Hoi, ik ga de bv afbouwen (uk is nu dik 5 maanden) en wil de ochtend en de avond zelf blijven geven. Hij drinkt nu ongeveer 7.00, 11.00, 14.00, 18.00, 23.00, (3.00). Plan is om de voedingen van 11.00 en 14.00 voor de fles te vervangen en de rest nog even zelf te blijven geven als het lukt. Het afbouwen zou dan als volgt gaan: Stap 1 borst borst fles borst borst Stap 2 borst fles fles borst borst Later: Stap 3 borst fles fles fles borst Zou dat lukken? Normaal gesproken laat je immers eerst de late middag voeding vallen en dan de ochtend. Nu laat ik twee opvolgende achter elkaar vallen. Wie weet het?
Ik heb het als volgd gedaan en nergens last van gehad. Zat steeds 2 weken tussen. Borst, borst, fles, borst, borst Borst, fles, Borst, Fles, Borst (dit heb ik bijna een maand gedaan. Borst, fles, fles, fles, Borst Annemarie
Hoi Annemarie, maar jij hebt het dus eigenlijk in het begin volgens het boekje gedaan he? Ik bedoel: om en om. Ik wil dus proberen om twee voedingen achter elkaar (overdag te laten vallen). Geen idee of dat lukt dus. Bij de tweede stap heb je dus wel voedingen achter elkaar laten vallen. Maar dat is volgens mij ook de volgorde van het algemene advies.
Heb in het begin de voedingen inderdaad volgens boekje. Ik had nogal veel voeding en was bang voor stuwing en eventueel weer een borst ontsteking. Dus ik zou niet weten of het kan lijkt me wel dat je borsten erg onder spanning komen te staan. Ik heb het ook extra langzaam gedaan, omdat ik niet uit vrije wil ben gestopt, maar michelle heeft reflux en bleef heel veel spugen met borst voeding. moest het van de Kinderarts afkolfen en dan max 150cc per keer geven. En aangezien ik de eerste twee maanden al heel veel heb moeten kolven zag ik dit niet zitten. Ok verhaal is iets langer geworden dan bedoelt maar hoop dat je er iets aan hebt. Annemarie
Ik heb als volgt afgebouwd: borst fles borst borst borst borst fles borst fles borst borst fles fles fles borst Ik heb over elke voeding ongeveer een week gedaan. Het beste is volgens mij om de vierde voeding als eerste te vervangen, omdat je dan de minste melk hebt. Maar op deze manier ging het bij mij prima. Ik had wel wat stuwing, maar dat viel best mee. Als mijn borsten begonnen te lekken was het ook alweer tijd voor de voeding. Compressen zijn wel nodig! Je wilt graag 2 aaneenvolgende voedingen laten vallen. Misschien kun je dan (op je werk) bijv. om 14:00 alleen de druk er wat afkolven. Maar echt een goed advies durf ik je niet te geven. Misschien even bellen met CB?
@Annetje. dank voor je reactie. Jij bent in elk geval ook iemand die het niet volgens het boekje heeft gedaan: je hebt zo te zien een ochtendvoeding als eerste laten vallen. Ik wil dus ook als eerste een voeding laten vallen met relatief veel melk, zeg maar. Weinig vrouwen hebben daar zo te horen ervaring mee, dus ik denk dat ik het maar net als jij ga aanpakken: rustig aan. Gewoon een of twee weken dus het laten vallen van de ene en de ander voeding laten zitten zodat mijn borsten er goed aan gewend raken. Dank voor de tip kwa compressen, want dat lekken ben ik alweer vergeten. Dat was alleen helemaal in het begin. Ik houd mijn Lilypadz in de aanslag.