Morgen dus 20 weken echo en mijn vriend kwam vandaag met de verassende opmerking dat we het geslacht toch wel geheim gingen houden, want dat hoort toch zo? hmm ben zelf niet zo van "dat hoort zo" wil mijn ouders en zus het echt wel laten weten, maar nu twijfel ik.. wat vinden jullie?
Wij zijn helemaal ouderwets, want willen het zelf niet eens weten, maar al zouden we het wel zelf weten, dan zouden we het voor ons houden. Heb bij mijn broer gezien die het wel wereldkundig had gemaakt, maar dat was toch lang zo leuk niet meer, want als het geslacht bekend is, gaat iedereen vissen naar de naam, en krijg je alles in blauw/roze... Afschuwelijk (vind ik)
haha ik dacht, niemand vind het geslacht van ons kind zo belangrijk als wij. Voor de rest is het gewoon eeen leuk nieuwtje. Ik heb het iedereen verteld. En bovendien hoor ik ook van bijna iedereen het geslacht al... dus wat hoort?
Wij weten het geslacht en willen het graag voor onszelf houden... Ze zien het wel als het geboren is... Vissen doen ze idd maar ja ze doen maar... En ook al weten wij wat het wordt... Het is echt niet roze of blauw... Kijk maar naar het kamertje in me album... Kan niemand uithalen wat het wordt hoor..
ik kan gewoon geen geheimen voor me houden, mijn vriend weet zijn kerstcadeautjes al bij wijze van spreken al voordat ik ze gekocht heb..
Wij willen ook weten wat het wordt en houden het lekker voor onszelf. Het mag een verassing zijn voor de mensen Onze babykamer is neutraal, kan voor allebei dus daar zullen ze het niet aan zien. Ze mogen alleen niet in de kast kijken
Wij vertellen het aan iedereen. Ik zou er wel voor kiezen om het voor jezelf te houden of juist aan iedereen te vertellen. Als je het namelijk alleen aan ouders, broers/zussen verteld, zul je altijd zien dat iemand zich dan verspreekt. Wij hebben dat met mijn zus gezien, die kreeg een meisje en had dat dus alleen aan ouders/broer/zussen verteld. Vervolgens komt een oom op mn moeder af en zegt voor de grap: leuk zeg dat je een kleindochter krijgt. Waarop mijn moeder reageert: he? hoe weet jij dat nu weer? Hij wist het dus niet, maar toen wel. Hij heeft het toen aan mn tante verteld en bij de babyshower die we voor mijn zus gaven kreeg ze allemaal roze dingen.. Dus wist de rest het ook en dan is het niet leuk. Het is dan veel leuker om het zelf aan iedereen te vertellen. Vissen naar de naam wordt wel gedaan, maar dat deden ze ook al voordat ze het wisten, maar dan vissen ze gewoon naar een jongens en meisjesnaam.
wij hebben het aan iedereen verteld maar we vragen wel eerst of ze het willen weten, heel vaak krijgen we de vraag of we al weten wat het wordt en dan zeggen we trots, een meisje! wij doen er niet moeilijk over, zijn we te open voor
Zo denk ik er ook over: als het voor jezelf geen geheim meer is, wat zal het een ander dan uitmaken? Maar ieder zijn eigen natuurlijk...
ik heb het alleen mijn ouders en broer verteld. veder was iedereen aan het raden maar ik was gewoon niet om te praten en verlulde me ook nooit
Mijn vriend is er heilig van overtuigd dat het een jongetje wordt, vanaf dag een.. dus dat weet nu wel iedereen! Ik weet het nog niert, neig naar wel zeggen!
Ik heb het bij zowel mijn dochter als mijn zoon aan iedereen vertelt... En ik ga nog een stap verder... Iedereen mocht ook de naam weten... Het voordeel hiervan vind ik dat het kindje niet meer onpersoonlijk is... maar het hoort er dan al echt bij... Tis al echt een mensje waarover gesproken wordt alsof het er al is...
Wij hebben het aan iedereen verteld.. Wouden het zelf ook weten en tja we kunnen het toch niet voor ons houden En ik vind het ook al een verassing, op wie ze gaat lijken..als ze geboren is..
nah wij zijn niet zo van het geheim houden.. we hebben gewoon het geslacht verteld aan iedereen die het wilde weten en dat maakt het er niet minder spannend op hoor.. er is nog zoveeeeeel te ontdekken straks. de naam hebben we al en dat weten alleen onze ouders broers en zussen.