Hallo, ons zoontje is nu a.s. vrijdag 5 weken oud en ik geef volledige borstvoeding. Ik zit er aan te denken om de late avondvoeding (rond 23 uur/half 12) over te stappen op een flesvoeding zodat mikjn vriend dit flesje kan geven. Dan kan ik zelf vroeg op bed en de nachtvoeding doe ik dan zelf weer. Dan heb ik in ieder geval een flinke ruk slaap te pakken dat heb ik heel hard nodig anders kan ik niet goed functioneren. We hebben ook nog een dochtertje van 2,5 en zij staat om 7 uur ook weer te stralen naast ons bed Alleen..bij ons zoontje gaat de borstvoeding zo ontzettend goed en ik wil het heel graag blijven doen. Maar dat zou betekenen dat ik dus van 20.00 uur 's avonds tot bijvoorbeeld 4 uur 's nachts niet zelf borstvoeding geef. Is er dan grote kans dat de produktie helemaal terugloopt? Want dat wil ik absoluut niet!!! Maar ja, aan de andere kant zou mijn kindje bijvoorbeeld ook door kunnen slapen van 20.00 tot 4.00 en dan voedt ik dus ook zelf niet. Ik heb wel eens ergens gelezen dat je heel goed flesvoeding en borstvoeding kan combineren maar dan moet je eerst minstens een maand fulltime borstvoeding hebben gegeven en dat heb ik nu gedaan. Heb dat laatst in ouders van nu gelezen geloof ik. Kortom, ik hoop dat jij me een goed advies kan geven. Bedankt alvast.
Ja, je kunt het in ieder geval proberen en dan merk je snel genoeg of je productie keldert. Mocht dat zo zijn dan is er nog een tussenoptie: kolf om 22 uur nog even een keer je borsten en ga daarna slapen. Dan heb je toch een wat langere nachtrust, je man kan wachten op de late avondvoeding en je stimuleert toch nog een keer extra. succes linda