15 maanden sprong en middagslaapje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koekie1, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik geloof dat wij in de 15 maanden sprong zitten met dl. Ze slaapt 's nachts slechter, al gaat dat de afgelopen 2 nachten wel weer wat beter.
    Overdag slaapt ze al vanaf een maand of 8 nog maar 1 keer. Van ongeveer 12.00 tot 14.30 uur. Om 12.00 uur was ze ook echt moe en viel ze direct in slaap.
    Nu lijkt ze niet meer moe te zijn gisteren sliep ze uiteindelijk van 14.00 uur tot 16.00 uur en ook nu slaapt ze nog niet.
    Heb haar net pas in bed gelegd omdat ze moe leek te worden. Met als gevolg dat ze nu wat ligt te mopperen.

Is dit bekend voor mensen? Het is toch erg vroeg om zo "laat" haar middagdutje te doen?

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Vroeg om zo "laat" haar middagslaapje te doen :(
    Weet niet precies wat je bedoelt maar hier kon ie ook om 13 uur naar bed gaan en pas om 14 in slaap vallen, zolang ie niet huilde liet ik 'm gewoon liggen en van 14 tot 16 uur slapen is toch prima. Hij kreeg ff later periodes dat ie helemaal niet sliep maar ik legde 'm meestal wel op bed dan, rustte hij (en ik :D) in ieder geval wat...

3. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Toevallig gisteren een dag gehad met 1 slaapje. Normaal slaapt ze (op een enkele keer na) nog 2 keer per dag, 's ochtends 1,5 uur en 's middags een uur/1,5 uur. Maar gisterenochtend bracht ik haar naar bed, maar slapen ho maar. Ze lag een beetje met haar knuffels te spelen en te brabbelen, dus heb haar maar gelaten. Na iets meer als een uur was ze het beu en begon ze te huilen.

Heb haar eruit gehaald en uiteindelijk heeft ze 's middags nog geslapen van 15:15 tot 17:15. Om 19:15 lag ze weer op bed. Ze is van 08:15 tot 15:15 wakker geweest maar was heel vrolijk en niet moe.

Niet kijken naar wat er allemaal geschreven wordt, elk kind is anders en als zij hier tevreden mee is dan zou ik het zo laten. De 1 slaapt meer als de ander. Ik kijk naar wat mijn dochter wil, soms is dat 1 keer slapen maar vaker 2 keer. Zolang ze vrolijk is vind ik het allemaal prima, ik merk snel genoeg wanneer ze echt moe is want dan gaat ze jengelen. Dan gaat ze gewoon naar bed. Meestal gaat ze slapen maar soms gebeurd het dat ze wakker blijft en ligt te spelen, pas als ze gaat huilen ga ik erheen en probeer ik het nog eens. Wil ze echt niet slapen dan haal ik haar eruit. Tot nu toe werkt het prima. Maar naar tijden kijk ik niet, ik ga ook niet elke dag om 22:00 uur naar bed snap je? De ene dag wil ze haar slaapjes vroeg doen, de andere dag laat. Haar eetmomenten zijn op vaste tijden, haar slaapjes vallen daar precies tussen. Vandaag is ze b.v om 15:30 naar bed gegaan en ze ligt nu nog te slapen, als ze tegen half 6 niet wakker is maak ik haar wakker i.v.m avondeten. Gisteren lag ze om 14:00 in bed en werd ze om 15:15 wakker. Maar elke avond wil ze toch rond 19:15/19:30 weer naar bed.

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wist niet zo goed hoe ik het niet formuleren :) dl is wel iemand van de klok om het zo maar te zeggen. Slaapt al heel lang van 19.00 tot 7.00 en van 12.00 tot 15.00 uur.
    Wat ik in mijn omgeving zie gebeuren is dat de kindjes als ouder worden later op de middag naar bed gaan. Vandaar: vroeg om zo "laat" naar bed te gaan.
    Maar inderdaad jullie hebben wel gelijk. Ik moet gewoon dl volgen. Zij kan het het beste aangeven. Maar met dagen zoals deze begin ik aan mezelf te twijfelen :)
    ze heeft uiteindelijk maar 30 minuutjes geslapen dus zal straks wel lekker slapen :D

Dank jullie wel voor de reacties!

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Tis een sprong, in mee gaan en daarna gaat het weer prima

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik geloof dat we eruit zijn. Vandaag weer mijn lieve meisje terug. En ook slaapt ze goed.
    Achteraf gezien heeft het wel een week of 2 geduurd denk ik.
    En net op het moment dat je het niet meer ziet zitten en een topic opent; is het over :D

Deel Deze Pagina