Geboortekaartjes

Discussion in 'Zwangerschap' started by Chica82, Nov 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Waar hebben jullie de geboortekaartjes besteld?

Ik had namelijk eerst bij Geboortekaartjes - De grootste aanbieder en drukker van geboortekaartjes besteld maar zie er toch van af (als dat nog kan) aangezien ze telkens de verkeerde tekst neerzetten en spellingsfouten maken:x, teveel spaties etc..of niet goed mijn bestand bekijken waar ik wel of niet een komma wil.
    Heeeeeel irritant!

Dus anyone...suggesties?

2. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    ik heb ze wel via geboortekaartjes besteld en mijne ziet er prima uit maar als ze niet aan jouw wensen kunnen voldoen kun je er natuurlijk vanaf zien.. JIj betaald er immers voor. Ik heb dus even geen tip voor een andere maar hoop dat je die snel vindt!

3. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja erg jammer want ik vond het kaartje erg leuk, maar voor mij was het de druppel dat ze dan ook nog onbeschoft reageerde toen ik wat geïrriteerd raakte na 15x mailen.

4. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    Ik heb ze bij de drukkerij in mijn woonplaats besteld.
    Zij hebben alle kaartjes die je op internet ook kunt bestellen, maar je kan ze in het echt zien en voelen.
    Daarnaast is het even duur en je hebt gewoon een persoon voor je....

5. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Ik heb alleen een proefkaartje via internet besteld, en via de drukker in de stad loopt nu de definitieve bestelling. Dan kan er ook weinig fout gaan denk ik.

6. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Ok misschien moet ik dat dan maar overwegen, bij ons komt er ook tekst in het italiaans bij en toen gingen ze (in plaats van op z'n italiaans [FONT=&quot]Gennaio ) opeens januari neerzetten. Terwijl er duidelijk in ons bestand [/FONT][FONT=&quot]Gennaio stond en in een eerder proefexemplaar van hun ook.

Ze raffelen het echt af, en die rare spaties hier en daar...ik ging ervan uit dat mensen die dat werk doen ook een beetje meedenken en kijken of de kaart er wel mooi uit komt te zien, en zelf ook zullen snappen dat gek veel spaties niet mooi is....ach ja...
    [/FONT]

7. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb ze bij mn zoontje bij geboortepost besteld en dat verliep heel goed. Nu doen we het weer en ze zijn heel erg behulpzaam van de klantenservice. Je krijgt eerst een proefdruk en ik werd er helemaal blij van. Ze zijn ook niet zo duur dat vond ik ook wel belangrijk

8. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Thanks ik ga even kijken, tja ik vind het gewoon ook belangrijk dat de klantenservice goed is. Ik had al eerder een onprettige indruk toen ik belde om een duidelijke uitleg te krijgen van hoe het allemaal werkt. Ik zal even bij geboortepost kijken:)!

9. misa

misa Niet meer actief

Kaartmix.nl
    Daar gaan wij ze bestellen. De proefdrukken en service is toto nu toe heel fijn! Alle aanpassingen die je wilt doen aan kleur, tekst groottes, noem maar op: het kan!

10. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik heb zelf super ervaringen nu met kaartmix.nl
    Heb een proefdruk gekregen, en nu al 3x iets aan laten passen. Dit doen ze echt binnen 2 dagen, ik krijg elke keer heel snel antwoord en steeds een nieuwe digitale proefdruk.
    Ze willen ook nog een echte proef opsturen als ik dat wil.
    Standaard enveloppen zitten er gratis bij, de bestelling wordt telefonisch bevestigd zodat het zeker weten goed komt.

Oja en bij de proefruk op papier sturen ze ook proefjes van alle papiersoorten!

Echt een super service tot nu toe!

11. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    1
    0
    kop van overijssel
    Wij hebben ons geboortekaartje op internet uitgezocht, proefexemplaar aangevraagd en met dat kaartje zijn wij naar de drukker gegaan.
    Bij de drukker kunnen we zelfs tot op het laatste moment de wijzigingen doorgeven. Wat ik erg prettig vind is dat je een persoon voor je hebt staan en ze mee denken over wat het leukste staat. Daarbij gaf de drukker ons het advies om ipv 100 kaartjes 105 kaartjes te bestellen zodat wij uiteindelijk minder geld per kaartje kwijt waren..

12. Laura81

Laura81 Actief lid

Jun 7, 2010
    201
    0
    0
    Wij hebben ons kaartje uitgezocht op Kaarten maken met je eigen foto - Kaartje2go - Als beste getest!. Hebben daar al ervaring mee met voorbedrukte en zelfgemaakte kaarten, en zien er allemaal erg mooi uit.
    Is al helemaal klaar, nu nog wachten op het kindje.

Ik vind het fijn dat je duidelijk kan zien wat je doet / gemaakt heb. Dat miste ik eigenlijk bij de andere sites. Daar zag je wel het kaartje, maar moest je in een invul-schema de gegevens invullen (en kleur, lettertypet etc aangeven). Zonder dat je t echt kon zien (behalve een proefafdruk aanvragen). Sorry, maar dat is mij ook erg onduidelijk dan...
    Proefexemplaar hiervan zullen we nog wel aanvragen, maar dat komt tzt wel.

13. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Wat irritant zeg nu hebben ze toch een leesproef en de enveloppen al toegestuurd terwijl ik nog lang niet tevreden was en constant aan het mailen was wat ze nog moesten verbeteren.

Nu zit ik er zeker aan vast:(..

14. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    oh gelukkig heb net gemaild en ze hebben het nu geannuleerd..pfew

15. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Soms kun je ook beter gewoon maar even bellen.... dat scheelt een hoop onduidelijkheid.

Verder; om ergens op een eerdere vraag van je terug te komen; Nee, je mag er niet vanuit gaan dat vormgevers en drukkers met je meedenken. Althans; gá er niet van uit, ga ervan uit dat je alles moet voorkauwen! Zij zijn uitvoerend en jij bent degene die de opdracht geeft.
    Hoe het kan dat als je in een eerdere proef gennaio hebt staan en dan later januari, terwijl je dit niet als correctie door hebt gegeven; omdat vormgevers soms in een oudere versie verder gaan werken óf ze met programma's werken die in het Nederlands zijn en dat soort woorden automatisch vertaald worden.
    (het is mijn werk, vandaar :D)

16. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

Dec 6, 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Onze kaartjes hebben we via CardXL.nl besteld. We hebben intussen de enveloppen al binnen. Van het kaartje had ik al eerder een proefdruk opgevraagd en van de week de tekst doorgegeven. Op de plekken die je nog niet kunt invullen hebben we een X neergezet en als het geboren is, geef je per mail of telefoon de laatste gegevens door. Je krijgt digitaal een proef van de tekst aan de binnenkant. Heel duidelijk allemaal.

17. misa

misa Niet meer actief

Ooh gelukkig!
    Ik weet niet wat voor soort kaartjes je zoekt, maar op www.kaartmix.nl staat erg veel: tot nu toe goede ervaring en goede en snelle service!

18. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik heb gelukkig op een andere website hetzelfde kaartje gevonden, joepie!! Dus heb het daar besteld. Ik wist dat niet dat ik hetzelfde kaartje ergens anders kon vinden. Vond namelijk het kaartje wel heel erg lief en schattig

19. misa

misa Niet meer actief

Ooh dat is fijn! Nu ben ik wel benieuwd naar het kaartje... ;)

20. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    WELKOM BIJ GEBOORTEKAARTJESWINKEL.NL of zo..en dan is de bestelling bij een drukkerij want kreeg een mail dat die drukkerij contact met mij gaat opnemen, waarschijnlijk over hoe ik het precies wil hebben want ik moest de tekst plakken in een vakje en zag dat het niet de opmaak had waarin ik het geplakt had maar alles was aan elkaar geschreven (wel met spatie uiteraard).. terwijl ik dus 2 zinnen heb en dan 2 alinea's ertussen en weer 2 zinnen.

Share This Page