Hoi allemaal, is hier iemand die verstand heeft van uitslagen? Onze zoon is afgelopen zaterdag stil geboren bij een zwangerschap van 14+2. Hierna zijn er kweekjed afgenomen en dit is de uitslag van het placenta onderzoek, iemand die weet wat dit betekend? Heb pas eind januari gesprek over deze uitslagen.
Ik ken dag uitslag niet. Bij mij beide keren uitgebreide obductie navelstreng en placenta gedaan mer een hele verslag in dossier op 2 paginas. Als ik het zo zie is niets raars S denk ik “standaard”.?? Ik weet ook niet zeker of het om placenta gaat, weet je het zeker volgens mij is gewoon kweek op infectie Bij dit termijn na de geboorte is lastig iets te zien aan placenta hebben ze mij uitgelegd. Ze hebben bij mij wel elke keer navelstreng windingen geteld en kwamen uit op 75+ (normaal is 15-35). Dat was zeker afwijkend maar omdat ze gezonde niet tellen is gewoon geen duidelijk wat dat betekent.
Het betekent dat er een bacterie gekweekt is , die moeilijke naam is de naam van de bacterie. De S staat voor sensitief . Dat rijtje namen zijn allemaal antibiotica. Daar is de bacterie sensitief voor (=gevoelig). Wat het betekent dat deze bacterie gevonden is weet ik niet. Sterkte in ieder geval !
Geen idee ik denk het eerder niet dan wel anders zal het uitgebreider staan en met “memo” of H (hoog). In elk geval is geen placenta onderzoek is een kweek die vaginaal genomen is denk ik. als je afspraak heb met je arts dan kan je dat bespreken. Bij mij was simpele vaginale bacterie Dubieus. Toch hebben ze Ab keur gegeven met 7wk zwangerschap prefentief.
Staat er niet ook iets bij pathologie onderzoeken? Soms doen ze zowel een kweek als het onder de microscoop bekijken.
Het is de kweek uitslag van de placenta, daar is een Staphylococcus lugdunensis gevonden, die gevoelig is voor de standaard antibiotica. Deze bacterie kan op ook je huid voorkomen, of op de huid van degene die de kweek heeft afgenomen of op de huid van degene die de bevalling heeft gedaan. Ze vonden maar heel weinig (enkele). Dus ik denk dat het geen infectie is, maar verontreiniging van de kweek met huidbacteriën.