Groei echo ?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Miiepje, 16 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Klopte de schattingen tijdens de groei echo?

1. Ja, de baby werd groot verwacht en was ook groot

2. Ja, de baby werd klein verwacht en was ook klein

3. Nee, de baby werd groot geschat en was gemiddeld/stuk kleiner

4. Nee, de baby werd klein geschat en was gemiddeld/ stuk groter

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Miiepje

Miiepje Actief lid

26 okt 2013
    249
    0
    0
    Volgende week krijgen wij een groei echo.
    Niet zo zeer omdat onze vk denkt dat de kleine heel erg achterloopt qua groei maar ze voelt en ziet nu 3 weken niet echt verbetering qua groei dus heeft ze ons doorgestuurd.
    Nu ben ik hier vrij nuchter onder omdat ik hier vrijwel altijd lees dat die groei echo's helemaal niet kloppen en ze er vrijwel altijd naast zitten met de schattingen.

Dan vraag ik me meteen af waarom er dan eigenlijk groei echo's gemaakt worden haha

Bij onze dochter hebben we nooit een groei echo gehad vanaf een week of 27 voelde mijn vk gewoon aan de baby en schatte haar toen altijd rond de 6 pond en dat klopte dus wel precies, want na 40 weken werd onze dochter geboren met een gewicht van 3100 gram.

Hebben jullie groei echo's gehad ? En zo ja klopte de schattingen of zaten ze er onwijs naast ?
    Ik heb een poll gemaakt want ben toch wel een beetje nieuwsgierig

2. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Ik heb meerdere groeiecho's gehad vanwege zwangerschap suiker achteraf bleek ik dat niet te hebben. Met week 37 constateerde de gynaecoloog dat hoofdje 3 weken voorliep en buikje 2.5 (was door verwezen ivm bloed in urine) dit bleek wel te kloppen deze echo. Dus sommige echo's zijn wel betrouwbaar hoor. Wat niet echt betrouwbaar is is de gewicht schatting. Tegen mij zeiden ze dat ik een flinkerd zou krijgen tussen de 4 a 5 kilo. Nou toen ie geboren was was het een baby van 52 cm en iets meer dan gemiddeld 3360 gram netjes dus!

3. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Ik heb op een maandag een extra groei echo gehad en hier zou ze 2260 wegen, ze is die week de zaterdag geboren en toen woog ze 1975. Ook hebben ze me met een andere groeiecho laten zien dat als ze ook maar een millimeter verder of korter vast zetten, ze een heel ander gewicht krijgen

Succes met de echo! Hopelijk is gewoon alles prima!

4. Miiepje

Miiepje Actief lid

26 okt 2013
    249
    0
    0
    @snoepje
    Idd ze meten heel even verder en meteen lopen de beentjes of het buikje ineens 3 weken voor of achter haha vandaar mijn nuchterheid tis echt pietje precies werk denk ik

@ lynnetje
    Op zich klopt het bij jou dan wel aardig.. Wel wat ernaast natuurlijk maar zoals bij m'n vriendin zeiden ze 4500 gram en hij was maar 3200 gram dat vind ik nogal een verschil.

Kijken ze bij een groei echo ook naar de hoeveelheid vruchtwater ?
    Ik heb altist t idee dat ik zo weinig vruchtwater heb doordat de beeb helemaal aan de 'oppervlakte' ligt zeg maar huid op huid zowat ..

Bedankt voor jullie reacties !

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik had een inimini buikje, ook erg weinig vruchtwater en bijna alleen baby..

E. Zou 5 weken achter lopen op groei. Werd met 38+2 geschat op 2100 gr. Zou in couveuse moeten etc. Dag later ben ik bevallen en was ze 2765gr.

Vanaf de 28 wkn iedere week naar ziekenhuis, vaak gehoor een heel klein dapper meisje en uit eindelijk was het een hoop drama om niks..

6. Miiepje

Miiepje Actief lid

26 okt 2013
    249
    0
    0
    Ja idd dat is wat ik dus bedoel en vaak lees hier en hoor in mijn omgeving.

Hier ook een mini buikje en voel ook alleen maar kind dus ben wel benieuwd naar de hoeveelheid vruchtwater eigenlijk.

Maar goed kijken naar ons ukkie vind ik altijd leuk hoor dus vind een extra echo helemaal niet erg hihi
    Maar net als wat jij beschrijft veel drama om niks , die stress is ook vervelend lijkt me!

7. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    ben ook wel benieuwd wij krijgen ook een groeiecho omdat de vk denkt dat het kindje aan de kleine kant is en mijn buik ook stil staat in groei

8. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook groeiecho's gehad en die waren heel correct:
    Eerste kindje: schatting 2200 gram, dag later geboren met 2140
    Tweede kindje: schatting 3000 gram en vijf dagen later geboren met 3050 gram.

9. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Mijn vk maakt standaard groeiechos, met 31-33-36 weken. Deze week heb ik de laatste.

Ik kan je dus nog niet vertellen of het gewicht klopt;)
    Bij de vorige echo woog de kleine 2440gr en geboortegewicht is geschat tussen 3500gr en 3800gr.

10. Miiepje

Miiepje Actief lid

26 okt 2013
    249
    0
    0
    Oh dat is heel netjes gemeten idd!

11. Miiepje

Miiepje Actief lid

26 okt 2013
    249
    0
    0

Hier krijgen we alleen een groei echo als de vk twijfelt over de groei,vruchtwater enz
    Verder alleen de 12 en 20w echo.

Onze dochter was ook niet mega groot maar ook niet te klein en hebben verder geen groei echo's gehad ze voelde gewoon altijd en schatte daaruit zeg maar.

We schrokken in eerste instantie wel toen ze over een groei echo begon aangezien we weten dat ze dan zorgen heeft over de groei, dus ben wel benieuwd naar de metingen

Voor me eigen gevoel is hij juist groot omdat ik hem echt voel en zie liggen zeg maar voel alleen maar baby wat er in me buikje ligt

Met de pret echo met 29+4 dagen kwamen de metingen uit op 1300/1400 gram en liep alleen z'n hoofd 3 weken achter.

12. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Oh ik werd net gebeld dat we morgen de groei echo al hebben dus ben benieuwd!
    Meten ze dan ook je vruchtwater ?

13. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Vruchtwater wordt idd ook gemeten!

Met 29+3 heb ik ook nog een extra echo bij de gyn gehad, hier was de kleine toen 1400gr. Dat was heel gemiddeld zeiden ze.

14. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Dan ben ik benieuwd !
    Waarschijnlijk dus ook een boel 'paniek' voor niks.

Maar idd wel leuk om weer even te kunnen kijken

15. Miiepje

Miiepje Actief lid

26 okt 2013
    249
    0
    0
    Ben benieuwd Jmay laat je het morgen weten ?

16. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hier vaak groeiecho's gehad ivm ernstige groeivertraging. De laatste echo was 3 dagen voor zijn geboorte. Toen werd hij 1100 nog iets geschat. Hij bleek 1265 gram. Toch gingen ze ervan uit dat hij onder de 1200 gram zat omdat hij wat vocht vasthield. Dus hier klopte het wel!

17. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Doe ik!

@Baukje
    Jeetje wat klein zeg:( is er een rede gevonden van de groeivertraging ?
    is alles wel goed met hem nu?

De Vk denkt hier dus ook aan een groei vertraging, maar ik heb juist het idee dat hij heel groot is.. omdat hij zo duidelijk voelbaar is,hij ligt echt tegen de oppervlakte zeg maar... en zo hard schopt en draait.

18. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    Geloof er niet meer in, bij 36w schatte ze de baby 3.313kg week later 2.700kg

19. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Met 34weken groeiecho gehad: schatting met 40 weken 3600gram
    met 38 weken weer groeiecho gehad en volgens hun werkte mijn placenta niet meer goed, geschatte gewicht bij 40 weken 3100gram

met precies 40 weken bevallen en onze kleine woog toch echt 3720gram en mijn placenta is helemaal goedgekeurd ;)

20. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij beide kindjes een groeiecho gehad en ze werden aan de grote kant geschat (gewichten weet ik niet meer)

De eerste werd met 3575 geboren (bij 36+6), dus gezien de termijn was dat P95.
    De tweede werd met 3620 geboren met 37+5.

Aan de flinke kant dus, gezien de termijn waarmee ze geboren zijn.

Deel Deze Pagina