Hoi hoi, Ons meisje is inmiddels de 10 maanden al gepasseerd en krijgt nog 3x bv per dag. 1x live bij mij en 2x afgekolfd in een fles. Nu heb ik voor de 4de keer alweer een verstopt melkkanaaltje te pakken. Ik masseer me weer suf en kolf het goed leeg. Alleen wil het kolven niet echt lukken. Het lijkt wel of de melk niet wil komen door dat verstopt kanaaltje. Mijn borst blijft ook redelijk vol aanvoelen daarna. Terwijl de andere echt leeg voelt. Hoe kan ik voorkomen dat ik steeds een verstopt melkkanaaltje krijg? Ik heb bij mijn 1ste 3x een bo gehad en bij de tweede heb ik het kunnen beperken tot alleen een paar keer een verstopt melkkanaaltje. Ik ben weer zo bang voor een bo. Ik moet morgen ook weer de wacht in voor mijn werk en zit er ook mee dat mijn kolfrecht is afgelopen. Ik kan nu dus niet meer zo makkelijk kolven of het moet in eigen tijd, maar bij de mensen (ben kraamverzorgende) heb ik dan toch niet echt de tijd om er rustig de tijd voor te nemen. Ook doet het zo zeer dat masseren en ik merk wel wat verschil erna, maar niet alles krijg ik weg. Mijn dochtertje drinkt ook erg onrustig dus ik kan ook niet echt makkelijk haar aanleggen. Ze laat heel veel los steeds. Het zit ook bovenop mijn borst dus ook niet echt een makkelijke houding voor haar. Verder zou ik nog willen vragen hoe ik het beste weer een voeding af kan bouwen zodat ik nog maar 2 voedingen geef per dag. Ik wil dan de oechtendvoeding en laatste avondvoeding blijven geven. Dit vraag ik omdat ik dus zo gevoelig ben hiervoor. Alvast bedankt. Groetjes Bianca (MamavanJordy)
Oja, ik werk nu al met warmte voor een voeding/kolfsessie en ik zorg er altijd voor dat mijn borsten goed leeg zijn.
Even omhoog, want ik stond op pagina 2 haha. Inmiddels is mijn borst gelukkig wel weer soepel, door massage, warmte en goed leeg kolven. Maar zou nog graag antwoord willen. Volgende week wil ik het kolven van 14.00 uur laten vallen en naar 2 bv nog gaan. De ochtendvoeding dan en de avondvoeding. Zal de productie hier heel erg van achteruit lopen? Ik merk wel dat mijn productie van de laatste keer overgaan van 4 naar 3 voedingen iets is terug gelopen. Eerst kolfde ik zeg maar tussen de 150 en de 200 cc en nu tusssen de 130 en de 150 cc. Ik heb gelukkig nog een aardige voorraad bv in de vriezer dus ze kan nog wel even s\ middags bv krijgen uit de fles voordat ze straks koemelk gaat krijgen. En hoe kan ik nu het beste die middag kolfsessie afbouwen gezien dat ik snel last heb van verstopte melkkanaaltjes?