Baby 11mnd, hoe ziet/zag jullie dag eruit???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door uhuumau, 16 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. uhuumau

uhuumau Actief lid

28 apr 2014
    152
    0
    0
    Hoi dames! Ik ben erg benieuwd hoe jullie dagen eruit zien met een baby van 10/11/12maand.
    Mijn zoontje slaapt weinig dus soms weet ik gewoon ff niet hoe ik de dag vol moet maken...
    Alvast bedankt!

2. Lovess

Lovess Actief lid

28 apr 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedoel je qua schema? Slaap en eettijden? Of wat we ondernemen?

Mijn zoon slaapt 2keer op de dag en tussendoor gaan we altijd de deur uit een frisse neus halen, gelijk even boodschappen doen of naar de kinderboerderij. Als we thuis zijn samen spelen, even alleen spelen en afentoe televisie (wat hem 2seconde boeit;)) Voor mijn gevoel vliegen de dagen juist voorbij! Ook gaan we elke week naar babyzwem, daar zijn we dan al een halve dag aan kwijt. Maar is zooooooo leuk!

3. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Zoontje 11 maanden. Gaat twee keer per dag naar bed. Rond half 10 tot 11.15 uur en in de middag rond 13.30 uur tot 15.30 uur en dan weer om 18.30/18.45 uur tot de volgende ochtend.

Tussendoor doen we spelen, alleen spelen, samen lekker drinken aan tafel met een verantwoord koekje en iedere dag even lekker buiten met de hond en soms een boodschapje. Ook gaan we wel eens naar de kinderboerderij, binnenspeeltuin of naar oma.

4. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje wordt wakker rond 6 uur (soms 5u- soms 6u30). Dan is ze echt klaarwakker en voelen wij ons een wrak want wij vinden het erg moeilijk om voor 23u-00u te gaan slapen...
    Dus ik zet tv aan (ik weet het: erg fout) en zet haar voor tv met wat speelgoed. Dan blijf ik er bij zitten of liggen (wanneer ik het zwaar heb) Meteen na het opstaan krijgt ze borstvoeding en rond 8u havermoutpap.

Waarmee vullen we onze dag: érg veel stappen (kan ze sinds twee weken, vindt ze heerlijk) Dagelijks een korte wandeling bvb naar de winkel of apotheek. Ik speel elke dag met haar: boekje lezen, liedjes zingen, rollenspelletjes met knuffels, verstoppertje (lachen geblazen, de ene keer verstopt zij zich, de andere keer ik),... Verder probeer ik haar te stimuleren om alleen te spelen want ze is een echt mama s kindje en wil álles doen samen met mama...
    Oh ja, het tekenen (nou ja) heeft ze ook ontdekt! Met wasco's!

Enkele dagen per week gaat ze naar het kinderdagverblijf.
    Er is ook een papadag. Hij gaat er ook vaak mee wandelen.

5. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook twee slaapjes per dag van telkens een uur ongeveer!

6. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Schema van onze dame van ruim 11 maanden:

Tijden zijn wel iets wisselend

8.30u wakker, even lekker wakker worden en dan fles
    Daarna zelf spelen in de box. Dit zou ze wel een uur achter elkaar kunnen.
    10.00u fruit (en drinken)
    Daarna vaak boodschap doen, lekker wandelen naar de winkel
    12.00u boterham eten met wat drinken
    Tussen 12.30 en 13.00 naar bed
    Tussen 14.30 en 15.30 wakker.
    Soepstengel met drinken
    Spelen met papa of mama (boekje lezen, torentjes bouwen, zingen, dansen o.i.d.)
    17.00-17.30 warm eten
    Spelen in de box of gezellig spelen met papa en mama
    Als we nog even weg willen doen we dat ook vaak tussen 18.00 en 19.00u
    19.00u fles
    19.30 naar bed

Zo ziet globaal de gemiddelde dag eruit.
    Als we op visite gaan doen we dat vaak in de ochtend zodat haar middagslaap niet in het geding komt

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Even ervan uitgaand dat we geen afspraken hebben oid zag onze dag er ongeveer zo uit:
    7.00: wakker en ontbijten. Daarna even zelf spelen zodat mama ook kan ontbijten.
    Daarna wassen en aankleden.
    8.00-8.30: wandelen met de hond
    Eenmaal thuis samen spelen/boekjes lezen etc.
    9.30 fruit en water
    10.00-12.00 slapen (mama huishouden)
    12.00 lunchen
    12.30-13.00 wandelen met de hond
    Daarna boodschappen doen, op visite oid.
    14.00 - 15.30 slapen
    15.30 koekje en water
    16.00 - 16.30 wandelen met de hond
    Daarna ging ik koken en zij "helpen" of tv kijken.
    17.00 eten
    Daarna is papa thuis en besta ik niet meer haha :p
    18.30 bad, tandjes poetsen
    19.00 flesje en naar bed.

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik zie trouwens dat we best veel tijd kwijt zijn aan het wandelen met de hond.
    Dus....schaf een hond aan. Dan zit je dag zo vol :D

9. uhuumau

uhuumau Actief lid

28 apr 2014
    152
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties en mijn excuses voor mijn late reactie.
    We proberen hem ook 2x dutjes per dag te geven maar soms wil hij het gewoon echt niet.

Hier word hij ook vaak 's morgens 5/6uur wakker... Erg slopend.
    Maar hij slaapt ook erg onrustig, is vaak wakker 's nachts.
    Soms van die nachten dat we hem gewoon bij ons in bed leggen.

Hij raakt erg snel uitgekeken op dingen en vraagt vrij veel aandacht.
    Vind ik op zich niet heel erg maar goed, er moeten natuurlijk ook dingen gedaan worden....

Een hond vind ik zelf een hele leuke optie... Mn vriend wat minder. En de poes nóg minder (ha-ha)

10. Icecube

Icecube Actief lid

29 jun 2013
    152
    0
    16
    Eindhoven
    Ik snap het wel een beetje.. Soms weet ik ook even niet wat te doen.
    Ik speel ook wel echt met haar, maar vind ook dat ze zelf moet leren spelen. Maar dan komt ze alweer aan mijn been trekken.
    Hier gaat het ongeveer
    7:00 uur wakker, flesje pap
    Spelen in de box, mama eten
    Dan begint ze te "zeuren" dat ze uit de box wil, uit de box, samen spelen.
    Ligt eraan hoe moe ze is, soms om 8:30 een uurtje naar bed en daarna fruit, anders rond 9/9:30 fruit, soms daarna nog een uurtje naar bed. Als ze later wakker is, probeer ik haar op te houden tot het middagdutje. Dus dan spelen.
    11-11:30 u boterhammen en een klein flesje
    Even spelen en dan tussen 12-12:30 naar bed, slapen tot ongeveer 14:00u
    Wat drinken, en even later een tussendoortje.
    Spelen met mama, zelf, wandelen, boodschappen of op visite bij oma ofzo.
    16:45-17:15 mama koken, in de box..omdat ze anders steeds aan mijn benen hangt tijdens het koken, maar in de box zit ze ook vaak te huilen, dus er weer uit.. De keuken uit sturen.. Pfff;)
    17:30u Avondeten
    18:00u beetje hangerig, dus even op de bank Sesamstraat terug kijken. Daarna mama opruimen en dan wassen en pyjama aan.
    18:45-19:00 flesje, even knuffelen, spelen, kietelen..daarna tandenpoetsen, verhaaltje voorlezen en slapen.
    De dagen gaan best snel, maar soms ook een beetje 'saai".
    Wat doen jullie aan spelletje zoal? Naar 10x een toren bouwen die ze om gooit, boekjes lezen, little people poppetjes "stappen", etc. wordt het voor mij een beetje saai, wat vernieuwends doen jullie?

11. Ddana

Ddana Actief lid

27 okt 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Hier nog 3 slaapjes!
    in de ochtend kan ze zichzelf beter vermaken dan in de middag dus in de middag gaan we de Deur uit. Honden, boodschapje, schommelen en heel populair hier...kindjes kijken ( bij een schoolplein ofzo) Anders zit ze waar mogelijk bij mijn huishoudelijke werkje, spelen we samen (kiekeboe en verstoppen en klimmen) Met speelgoed hoef ik er vaak alleen maar bij te zitten maar dan wel met een beetje aandacht graag! We doen hier ook graag lang over het eten. Eten, gek doen, kliederen en experimenteren en oefenen... enorme zooi maar wel gezellig. Ook voor de honden een leuk vermaak. Met zelf spelen is op dit moment een schoenendoos met gat in deksel populair. Na veel frustratie met de blokkenstoven die nog niet lukken kan ze nu zelf elk blokje zelf in en uit de doos doen

12. uhuumau

uhuumau Actief lid

28 apr 2014
    152
    0
    0
    Jaa, sowieso is alles leuk wat geen speelgoed is..
    afstandsbediening, telefoon, sleutels, boodschappentassen, box van de billendoekjes, tv kastjes, onderzetters, de poes.....:p

13. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Hier
    Ongeveer 8.30 papfles
    Even terug, vaak slapen tot 9.30
    9.30 eruit, aankleden, boterham eten
    Daarna gaat ze spelen, ik ben dan meestal met het huishouden bezig
    Of we gaan boodschappen doem ofzo
    11.30 lunchen
    12.00 naar bed
    15.00 uit bed
    Daarna spelen samen of alleen
    16.00 Fruithap
    Daarna spelen samen of alleen
    Of we gaan naar buiten, dierentuin, binnenspeeltuin, hond uitlaten, opa en oma, of iets anders buitenhuis
    Als ik ga koken zit ze in de stoel met een soepstengel of rozijntjes of is aan het spelen, net hoe het gaat
    17.30-18.00 eten
    Daarna in bad, even knuffelen of de tv aan
    19.00 naar bed

Dat is een ddw dag zonder bijzonderheden, ze gaat 1 ochtend 2 uurtjes naar de opvang en we zwemmen elke donderdagochtend.

14. uhuumau

uhuumau Actief lid

28 apr 2014
    152
    0
    0
    Heel apart, maar sinds een paar dagen gaat het een stuk rustiger.
    Minder vaak wakker 's nachts...
    Gisterochtend toen ik moest werken heeft papa hem om 6uur uit bed gehaald, schone luier en zijn ze weer in bed gekropen tot half 10 :O
    Vanmorgen was het netjes 6:50! :D
    Ook de dutjes overdag pakt hij weer.

Deel Deze Pagina