dus, we zijn al erg blij, maar behoeden ons ervoor dat we niet te vroeg juichen. De eerste resultaten waren goed dus dat geeft wel HOOP!!!! Ik zal jullie zeker op de hoogte houden, bij jullie nog nieuws?? Liefs, Muisje (al een stukje blijer)
gelukkig dat alles tot nu toe goed is. Dat geeft weer een beetje moed. Morgen krijg ik de uitslag van de vlokkentest, dus nog even spannend. Mijn gevoel zegt dat alles goed is.
Vandaag EMC gebeld voor de overige resultaten: de uitslag is goed! Vooralsnog ziet de baby er goed uit! Wij zijn zo blij! Een beetje zorgen houd je altijd.....maar ik klim wel weer terug op mn roze wolkje..en ik hoop dat ik dat blijf tot minimaal april 2013. Ik blijf nu verder wel onder controle van het EMC. Voor de anderen die nog in spanning zitten: sterkte! @Danoek: heb jij al nieuws???? Liefs, Blij Muisje