Ik ben 12 weken zwanger. Vanmorgen plotseling bloedverlies. Zojuist bij de verloskundige geweest. Op de echo was een scheidingswand te zien tussen de baby en een structuur in mijn baarmoeder. Ze wist niet wat het was maar ze wist wel dat het niet in een baarmoeder thuis hoort. Het kan dus een 2ling zwangerschap zijn geweest, vleesboom, of nog een restje weefsel van mijn vorige miskramen die nu door de hormonen doorgroeit. Heeft iemand een soortgelijke situatie meegemaakt? Morgen kan ik bij de gynaecoloog terecht voor onderzoek.
Je zou dan doorgestuurd moeten worden naar de gyn die beter het weet. ik was 10wk maar ik kreeg dus elke week echo standaard bij gyn. Ze zag bij 9 wk ook iets wat ze niet kon precies zeggen wat het was: restje miskraam/tweeling die niet volgroeid was/vleesbom. Bij 11wk hebben de guo uitgevoerd en toen ze zei duidelijk dat het vleesbom was die zichzelf oplost. Met 12wk was er niets meer te zien. ik had echter geen bloedverlies.
Nou, gisteren en vandaag in het ziekenhuis geweest. Vandaag bij de gyn. Ik heb een uterus bicornis. Een hartvormige baarmoeder, gelukkig niet in ernstige mate dus de risico's vroeggeboorte en stuitligging zullen voor mij niet gelden gelukkig. Daarnaast heb ik een myoom en een hematoom. Hier komt het bloedverlies vandaan, nu dus verplicht 2 weken rust. Sta vanaf vandaag onder controle van de gynaecoloog, om de 2 weken een echo om te kijken hoe alles ontwikkeld mbt tot de myoom en hematoom. (Vleesboom en blauwe plek op de baarmoeder). Ook waren er in de linker hoorn van mijn baarmoeder stolsels te zien, in de rechterhoorn chillde de baby. (Door de uterus bicornis heb je 2 hoorns in de baarmoeder)