4 maanden afspraak bij verloskundige

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nina010, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    Hoi meiden

ik heb volgende week een afspraak bij de verloskundige voor de 16 weken afspraak. ik had deze ook bij de 12 weken. gaan ze dan weer me wegen en bloeddruk? of krijg ik dan ook weer het hartje te horen?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij kregen bij elk bezoek aan de vk het hartje te horen, dus ik denk dat dat bij jou ook weer zo is. Wegen en bloeddruk deden ze bij ons elke keer. En voor de rest kon je ook nog vragen stellen (als je die had). Dat was 't eigenlijk wel bij ons.

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ze gaan in ieder geval je bloeddruk weer meten (altijd); bij ons is het wegen vrijwillig (doe ik wel, kan ik een beetje vinger aan de pols houden betreft m'n gewicht). Daarna zal de vk de hoogte van je baarmoeder (fundushoogte) voelen, en het hartje beluisteren met de doptone. En natuurlijk kun je altijd klachten en vragen bespreken.

Is dit pas je tweede afspraak? Ik ben ongeveer even ver als jij, en heb 7 februari al de derde afspraak!

Liefs Monique

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb 12 febr. 3e afspraak.. 1e bij 8 weken, 2e bij 12..
    Bij de tweede t hartje ook gehoord..
    Weer wegen en bloeddruk gemeten.. En me op de kast laten jagen voor een lunchcurve, maar daar kom ik 12 -2 bij haar op terug.. Moet er dan "alles van weten".. ( vooral waarom er gezegd werd dat zelf prikken niet betrouwbaar is....)
    Er zijn 3 Vk's die van de 2e afspraak heeft geen punten gescoord met haar actie... :)

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

heb dat laatst gehad.. ze meten idd je bloeddruk je mag weer op de weegschaal staan en ze luisteren naar het hartje.. helaas geen echo.

en als je bij de vorige controle bloed had laten afnemen krijd je bij dze controle de uitslagen..that's it. ik was binnen 10 al klaar

6. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    top, dank jullie wel meiden. een dit is mn 3de afspraak. eerste was intake en echo bij net 8 weekjes, 2de afspraak was met 12 weken en a.s. maandag is mn 4 maanden controle. Uhh baarmoeder voelen? hoe doen ze dat.. misschien stomme vraag maar is dat uitwendig dmv voelen en duwen of is dit inwendig?en gebeurd dat bij iedereen?

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Baarmoederstand voelen doen ze uitwendig. Ze duwen op je buik om te voelen tot hoe hoog je baarmoeder eigenlijk komt en of dat een beetje klopt met de duur van de zwangerschap.

8. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    ow oke. fijn dank je!

Deel Deze Pagina