combisleeper, doen of niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sidmick, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Goedemorgen,

Ik zit heel erg in twijfel om voor mijn dochter een combisleeper aan te schaffen.
    Ze slaapt eigenlijk al vanaf dat ze 2 maanden is zonder dekens want ze gaat haar hele bed door en is erg gevaarlijk me dekens.
    Nu ligt ze in een pyama en ik heb van die dikke slaapzakken van de hema (met mouwen) Maar ik vraag me af of dat voldoende is voor de rest van e winter.
    We wonen in een redelijk nieuw huis en heel koud zal het denk ik niet worden (het is nu nog 20 graden op haar kamer, al vind ik het wel fris voelen)
    Wat denken jullie, combisleeper aanschaffen of zijn deze hema slaapzakken voldoende om de winter door te komen. Vind het een behoorlijke uitgave dus hij moet het wel waard zijn. Twijfel des te meer omdat ik de 110 cm zo groot vind (meisje is nu 14 maanden, draagt kledingmaat 74)

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Tja, ik zou zeggen niet doen.
    Eva heeft altijd in een slaapzak gelegen zonder mouwen en dan nog een dekentje over haar heen.
    Ook Tim ligt in mouwloze slaapzakken, ik vind dat persoonlijk warm genoeg.

En ik zie t verschil niet tussen een combisleeper en idd zon hema slaapzak, behalve het enorme prijsverschil!

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb er voor gekozen om het niet te doen. Je moet er sowieso nog een 2e slaapzak bijkopen want wat als ie in de was gaat of je kleintje heeft hem onder gespuugd. Die van de Hema met mouwen en een pyjama eronder in warm genoeg. Ik deed als het er koud was nog een lange mouwen romper onder haar pyjama. Is een veel goedkopere oplossing.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb wel een combisleeper gekocht en ben er erg blij mee.
    Wij wonen in een oud en slecht geisoleerd huis.
    Ondanks dat we overal dubbel glas hebben, is het s'nachts erg koud op Valerie haar kamer.
    Ik heb de grote combi sleeper, en heb hem nu zo'n maand in gebruik. Mijn dochter heeft ook maat 74, en de combisleeper is inderdaad wat groot, maar vooral aan de onderkant. De mouwtjes kun je makkelijk omslaan.

Ik vind de combisleeper echt een stuk dikker dan de hema slaapzak met mouwen, die heb ik voor erbij gekocht, voor als de combisleeper in de was zit.

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    COMBISLEEPER!!!!
    wij hebben hem vorig jaar eerst geleend van vrienden, geweldig ding
    er gelijk 1 gekocht want hij rolde snachts ook bloot en op zijn kamer werd het toch 14 grd, ook met de dikke slaapzak van de hema en dan een romper met lange mouw en pyama werd hij koud nu niet meer
    zelfs nu heeft hij hem aan, nog niet op zijn dikste maar dta komt nog wel ook al lugt er nu een dekbed in zijn bed hij ligt blood snachts....heerlijk zo'n ding wacht op een leuke aanbieding om er nog 1 bij te kopen, kan geen hema of prenatal slaapzak tegen op....

zou wel gelijk voor de grote gaan heb je er langer wat aan....
    anders ff passen in de winkel of het rond de schouders goed zit, te lang en lange mouwen maakt niet uit je kan de onderkant evt dubbelslaan en met wat klitteband vast zetten
    ik gebruik vanaf het eerste moment zo de grootste maat slaapzakken omdat ik het onzin vind om telkens nieuwe te kopen

succes

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.087
    3.870
    113
    Ik heb twee maanden geleden een combisleeper gekocht voor mijn zoontje (haha, een roze, maar in die kleur waren voor de helft van de prijs, dus dat scheelde mooi ;)). Als je even googled vind je hem misschien ook nog wel daarvoor, want ze hebben nu een nieuw kleurtje roze en die andere ging dus uit de collectie.
    Er zit wel verschil tussen een Hema-slaapzak en een combisleeper heb ik wel gemerkt. Hij is wel een stuk warmer. Had ik vorig jaar voor mijn dochtertje moeten hebben, want die werd af en toe wakker van de kou. Ze wou ook echt geen dekentje ofzo in bed.
    Met zo'n 19 maanden ofzo maakte ze steeds haar slaapzakken open en zijn we helemaal naar dekens overgestapt, dat gaat nu goed. Maar ja, sommige kinderen komen er al eerder achter hoe zo'n rits werkt.

7. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    De Puckabag is ook ideaal!!

zie www.puckababy.com

Vind ik persoonlijk een stuk mooier ogen dan de combisleeper
    en naast warmte wil het oog natuurlijk ook wat.

Verder de tip. Bij de babydump (hebben ook een site) zijn alle slaapzakken 20% korting. Kost de puckabag nu 70 euro. Of ze de combisleeper daar hebben weet ik niet...

Groetjes Elke

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Enorm bedankt voor de tip!
    Heb direct de Combisleeper aangeschaft.

Deel Deze Pagina