Hoi allemaal, Mijn laatste menstruatie begon op 8 april, en 12 mei testte ik voor het eerst positief. Ik ben dus zwanger Vorige week vrijdag mocht ik al voor een inwendige echo komen (in Belgie, daar doen ze dat sneller en eerder dan in NL) Helaas was op die echo niets te zien. De gyneacoloog stelde me gelukkig helemaal gerust. Dat hoefde niets te betekenen, ik mocht bloed laten prikken om mijn HGC waardes te bepalen. De volgende dag kon ik bellen voor de uitslag en die waren prima volgens de gyn. namelijk 500. Ik mocht na een week terug komen voor nog een echo zodat ik toch iets zou zien. Nu ben ik vrijdag geweest, en er was idd iets te zien. Een heel klein stipje. Ik dacht, dat is mooi... Van iets naar niets, maar de gyn. kon me deze keer niet gerust stellen. Hij vond het stipje te klein voor mijn HCG waardes en wil me weer laten terugkomen voor een echo om te zien of stipje groeit.... Ik mocht kiezen tussen twee weken of een week, ik zei doe dan maar een week aub. Dus vrijdag mag ik weer. Maar oooh wat duurt t lang voor het vrijdag is want ik ben zo zenuwachtig.... Soms gaat t goed en denk ik er niet zo veel aan... Maar het kindje is zo gewenst zowel door mij als mijn man. Ik heb ik januari een miskraam gehad daar was ik kapot van... Ik kan me niet indenken hoe ik me voel als het weer mis gaat. Sorry voor dit depri bericht maar ik hoop zo dat hier meiden zijn die mij iets gerust kunnen stellen Of die beetje het zelfde hebben meegemaakt? Zal proberen foto toe te voegen van ons lieve stipje :')
lieve bonita, ik snap dat je bloednerveus bent! maar probeer vertrouwen te houden in je eigen lijf....je leest hier zo vaak op het forum dat ze alle hoop verliezen en er na 1 of 2 weken toch echt wat groeit! kop op wijfie!
Spannend hoor! Met je eerste echo was je dus ongeveer 5 1/2 week, dan hoor je vaak een vruchtzakje te zien, maar heel soms zien ze alleen verdikt baarmoederslijmvlies. Je tweede echo was je ongeveer 6 1/2 week. Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat kleine stipje er niet echt hoopvol uitzien. We lopen ongeveer gelijk, ook op 12 mei positief getest, 10 april laatste ongi. Vorige week vrijdag ook een echo gehad, daar zag je een vruchtzakje en een dooierzakje. Echt wel meer dan bij jou nu. Was dit een inwendige echo? Moeilijk he, dat wachten, ik mag deze week ook weer. Veel sterkte en hopelijk een mooie echo vrijdag!
Ik ga ook tegelijk met jou op, eerste zwangerschap en 4 april eerste dag van de laatst ongesteldheid. Dus ik zit nu op 8,5 week, over anderhalve week eerste echo. Eigenlijk vroeg ik me af of dat niet veel te vroeg is, want ik had gelezen dat ze tegenwoordig pas bij twaalf weken naar het hartje luisteren. Dus vond ik het heel apart te lezen dat jij al bij 5,5 week een echo kreeg! Ben een beetje in de war Kan iemand me vertellen wat de normale procedure is?
dank je lilian voor je berichtje. en lieke jou berichtje laat me schrikken en bevestigd waarom ik me zorgen moet maken... hopelijk ook voor mij vrijdag net zon mooie echo als die van jou. grappig dat je op moederdag positief getest hebt fijne zwangerschap gewenst
Hoi in Belgie is het schijnbaar normaal dat je direct een echo krijgt. (en zoals ik van anderen hoor zelfs iedere afspraak een echo) Maar zo'n vroege echo kan natuurlijk ook medische redenen hebben. Jij ook gefeliciteerd regenboogmuts
Hier in nl is het normaal tussen de 8 en 10 weken juist om dit soort dingen te voorkomen tenzij er medische reden is waardoor je op vroege echo mag zelf ook een echo gehad met 5.5 week en idd niks te zien ze gaven het van te voren aan week later klein garnaaltje met kloppend hartje, Maar je kan minder ver zijn dan je dacht dat maakt zo,n vroege echo zo lastig probeer op je gevoel af te gaan, en elke echo is bij elke vrouw anders rond het termijn. zit niks anders op dan afwachtten, kan geen echo beoordelen als je de exacte termijn niet weet (ook al test je positief op Moederdag je kan een late innestelling hebben gehad en te vroeg hebben getest, duim voor je dat het goed komt
@bonita als de echo die je post iidd van ong 6,5 week is...vind ik het heel eerlijk gezegd, net als Lieke, niet heel positief. Mijn laatste menstruatie was op 2 april, dus je loopt bijna met mij op maar mijn echo's zien er toch wel anders uit. Als je wilt kijk maar eens naar mijn echo's (zie album). Op mijn eerste echo van 6.3 wk is het niet goed te zien maar bovenin was wel een dooierzakje te zien met beginnende hartslag. Maar het is wel een groot verschil qua vruchzak tov jouw echo. Maar goed het wil niet zeggen dat de kaarten al geschud zijn, maar het is nog wel erg spannend zo
Ik heb geprobeerd om een stuk van mijn 1e echo te plaatsen. Dit was volgens de verloskundige bij 5 weken en 3 dagen. Ik kreeg een vroege echo om te kijken of het deze keer wel op de juiste plaats zat (buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad). Dit was toen het resultaat. Nou, ik dacht, dat wordt nooit meer iets. Maar ik heb inmiddels een mooi vruchtje gezien bij 6,5 dagen en het hartje knipperde. Woensdag mijn derde echo, ben heel benieuwd. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
@Bonita: dat is dan streekgebonden neem ik aan, ik ben ook van BE en heb in totaal 3 echo's gehad bij mijn zoon: 12 weken (bedoeling was 8 weken maar testte toen + toen ik 2 maanden ver was blijkbaar, had mijn "menstruatie" de maand ervoor nog gehad) 20 weken (uitgebreid) de dag van de bevalling omdat ik bloedverlies had (was daags ervoor getoucheerd maar het bloedverlies werd meer i.p.v. minder)
vandaag bevestiging gekregen van wat eigenlijk al duidelijk was. van de week buikkrampen en bloedingen, dus uiteraard geen kindje te zien op de echo. de resten die achter zijn gebleven komen er bij een volgende menstratie uit. verder zag hij een cyste van 6cm op mn eierstok maar dat hoeft niks te zijn. over 6 weken wilt hij daar nog eens naar kijken. dit was m dan... de tweede teleurstelling dit jaar.. geniet van het mooie weer lieve mensen. maar ik kruip in bed met een dekbed over me heen...
@bonita owh nou ja toch jammer, ook al is het misschien verwacht. Sterkte en ik hoop dat je binnenkort meer geluk heb. Sterkte!
Sterkte meid! Ontzettend kl*te om deze bevestiging te krijgen, had echt wel anders voor je gehoopt! Was ook niet mijn bedoeling om je te laten schrikken met mijn vorige berichtje...... Reëel gezien vond ik het niet heel positief klinken en eruit zien. Had graag ongelijk gehad! Hoop snel op plakbeebje voor je, wanneer jij daar weer aan tor bent. Neem je tijd....
Pff de tranen staan in mijn ogen, veel sterkte meis!! Ik zelf heb met 6weken al een echo gehad, gewoon in NL en bij elke keer dat ik kom doen ze weer een echo, dus over 1,5week mag ik weer. Ik vind dat persoonlijk wel prettig, beter te vaak dan te weinig, Toch?