Ervaringen Puckababy Bag als 'gewone' slaapzak

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Minnie78, Sep 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minnie78

Minnie78 Actief lid

Jan 16, 2011
    254
    0
    0
    Noord Brabant
    Hallo,

Mijn zoon is inmiddels bijna 8 maanden en heeft vanaf de geboorte in de Lodger Hopper geslapen (al 3 stuks 'versleten').
    Ik ben nu op zoek naar een andere slaapzak voor hem en ik vind de Puckababy Bag erg mooi. Het is een vier seizoenen slaapzak en kan gebruikt worden tot ongeveer 2,5 jaar. Nu las ik ook dat de kindjes hierin wat moeilijker op de buik draaien enzo.
    Daar wil ik de slaapzak dus juist niet voor hebben. Onze kleine man slaapt verder goed, en draait gedurende de nacht geregeld op zijn buik of op de zij. Dit vinden wij ook helemaal geen probleem en willen hem daar niet in belemmeren. Volgens mij geeft dat namelijk alleen maar frustratie. Of valt dat allemaal wel mee met dat moeilijk omdraaien?
    Graag jullie ervaringen!

Groetjes, Minnie

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Hier alleen maar pos ervaringen met de "bag". Dochter heeft er vanaf 7 maanden in geslapen totdat ze naar haar junior bed ging. (2 jaar) Ideaal ding! Heb er wel 2 gekocht, toch wel handig met wassen/ziek zijn. Dochter heeft het nooit koud gehad. We hebben de Bag altijd zonder dekens gebruikt. Dochter kon er gewoon mee op haar buik draaien en slapen.

Ps tip: volgende week zijn het mamamazzeldagen bij Prenatal. 20% korting is veel op zo'n dure slaapzak ;)

3. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Ik lees even mee. Ik overweeg ook om een Puckababybag aan te schaffen, maar ik ben ook een beetje bang voor dat beweging belemmeren. We zijn juist eindelijk met succes helemaal klaar met afbakenen etc. (hebben met die reden toen ook die andere puckababyzak gebruikt) en ik zou het heel vervelend vinden als dit nu weer een stap terug blijkt en we straks haar weer opnieuw aan "gewoon" slapen moeten laten wennen.

4. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Ik zweer bij de Puckababy Bag! Julie heeft erin geslapen tot ze naar haar peuterbed ging. Zij was een buikslaper en sowieso een draaikont in bed, maar die slaapzak heeft haar nooit iets in de weg gelegd qua bewegen ;).
    Het is gewoon een hele mooie en handige slaapzak. Vooral de herfstzak vond ze altijd heerlijk, die is zo lekker zacht en warm.

Ik heb 'm net uitgewassen zodat ie door Elin gebruikt kan gaan worden (hier konden de dames er pas na hun 1e verjaardag in omdat ze nogal klein zijn). Nadeeltje is dat de herstzak beetje langzaam droogt, mag ook niet in de droger. Denk dat ik er nog maar een bij ga kopen :)

Share This Page