Ik heb even raad nodig Sylvano heb ik net aan de borst gehad,eerste slokken gingen rap en naar een tijdje moest hij het er echt uit zuigen,4 keer zuigen dan een keer slikte hij,meestal drinkt hij 1 borst leeg,maar ik heb hem nu ook de andere borst gegeven,maar merkte al snel dat daar ook al niet veel uit kwam,dus ik dacht ga even kolven kijken wat er uit komt,nou er kwam met moeite 20 cc uit,en heb allebei de borsten gekolft Hoe kan dit?is dit normaal?is het een dip? wat kan ik er aan doen om het weer te stimuleren?
Kolven zegt niets over de productie. Dat je nu dus "maar" 20 ml kolft is geen bewijs dat je (te) weinig melk hebt. Wat bolbuikje zegt klopt. Als je veel aanlegt zal je productie weer stijgen. Bv is n.m. een kwestie van vraag en aanbod. Dit gaat o.i.v. het hormoon prolactine wat vrij komt als je borst leeg word. Als je borst leeg word word er prolactine vrijgegeven in je hersenen en de prolactine zorgt er dan voor dat er melk uit jouw bloed word gemaakt. Een dip zou kunnen (Redenen kunnen o.a. zijn: ben je net ziek geweest ? Borstontsteking gehad ? Weer begonnen met de gewone pil ? Mischien komt je cyclus weer op gang) Maar een regeldag kan het ook prima zijn. Volgens de boekjes komen die rond dag 10, en dan nog een paar keer. Maar regeldagen kunnen ook op andere tijdstippen voorkomen. Bedenk je trouwens dat een borst nooit helemaal leeg word. Als je kindje nog ontevreden is na 2 borsten kun je 3 of meer borsten aanbieden. Dan bedoel ik borst 1 links, borst 2 rechts, borst 3 weer links, borst 4 weer rechts enz. Dit is ook een goede boost voor je productie. Evt. kun je ook borstcompressie toepassen, als je zoekt op bv.com word het heel duidelijk uitgelegd.
Ik denk dat ik het al weet hoe het is gekomen,ik ben gisteren super durk in huis geweest,woonkamer helemaal veranderd,geen moment rust genomen,dus misschien dat dat even tegen zat,meestal heeft hij aan 1 borst namelijk genoeg,maar bedankt voor de tips
Bij 6 weken heeft bijna iedere vrouw een dip. Dat komt idd doordat je weer wat actiever bent en dus minder rust neemt. Duss, lekker met een kop thee op de bank en relax!
ja dat is ook zo,pfff sorry hormonen slaan soms nog wat op hol hier hihih Hoeveel drinken jullie op een dag?
Ik MOET van mezelf minimaal 2 liter water drinken. 's Morgens vul ik een 1 literfles Evian met kraanwater en 's middags vul ik hem opnieuw. Verder drink ik koffie (decaf) en kruidenthee.
Ja ik ga mezelf maar ook eens daartoe dwingen om zoveel water te drinken,drink meestal alleen maar thee of,melk,of sapjes
Ik zorgde dat ik bij elke voeding die ik gaf minstens 1-2 glas/glazen water dronk. Dat dus bovenop mn thee, frisdrank, sapjes etc !
@Derona: geen stess meid. Je bent gewoon drukker als normaal en ongi geworden. Neem je rust en probeer bij elke voeding een glas te drinken, buiten je normale drinken om. Het komt helemaal goed. Liefs Nynke