Overstappen op flesvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lolsmurf, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Mijn kindje is nu 9 weken oud. Meestal komt ze wel 10-12 x voor bv. Nou vind ik het allemaal erg vermoeiend en aangezien ik straks ook weer moet gaan werken wil ik graag binnenkort overstappen op kunstvoeding. Als ik op de verpakking kijk staat er dat ik dan 5 flesvoedingen moet geven. ik vraag me nou alleen af hoe ik van 10-12 voedingen naar 5 voedingen moet gaan. Ervaringen?

2. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Dat lijkt me idd erg vermoeiend zeg! Mijn dochter is 10 weken oud en ik voed haar 6-7 keer per dag. Dat vind ik al best pittig, met 2 kinderen erbij hier.

Lastig om dat naar 5 voedingen te krijgen. Normaal vervang je een borstvoeding voor een flesvoeding. Misschien als je een flesje geeft, dat ze daar langer mee doet dan een borstvoeding. Dan zou je gewoon op een bepaald tijdstip wat je handig vind ipv een borst een fles geven. En dan even kijken hoe het gaat.

Anders even het CB vragen?

3. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Mijn zoon kwam ook elke 2/2,5uur. Hij kwam ook niet genoeg aan. Ik ben toen elke voeding weer 2 borsten gaan aanbieden en vanaf dat moment liet hij makkelijk 3-4uur tussen de voedingen. Misschien kan je zo het aantal voedingen wat terug brengen.

Deel Deze Pagina