Moe

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door eekhoorn, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Heidi,

Mijn zoon is nu ruim 6 maanden en ik geef nog steeds borstvoeding. Ik ben begonnen met bijvoeding, fruit en groenten. Dit gaat nog om hapjes.

Zoon komt nog steeds om ongeveer elke drie uur, ook in de nacht, en inmiddels ben ik helemaal uitgeput. Omdat ik ook een dochter van drie heb, lukt het nauwelijks om bij te rusten. En door de borstvoeding is het ook lastig om iets voor mezelf te doen ter ontspanning. Ik kolf wel voor tijdens mijn werk, maar ik kolf altijd minder dan dat hij drinkt, waardoor ik vaak extra moet kolven om genoeg te hebben. Extra kolven is dus ook niet echt een oplossing.

Ik vind borstvoeding heel erg belangrijk en ik heb er veel voor over, maar ik raak ook aan het einde van mijn Latijn en ik denk steeds vaker aan stoppen. Mijn dochter heb ik een jaar gevoed en eigenlijk wil ik dat nu ook.

Heb jij nog tips?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Klinkt inderdaad als veel voedingen. Heeft je kindje altijd vaak gedronken? Soms is daar een reden voor. Soms gedijen kindjes beter bij vaker kleinere porties dan een grotere portie nemen in een keer. Of ze zijn niet heel handig in hun mondmotoriek. Of een andere reden.
    Soms is het ook vaak drinken maar kort of hebben niet alle voedingen met drinken te maken. Dan zou je kunnen kijken of je je kindje met iets anders tegemoet kunt komen. Fruit bijvoorbeeld. Of iets anders. Of ga het moment uit de weg (naar buiten, fietsen, eendjes kijken..)
    Het is niet ongewoon dat kindjes nog voor veel voedingen komen op deze leeftijd. Ook niet wanneer ze starten met andere voeding. Wat je kunt doen wanneer je bijvoorbeeld 1 of 2 momenten op de dag er langer tussen wilt houden is de vaste voedingsmomenten er tussen zetten. Of kolf een beetje af in de ochtend, geef dat bij het fruitmoment in een bekertje. Misschien geeft dat je wat meer ademruimte.

Veel succes! Ook deze periode kom je door, en dan ben je een heel eind naar het jaar toe!

Deel Deze Pagina