Hoi allemaal, Na groeiecho vorige week doorgestuurd naar UMC voor een derdelijns echo. Qua groei zou onze baby achterlopen (vooral hoofdje) en ze gaan morgen dus alles opnieuw nakijken, met name de flow van de placenta, maar ook het hartje van de baby e.d. Ik ben zo vreselijk zenuwachtig en hoewel we in eerste instantie positief zijn, begin ik me nu toch druk te maken of er wat aan de hand is Wie heeft er zo'n soortgelijke echo gehad in het zkh?
Ik weet niet of ik al ergens gereageerd had maar ik vanaf week 20!! (LUMC). Om de week groeiecho en andere week flowmeting. Mijn meisje kwam niet eens in de buurt van een grafiek (dan wel het meest met haar hoofd) maar geboren met 1600 gram met 36 weken. Nu drie maanden en kerngezond! Sterkte komende tijd!
Ik heb inderdaad ook twee keer een guo gehad in LUMC (zo'n echo die jij waarschijnlijk gaat krijgen) waarbij nogmaals naar alles wordt gekeken. Ze hebben gewoon betere apparatuur vaak in academische ziekenhuizen en meer expertise.
Ja een chromosoomafwijking in de placenta...(dus niet in kindje) is heel zeldzaam en kan alleen worden gezien met vruchtwaterpunctie (heb ik dan ook gehad).