Je krijgt standaard een termijnecho om te kijken hoe ver je zwanger bent. De nekplooimeting is een extra echo.
Die wordt alleen maar uitgevoerd als jij daar zelf voor kiest. en tot 35 jaar betaal je die kosten zelf (a 137,- 2008) en vanaf 36 jaar worden deze kosten standaard vergoed.
Ik ben 31 en heb de kosten van de combinatietest helemaal vergoed gekregen. Bij CZ krijg je dat altijd vergoed, ongeacht je leeftijd en ongeacht je pakket (basis, plus of uitgebreid). De vergoeding ligt dus aan je verzekeraar en je polis! Liefs Monique
ben benieuwd of ik die ook vergoed krijg.. ben wel bij de CZ maar heb een jongerenpolis.. zou mij verbazen als ze dat bij een jongerenpolis in het pakket doen, maar het is te hopen..
Bij mijn weten van wat ik begrepen heb van andere die ook bij cz verzekerd waren kregen ook zij het niet vergoed als zij nog geen 36 waren,(in ieder geval niet uit het standaard pakket) tenzij je een medische indicatie hebt waaruit zou blijken dat die meting raadzaam is. enne niet om het een of ander, de meting is nog niet zolang geleden gedaan en het kan echt wel een paar maanden duren (was bij mij wel zo) voordat je die rekening daarvan thuisgestuurd krijgt hoor Dus nog niet al te vroeg juichen en de voorwaarden van prenetale screening nog maar eens goed doorlezen van cz want daar valt het onder aanvulling: http://www.zorgkiezer.nl/new/verzekeraars/details/3524838/dekking/ http://www.cz.nl/%7Bb035ebe3-3e0a-4b11-9240-c79fa34fbcf7%7D?s=CZ_adviesenbegeleiding op bovenstaande link zie je staan dat cz vergoed indien op medische indicatie of vanaf 36 jaar.
gewoon even bellen naar cz, dan weet je het zeker, je wordt af en toe toch al niet goed van die vergoedingen wel of niet vergoed.
Hoi Ts, ik heb het al meerdere keren geschreven... Ik was 38 toen ik zwanger raakte, heb direct gekozen voor een vp dit ivm met mijn leeftijd er komen bij ons geen erfelijke ziektes voor in de familie. In mijn ogen zegt dat niks, eentje moet de eerste zijn. Ik heb niet gekozen voor de combinatie test omdat het een kans berekening is MAAR, ik was er terdegen van bewust dat bij een kans berekening niet alleen maar naar down gekeken word ( met veel vragen stellen aan de vlos en gyn en natuurlijk internet kom je een heeleind) Ik heb direct gekozen voor de vp omdat het mij werd aangeboden en omdat wij zekerheid wilde hebben. Ja van tevoren hebben wij duidelijk afgesproken welke stappen wij zouden ondernemen met een slechte uitslag. Tevens hebben wij voor de vp een goed gesprek gehad met de gyn over wat voor afwijkingen men uit het vruchtwater kan halen, down, verschillen van down en wat het zich allemaal met zich mee kan brengen( hartafwijkingen etc waarvan ik dus niks wist). Het verhoogde risico op een miskraam bij een vp of een vlokkentest heb ik voor lief genomen( ondanks dat ik nooit meer hd verwacht dat ik zwanger zou raken),alhoewel het volgens mijn gyn tegenwoordig nihil is. Wachtweken waren een drama, vond het zwaar, maar ook dat moet je voor lief nemen als je ervoor kiest.. als ik jonger was geweest had ik wel de combinatie test laten doen. persoonlijk: ik snap niet waarom mensen de testen niet laten uitvoeren als je het krijgt aangeboden, maar nogmaals dat is mijn mening.
CZ vergoed het bij mij dus niet wat ik al verwacht had; In uw mail vraagt u of de combinatietest door CZ vergoed wordt. Vanuit uw huidige aanvullende verzekering hebt u geen recht op vergoeding van een combinatietest. ik denk ook dat veel mensen denken hem vergoed te krijgen en na enkele maanden alsnog een rekening binnenkrijgen.. staat ook overal dat je de test alleen vergoed krijgt boven de 36 jaar ( of door een medische indicatie bijv door erfelijkheid in de familie)
aan de test zelf zit geen risico op een miskraam, enkel in geval dat je een verhoogde kans hebt (minder dan 1-200) en ze verder onderzoek gaan doen, is er een kleine kans op, maar die kans is dan wel ook minimaal en het is je eigen keuze daarin of je dan voor zekerheid gaat. Maar de combitest zelf, die heeft dus geen enkel risico. Klopt, bij geen enkele aanvullende verzekering vindt je deze test vergoed terug, in alle gevallen staat er 100% met een * sterretje erbij. dat * kan je later weer terug vinden en dan staat er vermeld indien 36 of ouder en op medische indicatie. Bij mij duurde het ruim 6 mnd voor ik de rekening voor die test binnen kreeg. De kosten daarvan zijn ook wettelijk vastgelegd, dus het is niet zo dat ze bij het ene ziekenhuis 90 euro rekenen en bij een ander weer 137. Die kosten liggen vast en tja ben je niet ouder dan 36 zijn die kosten gewoon voor eigen rekening.
nou mijn zoon is anderhalf inmiddel en nog nooit een rekening gehad, en nu weer niet (maar nu is het nog maar 23 weken geleden Ik heb nagevraagd bij mijn verzekering en kreeg hem wel gewoon vergoed maar SO WHAT als dat niet zo was, ik vind geld niet belangrijker in dat geval hoor..
ik bedoelde ook de vlokkentest en de punctie hoor het was ook een reactie op iemand wie het daarover had
Dames dames, ik vraag niet om geharrewar en vervelende discussies! Ik vraag gewoon simpel om verschillende meningen! En daar ben ik jullie dankbaar voor, heb er veel aan! We leven (tot nu toe) in een vrij land en ieder zo zijn eigen mening! Ik ben het ook niet altijd met iedereen eens, maar doe mijn ding en maak me niet druk om een ander! @Pinguin, we moeten dinsdag weer naar de vk en dan gaan we ook nog uitgebreid geinformeerd worden!
pippeloentje is het niet zo dat je de test zeker voor de 12 weken gedaan moet hebben ? omdat je nu al 11 weken ben!
Ikkelies10, ik ga er een beetje vanuit dat je mijn schrijven iets te snel gelezen hebt. Ik schreef dat als ik jonger was geweest de combinatie test zeker zou doen, want daar ging het tenslotte over, dat ik nu direct koos voor een vruchtwater punctie, dat was mijn keus.