Ik ben op zoek naar mama's die ervoor gekozen hebben om toen ze weer gingen werken BV en KV te combineren.Wil graag de ochtend en avondvoeding nog behouden (BV) en de tussenliggende voedingen eventueel KV. Twijfel nog een beetje namelijk met eventueel te gaan kolven. Bij wie is dit goed gegaan, dus alleen de ochtend en de avond BV en rest KV? En ik werk 1 avond in de week dus heb daar eigenlijk al een probleem
hoi, ik geef borstvoeding (op dit moment weinig, ik ben druk met veel kolven ivm weer melk opbouwen na ziekte) . ik probeer zoveel mogelijk de borst te geven en als ik tekort heb geef ik afgekolfde melk in combinatie met fv (gemengd met water en dan samen opwarmen). dit gaat erg goed. mijn zoontje vind alleen kunstvoeding (nog) niet lekker, maar smaken van kv verschillen ook. maar ik hoop weer volledig de borst te kunnen geven zodra de melkproductie weer goed gestegen is. en dan alleen op mij werk af te hoeven kolven.maar verder kan het heel goed hoor. succes!
Ik combineer FV met BV. Mijn zoontje is nu 12 weken en ik heb vanaf 9 weken telkens een voeding afgebouwd. Ik geef nu nog 3x BV en 3x KV. Ik merk wel dat mijn productie soms terugloopt en dan moet ik een keertje extra kolven 's avonds of mijn zoontje 's nachts een keer aanleggen. Het bevalt me prima.
Hoi, Heb ook bv en kv gecombineerd want ik ging maar 2 dagen werken dus kwam het neer op 2x 2 flesjes kv per week. Ik ben er snel mee opgehouden toen mijn dochtertje na zo'n dag 2 dagen geen ontlasting had en veel krampen! Kolven gaat net zo makkelijk, is gezonder en zij vind het lekkerder. Dus mijn ervaring; als je niet zo veel gaat werken kan je beter bv blijven geven. groetjes