Morfologische echo is een uitgebreide, structurele echo waarbij elk onderdeel en orgaantje van de baby wordt gecheckt. Grote(re) afwijkingen zouden op deze echo al zichtbaar moeten zijn (zoals gespleten lipje, open ruggetje, hartafwijkingen, hersenschade, ...) een 20 weken echo dus
dan heeft toch iedereen dit laten doen (die de 20 weken echo heeft laten doen_ of bedoel je een uitgebreidere die je krijgt als je grotere kans hebt op afwijkingen (zoals ik dat heb gekregen na een "slechte" nekplooiuitslag en vruchtwaterpunctie)
Oh haha ja 20 weken echo zegt me meer... niet met van die dure woorden gaan gooien heh ik heb 30 maart de 20 weken echo... denk dat bijna alle dames deze wel krijgen/willen...! Liefs Nelleke
Haha wist niet dat er zo'n moeilijk woord bestond voor de 20 weken echo. Dacht ook al! wat is in hemelsnaam een morfolgische echo
Idd, ik wist ook niet wat het was Heb het dan opgezocht en er stond idd dat het een "detail echo" is. Morgen heb ik deze! Hopelijk alles in orde met ons kleintje! xxxxxx
alles was super met de 20-weken echo ons baby'ke is een super actieveke en de gyn zei dat dat héél goed teken is... baby had ook "de hik" groetjes
heb ik gisteren gehad! Duurde een half uurtje.. Alles was goed met onze meid.. alleen was ze behoorlijk eigenwijs.. schoppen naar het echo apparaat, handjes voor gezicht, duurde ff voordat ze het hoofdje goed had, echoscopiste moest er zo om lachen.. leuk hoor.. eigenwijzigheid volgens velen echt een familiekwaal van ons haha.. Had ook de hik, vond het geweldig om te zien hoe ze draaide als de echoscopiste op mijn buik drukte.. en nu weet ik ook zeker hoe ze voelt.. voelde niet zo veel, maar tijdens de echo schopte de kleine tegen het apparaat en dat gevoel herkende ik wel.. hoorde ook dat ik mijn placenta aan de voorkant had liggen als stootkussen.. voor de rest.. tja het geslacht he.. het mooiste meisje van de wereld volgens die mevrouw.. haha.. oja het mooiste eigenwijzigste meisje van de wereld haha.. Zag er best wel tegenop, maar vond het geweldig! oja heb nog 10 mooie echo foto´s gekregen en ze heeft mijn neus! zegt men.. aaah ben verliefd! en verkouden, ha weer naar bed! succes!