Hello dames, ik zie een paar topics over eten - waar heb je trek ik etc en ik begin heel erg te twijfelen - ben ik dan een van de weinige die nergens trek in hebben. Sinds 5 dagen is eten heel moelijk voor mij. Vandaag zelfs extreem - ik moet niet aan eten denken... Ik heb het net opgegeven - ik kreeg metoclopramide voorgeschreven tegen misselijkheid. Maar ik hoopte de hele tijd om zonder de medicijnen te kunnen eten. zoals jullie kunnen zien, het lukt me niet Ze zeggen dat het veilig is, maar ik wil liever geen medicijnen nemen tijdens zwangerschap.
Je bent 6w4dagen zwanger? Ik ben van 6 weken tot 12 weken doodziek geweest van de misselijkheid (inclusief veel afgevallen en een ziekenhuis opname) Je kindje is nu nog zo klein dat het genoeg heeft aan jou reserves! &de trek komt echt wel weer terug..
Ik heb tot een week of 12, 14 's avonds niet gegeten, alleen zo nu en dan brood, fruit, toetjes, maar zowizo geen warm eten. Heb ook dagen gehad dat ik op een dag nog niet eens een beschuitje binnen kreeg en een paar slokken drinken. Komt meestal wel weer goed na die paar slechte weken hoor!! Je kindje pakt wel wat die nodig heeft.
Ik was ook doodziek van week 5 tot een week of 14, toen nam het langzaam af en sinds 16 weekjes eet ik weer ECHT. Begon met een gewicht voor mijn zwangerschap van 55kg en ben nu 52,5kg, ik baal er soms van. Ik liep vaak te roepen, andere vrouwen kunnen lekker eten, help! Maar je bent niet de enige hoor meid, ik heb nu nog zelden dat ik echt een vreetbui krijg ofzo. Zorg dat je goed blijft drinken in ieder geval en een multi zwangerschapsvitamine inneemt. Ik ben ook niet zo van de medicijntjes, dus het was even doorbijten.. maar het is het waard! Mocht je toch denken dat het je teveel word, gewoon toch naar de dok gaan he, die medicijnen zijn er speciaal voor gemaakt die ze dan voorschrijven. Sterkte ermee, dat je er snel vanaf mag wezen dan maar he!
ohh, dank jullie wel voor deze reacties. In het algemeen hoor het vaak dat misselijkheid er bij hoort, maar ik zag zo veel meiden vertellen dat ze veel trek hebben... Bloemmm, ja ik ben pas 6w4d zwanger, dus nog 5-6 weken van misselijkheid vermoed ik . Chai, ik kon niet langer volhouden, ik heb Metaclopramide ingenomen. Ik voel me nu beter - betekent niet dat ik weer trek heb, maar ik ben niet meer misselijk. Ik zal proberen zo weining mogelijk deze pillen te gebruiken... Suusjeuh, was het bij jouw alleen s'avonds dan? ik heb het de hele dag
hier helemaal geen misselijkheid (inzoverre die paar keer overgeven vind ik niet tellen *afkloppen*) maar echt absoluut nergens maar ook nergens trek in moet mezelf echt dwingen om t minimale te eten
rond die periode had ik ook nergens trek in..niks smaakte en alles stonk haha...en was ook nog eens kots misselijk...ja fruit ging erin..dus gewoon eten wat je kunt en wilt eten en als je af en toe het warme eten over moet slaan jammer dan! kan geen kwaad...ik probeerde toch wel iedere dag wat groente binnen te krijgen..liet ik de aardappelen en het vlees staan..als je er maar voor zorgt dat je je vitamine pil elke dag slikt...en de eetlust komt wel weer...bij mij pas na 14 weken...toen heb ik me een week volgevreten haha...maar nu nog niet altijd vreetbuien hoor...het verschilt echt per dag..
Oh, ik herken het wel. Echt vreselijk, sinds een paar dagen smaakt niks me meer. Ik dwing mezelf te drinken en fruitshakes te nemen maar, het staat me zooo tegen. Het is ook een constant gevoel van misselijkheid, de hele dag en nacht. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik vanaf 5 weken tot 16 weken overgegeven en ben toen 6 kilo afgevallen. Heb toen wel emesafene gebruikt tegen misselijkheid en overgeven. Vanaf 20 weken kon ik weer echt genieten van eten en in totaal ben ik 11 kilo aangekomen. Mijn dochter is heel gezond en was zwaar genoeg bij geboorte, 3655 gram denk niet dat zij er iets van heeft gemerkt. Hopelijk gaat het snel over met de medicatie die je nu hebt en anders zal het even doorzetten zijn de komende maanden, sterkte! Gr, Dolce
Meid je bent nog zo vroeg zwanger... Je moet je daarover geen zorgen maken hoor.... Het is heel normaal dat sommige vrouwen geen trek hebben in het begin van de zwangerschap... Zoals ik... Ik at toen ik net zover was als jij maar 1 boterham met pindakaas... dat was al genoeg omdat ik zo misselijk was steeds. Ik ben toen ook afgevallen enzo. Maar iedereen zei vanaf 4 maanden ga je pas echt verlangen naar dingen... bullshit... hoeft niet altijd zo te zijn. Ik ben nu 35 weken en dwing mezelf echt meer te eten... Echt waar. ik heb ook niet zoiets van dit moet ik nu echt hebben. Misschien 1 of 2 keer gehad met nugets... Maar verder eet ik gewoon zoals voor de zwangerschap... Wat ik dan wel altijd doe en deed was. eten, als dit weer eruit kwam nou jammer dan... maar opnieuw eten... dan ben je net minder misselijk en kan je je voedsel binnen houden. Maak je geen zorgen hoor. Echt waar. Je moet je pas zorgen gaan maken naar maten je verder komt in de zwangerschap en dit nog hetzelfde is. sterkte.
Nee overdag at ik ook bijna niets, beschuitjes ofdroge koekjes ofzo, maar 't avondeten had ik echt moeite mee, mn man honger en flink bunkeren en ik misselijk staan koken en daarna niets meer willen eten... Hoe ik die weken door ben gekomen achteraf... Gelukkig heb ik weinig gespuugd, voornamelijk op mn werk en opweg naar mn werk maar thuis is 't bijna op 2 handen te tellen denk ik.... Dusseh, geen zorgen om maken hoor! Dat is heel normaal dat je geen eetlust hebt of zelfs een afkeer van eten. Probeer wel genoeg slokjes drinken binnen te krijgen en als er iets is wat je wel lust, neem dat gerust ( Bij mij waren dat appels! ) maar ik weet ook nog wel dat je misselijkheid vaak over gaat als je iets in je maag hebt dus ik heb me ook wel vaak moeten dwingen toch te ontbijten/lunchen, ookal waren 't maar een paar hapjes..