Vanaf welke leeftijd kunnen baby's zelf hun speen pakken als ze in bed liggen en deze weer in hun mond stoppen? Mijn dochtertje kan mn 's avonds het beste in slaap vallen met speen, maar die valt er nog regelmatig uit. Als ze dan nog net niet diep genoeg slaapt, wordt ze weer wakker en begint te huilen. Zo kunnen we dus regelmatig heen en weer om de speen terug te stoppen. Meestal valt ze na een tijdje wel in slaap dus het loont zeker de moeite, maar ik vroeg me af vanaf welke leeftijd ze dit ongeveer zelf kunnen. Dus speen zoeken in bed, pakken en in hun mond stoppen. Mijn dochtertje zit nu in de fase van dingetjes pakken en naar haar mondje brengen, maar dit is allemaal nog reflexmatig en zeker nog niet bewust. Het zoeken naar de speen doet ze ook nog voornamelijk met haar mondje..
Hier een kindje van acht maand. Kan prima met de speen in zijn hand liggen en huilen. Op het moment dat ik dan de speen in zijn mond doe is het over en slaapt hij eigenlijk gelijk weer verder. Hij kan hem prima zelf in zijn mond stoppen en doet dit ook wel eens. Maar meestal gaat hij gewoon huilen en wachten tot wij het komen doen. Tja, lastig is zeker. Maar wel goed voor de kont spieren zovaak de trap oplopen
Mijn dochter kan haar speen prima zelf pakken sinds ze 4 maanden is. Maar als ze te moe is lukt het niet. Dus 's avonds moeten we haar nog wel eens helpen. Ook kan ze hem ook heel goed uit haar bedje gooien. Maar och, soms vind ze ook haar duimpje en dat is dan ook goed.
Ik heb altijd een doekje aan haar speen. Heb spenen met een ringetje waar ik dan een vierkant spuugdoekje door heen trek en er een knoop in leg. Ze herkent dat meteen en weet dat haar speen er aan zit. Ze kon deze al voordat ze 3 maanden was daardoor zelf pakken en de speen in haar mond krijgen. Toen niet al in een keer maar ze zocht de speen dan aan dat doekje. Nooit hoeven helpen. Is namelijk wat makkelijker vinden zo'n doek dan een losse speen. Nu is ze 5 maanden en is dat doekje ook echt haar knuffel en troost. En de speen zit er nu al wel in een keer in. Wellicht een idee om te proberen? Ik heb gewoon van die vierkante doekjes van de Hema, makkelijk te vervangen aangezien je er dan een aantal hebt. Zie ook wel eens van die speciale speendoekjes maar die kosten meteen weer 10 euro, en uit ervariing blijkt wel dat je ze vaak moet wassen en dus vervanging nodig hebt.
Hier zijn ze 4.5 maand en doen ze nog niks met de speen. We moeten hem er dus echt zelf indoen. Ze zoeken hem nog niet. Wij hebben bij fenne altijd een spuudoekje ertegenaan gelegd dat hij er niet zo snel uit ging, dat werktte super! Nu is ze al van de speen af!
Hoi, Dat doekje gebruiken wij ook, maar dan van de Ikea (waslapjes 3,99 voor 10 stuks). Hier zit een lusje aan en die haal je dus zo door het ringetje (of door het gaatje in speentjes zonder ringetje), dan om het speentje heen, aantrekken en zit vast! Wij leggen het doekje ook wel eens omgevouwen over het speentje heen (dan ziet het eruit als een soort boevensjaaltje ). Als hij dan driftig zit te sabbelen stuitert het tutje tegen het doekje aan en zo weer terug in zijn mond. Ideaal! Als hij zijn speentje niet meer wil krijgt hij hem nog wel uit zijn mond (slaapt op zijn zij, misschien scheelt dat), want als hij eenmaal een tijdje slaapt ligt hij altijd zonder speentje. En we zijn dan ook nooit speentjes kwijt met zo'n doekje eraan. Ons zoontje is 3,5 maand en kan het speentje nog niet zelf pakken en in zijn mond stoppen, maar ik heb het idee dat hij wel in de gaten heeft dat het doekje bij het speentje hoort. Hij vindt het dan ook heerlijk om met het doekje zelf te tutten, dus wie weet is dat over een tijdje al wel voldoende!
Zo'n doekje is wel een idee inderdaad! Ik heb een heleboel van de hema, maar ook een paar zachtere van een ander merk (gekregen), die hebben 3 ronde punten en 1 echte punt, misschien zijn ze er eigenlijk wel voor gemaakt.. Vanaf wanneer had jullie baby trouwens een vaste knuffel in bed?
Mijn zoontje is heftig op zoek naar zijn duimpje de laatste dagen, dus zal over een tijdje geen speentje meer nodig hebben denk ik (ik loop nu ook zeer regelmatig op en neer, vooral 's nachts). Is overigens enorm komisch, hij slaat zichzelf de hele tijd of prikt een vinger in zijn oog Hij heeft al vanaf het begin 2 vaste knuffels in bed, kan hij zelf de favoriet uitzoeken. In de wandelwagen hebben we ook een vaste knuffel liggen die we mee gaan geven naar de gastouder/uit logeren. Hopelijk pikt hij dit, dan kunnen zijn 'thuisknuffels' ook thuis blijven en nooit ergens blijven liggen of kwijt raken.
Hier deed hij dat toen hij 4/5 maanden was. Is inderdaad een opluchting! Hoop dat jouw kindje dat snel gaat doen!
Hmh hier doet ze dat nog steeds niet.. ze pakt dr speen uit dr mond, gaat er mee slaan en probeert em dan in dr mond te doen, wat 99,9% van de tijd niet lukt...
Hier een co-sleeper, ideaal! Maar hoef hier s nachts bijna nooit de speen te geven, als ze wakker wordt, heeft ze meestal honger.
Nou heb het doekje even geprobeerd aan de speen... Werkt averechts.. ze trekt aan het doekje en trekt dan de speen van haar mond weg... Maar misschien moet ze nog ff leren dat dat doekje bij de speen hoort Ik heb voor onderweg zo'n nijntje die aan de speen kan met een clipje eraan, die vind ze wel heel leuk want die knispert ook een beetje. In de maxicosi klip ik die aan een gordeltje vast en in de kinderwagen hang ik em aan de kap. Alleen is zo'n clipje voor in bed weer minder handig vind ik..
Hier kon hij met 5 maanden wel zijn speen pakken maar deed hem nog niet echt zelf goed in de mond. Wel ontdekken en verkeerd erin stoppen enzo. Maar nu denk ik sinds een week dat je hem gewoon aan kunt geven en hij hem er zelf in stopt. En ligt hij binnen handbereik dan pakt hij hem ook en doet hem in zijn mond.
Dit dus. Hij stopt 'm wel in zn mond, maar vaak verkeerd om (met het ringetje in zn mond en het "sabbelstuk" naar buiten dus. Of een kwartslag gedraaid, met het "schildje" in zn mond. Ziet er erg komisch (maar oncomfortabel!) uit. Gelukkig kan hij redelijk slapen zonder, hij tut graag met een doekje of een knuffeltje. Scheelt veel. Hier geen 10x per nacht bed uit voor een speentje dus. (Wel omdat meneer op zn buik gaat liggen, en nog niet terug kan draaien. Gevolg: PANIEK! zucht..)
Wij hoefden er ook nooit uit voor speentje idd maar net zoals bij jullie dat draaien he? Meneer werkt zich regelmatig in de nesten in bed en mama of papa moeten hem dan weer komen redden. Gisteren zag ik hem al half terug draaien maar moest nog even over het zwaartepunt wat net nog niet lukte. Bij ons is het moeten redden bijna voorbij hahaha....
Och, 's nachts je bed uit om het speentje te geven. Ik deed het soms wel 15 x per nacht, gáááááp. Gelukkig kan ze hem inmiddels zelf terugpakken, maar dit doet ze pas vanaf een maand of 8. Zo te zien was ze hier dus een beetje laat mee, hihi.
Gelukkig is het hier alleen bij het inslapen! Als ze 1 keer slaapt heeft ze em niet meer nodig en gelukkig wordt ze ook bijna nooit wakker 's nachts.
Grrrr ik had een verhaal getikt maar drukte teveel op de terug-knop en alles weg .... (zit via telefoon) Wat ik wilde zeggen was: wij hebben een "knuffel je speen" voor onze zoon. Ideaal ding! Hier werkte al die doekjes enz niet. Het is een soort bowlingkegel waaron je de speen vastmaakt.Het weegt wat zwaarder dan een doekje en wordt iets lastiger weggeduwd en daardoor is ie ook monder snel kwijt in bed (vooral 's nachts erg fijn) hij ligt dus nooit ver bij je kindje vandaan. Moet je maar ff googelen xx
Hier begint Kaj dat nu te doen, dus rond de 5 maanden.. Kaj heeft wel een doekje aan z'n speen, maakt het iets makkelijker