Ik ben op zoek naar een goede buggy. Bij mijn zoektocht stuit ik op het feit dat de meeste redelijk compacte buggies geschikt zijn tot 15 kg. Hoewel mijn dochtertje nog 2 moet worden, is zij de 15 kg al gepasserd. Ook is zij erg lang (kledingmaat 98/104). Zelf ben ik ook niet de kleinste (1.86m). Bestaat er een buggy die geschikt is voor een groter kind en waar je zelf als lange mama ook nog behoorlijk achter kunt lopen?
Ik lees even met je mee, want heb hem helaas nog niet gevonden. Ben zelf niet zo heel lang, maar mijn zoontje is wel erg groot. Hij is nu 18 kilo en past eigenlijk qua breedte al niet meer in de buggy. Hij is echter nog maar 2 jaar en kan dus nog niet zulke lange afstanden lopen. Ik gebruik nu de prenatalbuggy, maar die begint wel moeilijk te sturen en ook wat te piepen.
Hallo, Hier een vrij grote mama (178). Ik ben begonnen met de Koestra Simba, dit is een vrij hoge buggy. Op zich hoog genoeg om achter te lopen, al had hij wat hoger gemogen. Maar ik vind het echt een onding, stuurt zwaar en onhandig maar vooral omdat mijn kindje er echt helemaal niet goed in zat. Vooral als je een wat groter kindje hebt is het geen aanrader, het zitje is heel kort waardoor je kindje gaat hangen. Ik heb hem verkocht en nu de Prenatal Deluxe buggy, echt vele malen fijner omdat hij nog hoger is dan de Koestra en bovendien groter zodat mijn kindje er veel en veel beter in zit, ook stuurt hij veel fijner. Ik vind het echt een aanrader. Als je budget wat groter is zou je nog kunnen kijken naar de Bugaboo Bee, deze rijdt heerlijk, heeft een verstelbare duwstang waardoor je hem heel hoog kan maken en ook het zitje is groot, als lijkt dat zo op het eerste oog niet niet, gewoon even uitproberen. Hetzelfde geldt voor de Mutsy Spider, ook wat duuurder, rijdt heerlijk, met verstelbare duwstang en groot zitje, al vind ik deze wel erg breed en dat was nu juist de reden dat ik er graag een buggy bij wilde. Succes!
Hoi misskeita, Hier ook een lange mama (1,84m) waarvan dochterlief van bijna twee ook al in maatje 98 zit... Als ik een van de meiden thuis heb of als onze jongste slaapt (babyfoon naar de buren), loop ik met onze Stokke Xplory 't centrum in. Als ik beide dames thuis heb, gaan ze gezellig samen in de Urban Jungle Duo. Die hebben we via marktplaats op de kop getikt. Wel met een duwstangverhoger, anders was hij echt te laag. 't Zijn allebei superkarretjes, lekker hoog (voor mama en uk) en de zitjes kunnen een lekker lang mee. Maarrr allebei wel erg prijzig... 'k Baal er alleen van dat er geen meerijdplankje aan de Xplory kan. Dat zou ideaal zijn voor kleine stukjes. Groetjes, Nelly