manlief begrijpt er volgens mij niets van

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Crazy angel, 17 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    het lijkt alsof hij niet ziet, wanneer ze moe is, honger heeft,
    ziek aan het worden is
    hebben mannen daar dan gewoon geen oog voor?
    of denk ik dat gewoon

best vervelend, want hij denkt altijd dat hij het beter weet.. gewoon omdat we hele andere opvattingen hebben

bijv ik wil liefst luier ná het voeden verschonen, omdat dat beter uitkomt
    maar hij wil ervoor
    zo kom je toch nooit in een ritme..

hebben meerderen last van die akkevietjes?

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Oohw ja hier wel! Laats werd hij een keer boos op mij omdat ik ook even zo snel niet wist wat er nu aan de hand was met de kleine. Nja en nog veel meer dingen waar we het vaak echt niet over eens zijn, maar dit is pas nu gekomen sinds ze in de peuterpubertijd zit en dus echt niet te genieten is hahaha.

3. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Volgens mij hebben mannen daar gewoon niet zo'n neus voor!

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    je man ziet het niet zoals jij het ziet ;)
    Maar dat kan niemand, jij bent nu eenmaal uniek.
    Ik heb hier ook wel tegenaan gelopen, maar communiceren is het codewoord....
    Nu nog steeds doet mijn man dingen die ik niet handig vind, maar hij doet dat omdat het hem wel handig lijkt...

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Mijn man doet de dingen ook anders als ik doe maar zolang de kleine man daar gaan last van heeft vind ik het prima.
    Ik besteed mijn energie liever aan de kids dat steeds op te letten hoe manlief het doet.

Kwestie van loslaten meiden. Je kan en mag niet verwachten dat een man alles het zelfde doet. Laat hem zelf ervaren hoe dingen gaan. Zou jij de hele tijd willen horen dat je dingen niet goed doet of beter anders kan doen? Vast niet. Mannen worden daar rebels of onzeker van.

Leven en laten leven. Jullie kids worden echt wel groot als papa voor en mama na de voeding de luier verschoont. :)

Als je merkt dat je kind er last van heeft is het wat anders dan zou je samen een gesprek moeten hebben en SAMEN tot een oplossing moeten komen, dus niet zeggen dat wat mama doet het beste is, nee vragen waarom hij dingen op ene bepaalde manier doet, wie weet leer je er van.

6. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik zit hier ook VAAK toe te kijken hoe mijn man klungelt. Ik heb de neiging er iets van te zeggen uit automatisme, maar ik kan het dan wel inslikken en laat ze gewoon klungelen en hannesen. Ik zie er de humor wel van in. Mijn man heeft in het begin wel gehad dat hij snel dacht het beter te weten dan mij, maar daar is ie inmiddels op terug gekomen.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    geen last van wel is ie wat klungelig (gewoon omdat ie dingen minder vaak doet) en wat lomp aangelegd maar hij ziet wel precies wat en waneer er wat is..

Ik heb hem in het begin ook vaak snachts de fles laten geven (omdat hij overdag 12-14 uur werkt) dus ze hebben wel op die manier een goede band opgebouwd, ik merk wel dat als er BV word gegeven de vader zoiets heeft van ooh dat doet mijn vrouw dus in principe hoeft HIj die signalen niet te zien bij ons was dat juist wel omdat we de fles geven moest hij ook op die signalen letten en de fles geven, misschien een idee om af te kolven en hem te laten geven? om de band te versterken?
    Hij heeft in principe die kans nog niet echt gekregen.

En ja mannen doen dingen op een andere manier even oogjes toe en laten doen DAT zijn juist dingen die die band opbouwen als jij commentaar gaat geven dan denkt hij "doe het lekker zelf dan" en gaat ie juist minder opletten naar mijn idee...

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    man ---> mars
    vrouw ---> Venus
    Dat verklaart toch alles ;)

9. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Hier ook een man die niet altijd de signaaltjes begrijpt. Hij doet heel goed z'n best, maar als ons zoontje huilt, kijkt hij meteen naar mij van 'wat nu?' Als ik dan zeg dat hij een flesje oid wil, dan doet m'n vriend het wel zelf. Hij doet dus heel veel, maar meer op opdracht haha. Waar ik me trouwens wel vaak aan erger is dat wanneer ons zoontje heel moe is en eigenlijk al in bed had moeten liggen, dan wordt hij dus juist heel overactief en druk. Hét teken dat hij echt naar bed moet. Manlief gaat dan juist lekker gek doen met hem omdat hij volgens hem nog lang niet moe is... Pfffff. Dat begrijpt hij gewoon niet.

10. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    mijn vent heeft ook geen neus voor poepluiers :(

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha dan heb ik een venusman :)

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hmm ik heb ook wel een venusman, want hij snapt soms beter dat ze wil slapen of juist niet, of dat ze honger heeft enz. Maar dat wil nog zeggen dat hij de dingen doet zoals ik ze doe. Het gaat erom dat ze (bijvoorbeeld) eten krijgt en niet hoe ;)

13. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    eigenlijk is het hier pas van de laatste tijd dat hij ziet wat er aan de hand is eerder ook nooit en tja net als wat aleerder gemeld werd kreeg ik het op mijn dak als ik het ook eens niet wist hahahahah

14. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Ik heb dan ook een venusman denk ik, laatst ben ik gewoon aan het werk gegaan, terwijl mijn man direct zag dat ons kleintje koorts had, oma kwam oppassen maar hij had het al gezien :oops: :oops: , nee mag echt niet klagen hoor.

Ach ja en dat hij haar iets anders eten geeft, of de luier anders omdoet (niet andersom hoor) maar soms de randjes niet helemaal omklapt, of soms wat moeite heeft met een truitje, who cares, hij houdt megaveel van zijn prinses en geeft haar de aandacht en liefde die ze nodig heeft en dat vindt ik het allerbelangrijkste!

Henriette

15. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hier hetzelfde hoor.. ik heb me er nu maar zo'n beetje bij neergelegd dat manlief dingen anders doet dan ik. 'Wij doen het op de papa-manier..', zegt ie dan.

Tsja. We hebben wel eens wat aanvaringen hegad omdat ik de hele tijd zei hoe het eigenlijk moest volgens mij, dat bleek niet echt bevorderlijk voor de sfeer in huis, want dan was ik de hele tijd aan het katten en commanderen, volgens hem, dus ik laat hem voortaan maar wat aanhannessen.

Bij de babyvoeding in de keuken ligt nu een lijstje met hoe laat ze wat precies eet, en onderaan staat: 'na de voeding een schone luier'... en daar laat ik het maar bij verder.

16. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik moet rennen wil ik als we iets horen uit de babyfoon als eerst mijn kind vast hebben :) hahha, maar nee hoor alles prima! Hij doet het idd soms anders , maar nooit fout! En poepluiers kan hij echt niet verschonen, want dan mag ik ALLES verschonen, want papa gaat kotsen dan.... Dus nee die doe ik graag zelf hahaha

En ook idd als Frits moe wordt en dus iets drukker, denkt papa: Spelen! Maar kleine aanwijzing en het gaat weer goed hahaha

17. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    mijn vriend nu de afgelopen 3 maanden pas door wat er aan de hand is als dévana huilt.
    sinds 3 maanden werk ik s'avonds.
    dus is hij alleen met haar.
    nu kan ze gelukkig zelf wel steeds beter aangeven wat er aan de hand is.
    maar toen ze nog heel klein was,wist hij het ook niet hoor.

18. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Sinds ik weer aan het werk ben en dan vooral avond/slaapdiensten ( gehandicaptenzorg) is mijn vriend alleen met Esmee.. Die 2 hebben een hele goede band en hij voelt zijn dochter feilloos aan!
    Misschien moet je je man iets meer betrekken bij alles.. Mama's weten het altijd beter :) maar de papa's doen het met net zo veel liefde en toewijding ( die van mij dan) ik kan geen betere papa wensen voor Esmee :D .

En het maakt echt niet uit dat ze de luier een keer voor de voeding verschoont krijgt of s'morgens in bad gaat i.p.v. s'avonds.

19. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik ben zo iemand die het liever allemaal zelf doet :rolleyes: Misschien ook omdat ik gewend bent om alles alleen te doen... Mijn vriend heeft een erg drukke baan, en ik ben thuis dus heb alle tijd. Ik kan hem dus niks kwalijk nemen.

20. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    toen lars geboren werd heeft mijn man 2 weken vrij genomen. we hebben alle tips en trucs van de kraamverzorgster dus samen gehad. ik werk minder dus heb ik meer routine, maar papa draait nergens zijn hand voor om, en pikt de signalen net zo goed op als ik

Deel Deze Pagina