combinatietest ok, bloedwaarde wijkt af

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jevke, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jevke

Jevke Lid

3 jul 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn resultaten van de combinatietest was ok maar de gyn heeft gebeld dat wanneer ze enkel naar de bloedtest kijken dit 1/273 geeft. Terwijl de combinatie (nekplooi+leeftijd+ bloed) 1/2000. Ik vroeg haar of een waterpunctie nodig was maar zij raadde dit niet aan. Dinsdag heb ik mijn 16w echo en ik ben zooooooo zenuwachtig. Heeft iemand hetzelfde aan de hand gehad, ik had graag wat reacties gehoord!

Gr.

2. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    bij mij was alles fout. Maar ben toch bevallen van een kern gezond kindje!!!!
    als de gyn zeg dat een vwp niet nodig is dan zal de risico op afwk minder groot zijn, dan de risico op complicatie's bij de vwp.
    bij mij raadde ze toen meteen een vlokkentest aan.
    sterkte met het wachten op de 16 wk echo

3. Loe

Loe Niet meer actief

bij ons was het bloed ook niet zoals t moest zijn. ik ben 35 en had lage waardes op alle dingen getest in het bloed. nekplooi was 1.8mm, wat ons alles samen ineens een kans gaf van 1 op 780. Na weken wikken en wegen hebben wij geen vruchtwaterpunctie laten doen.

4. Jevke

Jevke Lid

3 jul 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

en hoe lang ben je nu al zwanger, heb je nog tussentijdse echo's gehad?

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Bij mij weken de bloedwaardes ook (niet de nekplooi en de leeftijd zeg maar) kans van 1:150 toen hebben we een vruchtwaterpunctie gedaan omdat een vlokkentest niet geheel betrouwbaar is (5% wijkt af met een valse positieve uitslag) en de kans op een miskraam is hierbij aanzienlijk groter dus vandaar de keuze voor een punctie, deze viel 200% mee (ondanks complicatie van vruchtwaterverlies) het enige wat zwaar is is de emotionele achtbaan die erbij hoort / gaat.. het afvragen / twijfelen, zorgen maken zeg maar..

Volgende keer zou ik het toch weer doen ondanks alles...

Bij ons bleek trouwens alles goed te zijn achteraf, wel heb ik erna nog een virus gekregen waarvan je kindje kan komen te overlijden dus onze zwangerschap was alles behalve rooskleurig zeg maar..

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    het bloed was niet goed... is iets heel algemeens. Misschien dat ze je kunnen uitleggen, welke dingen er niet goed waren en wat dat dan inhoud?

Qua down gaat het toch juist om die combinatie van bloed en nekplooi?

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

het zijn bepaalde hormoonwaardes die dan niet goed zijn en die gaan vaak samen met een eventuele afwijking, de combinatie van deze hormoonwaardes met dikte van de nekplooi geeft idd het risico aan, soms kan je dus hoog risico hebben zonder dikke nekplooi door deze waardes..

Deel Deze Pagina