Echo 6wk??

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Krulletje87, Jul 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    2,519
    444
    83
    van alles...
    Hallo allemaal,
    ik heb zojuist een echo gehad, en daarop kwam uit dat ik nu 6 wk zou zijn. de arts was heel verbaasd en zij dat t ook erg uitzonderlijk was dat het hartje te zien was.

Hij nam niet heel veel tijd om t nauwkeurig te meten, hij zei, dat ik over 4 wk terug moest komen dat hij dan de exacte uitgerekende datum definitief zou zetten. tzou nu 21 februari kunnen maar ook 2 maart. Waarvan kan ik nu uitgaan? wat als de mensen zeggen hoe ver ben je? t verschil kan 2 weken zijn. of gewoon maar wachten tot de volgende echo??

Maar dat dan dat hartje zo snel al klopte, zou je toch denken dat ik toch verder ben.
    wat denken jullie?

xxx

2. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Wat fijn dat er op de echo een kloppend hartje was te zien! En wat moet je lang wachten tot je volgende echo zeg! Ik zou gewoon een compromis sluiten. Als jij dacht 8 weken en de arts zegt 6. Dan zou ik zeggen 7 :D. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Wel irritant als je denkt dat je verder bent!

3. leyshena

leyshena Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    bij mij klopt het hartje ook al met 6 wk

4. trishka

trishka Fanatiek lid

Mar 6, 2009
    4,621
    0
    36
    Meid, top dat je een hartje hebt gezien! Daarom was ik je al aan t xoeken, was benieuwd hoe t vandaag was gegaan (zit bij feb mama's).

Ze kunnen nu nog niet echt een termijn vasttellen hoor, dat kan pas vanaf 9 weken tot 12 weken. Anders 7 weken aanhouden?

5. star81

star81 Actief lid

Sep 14, 2008
    418
    0
    0
    als 't nog zo klein is, is 't heel moeilijk om precies te meten. Een milimeter verschil kan al een paar dagen schelen.
    ik had met 7 wk een echo. wij weten precies de conceptiedatum, maar op de echo meette de embryo al 5 dagen groter.
    tussen de 10 en 12 weken kunnen ze veel nauwkeuriger meten hoe ver je bent.
    maar gefeliciteerd met je zwangerschap en een kloppend hartje!! toch een mooi gezicht he, zo'n knipperlichtje

6. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    2,519
    444
    83
    van alles...
    Dank allen voor jullie reactie.. voor onszelf houden we gewoon 24 februari aan;) je wil toch een beetje vastgheidheid he:D en dan zien we de volgende echo wel wat t daadwerkelijk is;).. duurt alleen zo lang...

7. LOVE

LOVE Niet meer actief

Bij mij was het hartje met 5w5d al te zien en te horen! Inmiddels de termijnecho al gehad en ons beebje loopt precies op schema. Bij een vriendin van me was het hartje van haar beebje ook al met een kleine 6 weken te horen. Gewoon erg fijn maar niet uitzonderlijk aangezien het bij mij en een vriendin ook zo was... Geniet ervan, alleen maar een heel goed teken dat het hartje al klopt!

8. fafje

fafje Niet meer actief

ik had ook een echo met 6 wkn...en we zagen ook een hartje...weliswaar niet heeeel duidelijk...maar hij was er...wij mochten 10 gn later terugkomen...en toen werd ons termijn nogmaals bevestigd....met 12 weken mochten we weer...en het klopte wat mn gyn had uitgerekend

9. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    2,519
    444
    83
    van alles...
    bedankt voor jullie reactie;)
    wel apart eigenlijk dat hij wel zij dat t bijzonder was dat je t al zag, hij had t namelijk nog niet eerder gehad dan denk ik, want als ik zo hoor zijn er meerdere.. we wachten af wat de volgende echo zal brengen;).. wel heel erg benieuwd. als ik kijk naar de dag dat ik een positieve ovutest had ben ik een weekje verder dan hij zei;)..de arts zei wel, dat als je t zo duidelijk al zie kloppen zo vroeg weer minder kans heb dat t fout gaat.. t is allemaal spannend de eerste 12 wk door te komen;) maar de helft zit er op..t is vanzelf ook 2 augustus:D

10. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik heb ook met 6 wk een echo gehad hartje etc gezien ik dacht dat ik 8 wk was 2 wk later weer een echo toen was ik opeens 9+2 :D dus ik zou als ik jou was 6 wk aanhouden dan kan het altijd meevallen. Wij dachten bij de echo 8 wk en het was een week langer en das echt heel leuk ;)

11. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Bij mij ook een kloppend hartje met een termijn van 5 weken en 3 dagen.

12. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

ook bij mij klopte het hartje van mijn dochtertje al voor 6 wkn. de echoscopiste kon direct zeggen dat het om een goede intacte zwangerschap ging. De pijl vd muis was groter dan mijn dochtertje op de echo, maar met hartactie en nu een gezond meisje van ruim 9 mnd :D dus geweldig nieuws toch gefeliciteerd

13. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Bij mij was er met mn tweede echo met 5.5 weken nog geen hartactie. Mn derde echo was er met 7.2 weken wel hartactie en zag het er goed uit volgens de gyn!

14. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier had ik een echo op, volgens mij eigen berekeningen, 6 weken en 6 dagen. Op basis van de eerste dag van mijn laatste menstruatie had de gyn toen een termijn van 7 weken en 4 dagen. De echo gaf 6 weken en 3 dagen aan. Maar inderdaad, een milimeter kan al een dag of wat schelen. De gyn vond het toen ook helemaal niet zorgwekkend dat de termijn een week afweek van die van haar. Omdat 'ie maar 3 dagen afweek van mijn eigen termijn vond ik het helemaal wel prima.

Moet nu nog 2 lange weken wachten voor een definitieve termijnbepaling...

15. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    hier een echo toen ik 7w1d was alleen de meting gaf aan 6w4 dagen en bij de 12 weken echo weer 3 dagen teruggezet

bij mij dus ook al vroeg een kloppend hartje gezien :)

Share This Page