Wel balen, Babbel, dat je zo lang voor niks moest wachten! Ik had dus ook lage papp A waarde. Ik heb in de zwangerschap geen last gehad van hoge bloeddruk (juist lage) of zwangerschapsvergiftiging. En mijn dochter is gezond geboren, althans zonder trisomie 13, 18 of 21, maar wel met een nierafwijking (niet levensbedreigend) waaraan ze op 8 mei geopereerd zal worden. Ze was 3320 gram en 50 cm en is geboren na 39.2 weken zwangerschap. Ze hebben trouwens bij de 20-wekenecho (GUO) wel extra naar de placenta gekeken nav de lage papp A waarde en die zag er prima uit.
Ow jongens!!!! We zijn net gebeld door het ziekenhuis met een super uitslag! Alles was ok!!! Heel toevallig had mijn man in de ochtend vrij en was hij bij het gesprek! We hebben echt een gat in de lucht gesprongen! God zij dank, wat is dit fijn!!! En dit niet alleen!!! We kregen ook te horen dat we een zoontje krijgen!!! Ik wil nog even iedereen bedanken voor zijn steun en lieve berichtjes en ik hoop echt van uit mijn hart dat ieder ander die ook in een moeilijke situatie zit vanwege haar zwangerschap of baby ook goed nieuws krijgt en net zo blij mag zijn!!! Er was nog iemand die vandaag uitslag zou krijgen, zie even niet de naam terwijl ik schrijf. Hoop dat je zo ook met goed nieuws er bij komt!!! @babbel vroeg net gelijk aan de tel over dat te lage papp a en te hoge b hcg dat je bv door te lage papp a zwangerschapsvergiftiging kunt krijgen en zo maar daar wist zij helaas niet veel over, ze was ook niet de gynaecoloog dus dat ga ik nog wel bespreken, want vind dat dan toch wel belangrijk om in de gaten te houden! Heb ook gelezen dat de baby een groeiachterstand kan krijgen. Ik zelf heb juist last van lage bloeddruk dus daar zal het niet aan liggen, en bij zwangerschapsvergiftiging weet ik eigenlijk niet waar ik aan moet denken, heb wel erg jeuk sinds ik zwanger ben vooral over mijn benen en zo, weet niet of dit wat betekent. Nu ga ik me natuurlijk daarom zorgen maken! Houd nooit op
Ik liep vanochtend nog aan je te denken. Wat SUPER dat alles goed is en wat fijn dat je de uitslag al hebt, nu kan je tenminste fijn het weekend in. En jullie krijgen een zoon. Gefeliciteerd hoor!
super nieuws dus ik heb bij mijn vorige zwangerschap deze vraag ook gesteld aan gynaecoloog. En die gaf aan dat het kon maar dat dit niet van zelf sprekend is. achteraf bleek dat ik een hele kleine placenta had
Wat een heerlijk nieuws! Gefeliciteerd! Fijn dat jullie zo snel duidelijkheid hadden en dat je nu weet dat alles goed is. Ook leuk dat jullie gelijk weten dat jullie een zoontje krijgen! Wat betreft de jeuk, dit heb ik ook heel erg gehad, maar of dat aan een lage papp-a waarde ligt.... denk meer dat het een bekend zwangerschapskwaaltje is. Wat mij iig daarbij een beetje heeft geholpen is bij het douchen zo min mogelijk douchegel gebruiken en i.i.g. zonder parfum. Ook wisseldouchen (warm, koud) helpt wel iets.