Maar als de NIPT positief was geweest op een van de afwijkingen, dan had je alsnog een vlokkentest of punctie gemoeten hè. Op basis van NIPT alleen worden er geen zwangerschappen beëindigd.
Wij hebben overigens bewust niet voor de combinatietest gekozen omdat je er in mijn ogen niets aan hebt. Wat anderen ook al zeggen, het is een hartstikke achterhaalde test die heel veel vrouwen nodeloos ongerust maakt. Als je zoiets wil, zou ik naar België gaan voor een NIPT-test. Kost je 600 euro, maar de uitslag is echt bijna 100 procent nauwkeurig. Zal over een paar jaar ook in Nederland verkrijgbaar zijn, maar zoals altijd zijn ze hier lekker traag met het invoeren van nieuwe methodieken. Tot die tijd moet je het dus zelf betalen. Overigens, wij hebben sowieso niets laten testen omdat we de zwangerschap niet hadden willen afbreken. Dat heeft ook te maken met een voorgeschiedenis van niet zwanger kunnen blijven.
Ja Maar ik zou wachten op een vruchtwaterpunctie ipc vlokkentest omdat deze betrouwbaarder ia en minder risicovol dan een vlokkentest helaas moet je dan wachten tot 15/16 weken Maar dan heb je veel minder miskraamkans vandaar dat il dus geen vlokkentest zou laten doen.
Trouwens de arts in brussel raad een nekplooimeting naast de nipt test alsnog aan alleen de kansberekening zelf zegt niet bij iedereen wat inderdaad en hierdoor zou ik de nipt ook eerder adviseren.
Ik neem de dingen aan die de gyn ons heeft verteld dit was een van haar 'tegenargumenten'. Maar goed, wellicht heb ik het verkeerd begrepen
Het is niet jouw schuld het word pol door de pro's nog steeds verkeerd gebracht, zelfs de infoboekjes e.d. het is alleen Jammer dat je nog steeds een beslissing moet nemen of missende of vekeerde info dat zou niet meer mogen. Dokters weten ook niet alles mijn dokter heeft in elk geval al veel grove fouten gemaakt.