Help!! We dachten eruit te zijn voor de naam. Maar nu beginnen we (vooral ik) weer te twijfelen. Manlief vind beide namen leuk en ik kan ook echt niet kiezen. Het is een halfbloedje Surinaams Nederlands. Een meisje. En haar 2e,3e en 4e namen zullen Larissa Velentina Noramay zijn. Welke roepnaam (1e naam) vinden jullie daar leuker bij? Melshara of meltenysha ? Denken jullie dat het nadelen heeft als je een wat buitenlandse naam hebt in Nederland in verband met sollicitaties ed later?
Meltenysha is leuk Mijn kids ook half bloed en hebben een buitenlandse naam. Qua solliciteren zou ik denken gaat om je kwaliteiten niet om je naam afkomst of huidskleur.
Alleen denken een heleboel werkgevers daar helaas anders over.. Er zijn al zoveel 'testen' geweest op dat gebied. Mensen die precies dezelfde sollicitatiebrief met precies hetzelfde CV doorstuurden, alleen soms afsloten met 'Mohammed' en soms met een Nederlandse naam. 'Mohammed' werd véél vaker afgewezen.. Dus tja.. Ik vind het allebei niets, maar Melshara is dan net wat gemakkelijker te onthouden dan.. Ik ben het nu alweer kwijt
Niet echt een voorkeur voor één van beide namen. Als je bang bent voor de vooroordelen waar ze later tegenaan kan lopen, zou je ervoor kunnen kiezen één van haar namen Nederlands klinkend en de ander Surinaams klinkend te laten zijn. Ik bedoel dan roepnaam en achternaam, bijvoorbeeld Nora Badhoe of Melshara Jansen
Wat leuk! Onze zoon en as baby zijn ook half NL half (hind) Surinaams. Wij hebben er voor gekozen een naam te kiezen wat iedereen gewoon kan schrijven en uitspreken, niet typisch Surinaams, ook niet heel typisch hollands. Hier is dat Quinten geworden. Zijn 2e naam is Ramharak, wel weer Hindoestaans. Ik vind Melshara het mooist van de 2 als ik zou moeten kiezen. Noramay of Larissa vind ik mooier.
Omdat het dubbel plaatsen van onderwerpen niet is toegestaan doen we deze dicht. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl