Ik maak me een beetje zorgen, ik heb heel mij leven al een lage bloedruk, gemiddeld rond de 90/50 In al mijn eerdere zwangerschappen(4) zakte deze zelfs nog wat lager. Bij de laatste moest ik zelfs na de bevalling in het ziekenhuis blijven omdat het zo laag was (kan niet meer bedenken hoe laag) Nu was ik er eigenlijk van de week overtuigd dat het weer heelnlaag was omdat ik me echt krachteloos en beroerd voel al drie weken. Bij de verliskundige was de bloedruk 100/65 daar stond ik van te kijken. Nubwas vanmorgen mijn bloedruk 100/75. Ik vind dit heel vreemd, moet ik dit melden bij mijn verloskundige, hoe zou dit kunnen, is dit heel vreemd?
Goedemiddag, Als je gewend bent altijd een zeer lage bloeddruk te hebben, kan het zijn dat als je bloeddruk wat hoger is, dat je gevoel anders is. Daarnaast ben je in het 1e trimester van je zwangerschap en daardoor kan je ook deze klachten hebben. Waarom de bloeddruk nu wat hoger is, weet ik ook niet precies. Soms kan het met de leeftijd te maken hebben. Als je ouder wordt, kan de bloeddruk wat stijgen. Maar vooralsnog heb je een prachtige bloeddruk en hoef je over de hoogte van je bloeddruk op dit moment geen zorgen over te maken. De verloskundige hiervoor bellen is niet echt nodig, maar als dat je rust geeft, dan kan je natuurlijk altijd bellen. Goede zwangerschap toegewenst en succes! Groetjes Monique