combisleeper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door babyke, 6 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Hoi,

Ik heb net de Combi Sleeper aangeschaft want de oude slaapzak werd wat te koud na mijn idee.
    Mijn dochter had zo'n slaapzak van de C&A en droeg daaronder,romper lange mouw,en een pyjama.
    Wat zou ze dan nu in de Combi aan moeten?
    De verkoopster in de winkel kon me niet echt advies geven,dus dacht vraag het even hier.

Alvast bedankt voor de reacties :)

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier combisleeper binnen en buitenzak, maar nog mouwloos, met een romper lange mouw + pyjamabroek of romperkorte mouw+pyjamashirt en pyjamabroek. mijn zoontje is niet koudbloedig en heeft het heerlijk warm zo. als het nog kouder wordt boven dan kunnen de mouwen er nog aan. op zijn kamer is het nu rond de 16 graden.

ik zou combisleeper met romper korte mouw en pyjama doen of lange mouw romper met pyjamabroek. En dan kijken of ze het warm genoeg heeft. want waarschijnlijk wordt het nog wel wat kouder op haar kamer, hoe koud is het er nu?

3. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nu 16/17 graden in de kamer en combisleeper binnen en buiten aan elkaar, zonder mouwen. Ze heeft een romper lange mouwen en een pyama shirt met lange mouwen en broek aan. En heeft daarmee een lekkere temperatuur :)

4. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Ik zal zo eens kijken hoeveel graden het op de slaapkamer is.Eerlijk gezegd weet ik dat nu niet :).
    Ze ligt bij ons op de kamer en wij vinden het behoorlijk koud s'nachts.
    We hebben wel de hele dag de raam open behalve tijdens het slapen.

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nou, dan is mijn dochter een koukleum als ik het zo lees.
    Bij 18 graden draagt ze de hele sleeper (binnen+buitenzak+mouwtjes) en daaronder romper lange mouw, (pyama)shirt lange mouw en (pyama)broek en sokjes. Het bevalt haar prima zo! En ze voelt echt niet warm aan, hoor. Gewoon lekker, soms zelfs koude handjes als het een keertje 16/17 graden in de kamer is 's nachts.

6. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    De temperatuur op de slaapkamer is nu 17 graden.

7. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons is het echt al koud om de slaapkamer. De temp is nu op dit moment 14 graden. Ik heb sinds gister (hiervoor was het nog 15 graden of warmer) de mouwtjes aan de combisleeper geritst. Daaronder een romper lange mouw, dunne pyjama (broek+trui) en sokken.
    Zijn handjes blijven ijsklompjes merkte ik gisternacht, maar de rest voelt aangenaam.

8. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben ik vooral benieuwd of jullie straks nog een dekentje over de combisleeper heen doen als het nog kouder gaat worden?? Ik wil namelijk eigenlijk geen verwarming aandoen...

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

dat mag eigenlijk niet he, staat in de handleiding van de combisleeper. ik doe het nooit, maar ik heb geen koukleunen en koud is het ook nooit echt max 15 graden omdat er de ringleiding van de verwarming loopt, bij ons is het veel kouder. verwarming doe ik ook nooit dat vind ik niet prettig.

10. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee mag idd officieel niet. En dat wil ik ook niet. we hebben juist een slaapzak omdat ze het hele bed door draait en ben veel te bang dat ze met haar hoofd onder de deken komt :) Dus alleen de combi-sleeper voor ons. Maar ik zorg er wel voor dat het niet kouder dan 16 graden wordt eigenlijk. Voor de nacht dus wel de verwarming aan, 's nachts uit.

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

combisleeper kan heel wat kou aan hoor:wij hebben bij 4 graden gekampeerd en dochter had alleen een combisleeper aan (wel met ondergoed,warme pyjama en sokken). Ze hield het prima warm daarmee!

12. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou dat is in ieder geval fijn om te horen. Want ik denk dat het nog wel een paar graden kouder gaat worden op de slaapkamer. Ik weet niet goed waarom ik tegen verwarmen ben, misschien omdat ik zelf ook het liefste op een ijskoude kamer lig (liefst met raam open) en ik als baby op dezelfde kamer lag zonder verwarming....puur gevoelskwestie denk ik...;)

13. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Wij hebben ook een combisleeper. Eerst gebruikt voor onze oudste dochter, en nu weer voor onze jongste.
    En ik ben het er mee eens: zo'n combisleeper kan wel wat hebben hoor. Het is niet voor niets eigenlijk net een vierseizoenendekbed. :)

Wij behandelen hem dus ook gewoon alsof het een vierseizoenendekbed is:
    - dus het winterdeel (en de mouwtjes) eraan zodra je zelf ook het winterdeel van je dekbed aan het zomerdeel vastmaakt
    - en je kleintje aantrekken wat je zelf ook aantrekt als je naar bed gaat
    (onze oudste lag in de zomer vaak met alleen een rompertje, en in de winter met rompertje + pyjamaatje in de Combisleeper)

Onze jongste is (in tegenstelling tot onze oudste) nogal koudbloedig, dus die doen wij momenteel ook sokjes aan, en (omdat ze nog zo jong is) 's nachts een mutsje op. Maar dit soort "extra's" zijn in mijn beleving volledig afhankelijk van of je kleintje wel/geen koukleumpje is...

14. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Afgelopen nacht de combi sleeper voor het eerst gebruikt.
    Ze lag met een romper lange mouw pyjama shirtje korte mouw in het zomer met winter deel (met mouwen).
    s'Nachts een keer in d'r nekje gevoeld en die was niet warm maar ook niet koud.s'Morgens voelde haar beentjes net zo.Denk dat ik aankomende nacht een pyjama truitje lange mouw met broekje probeer.

Deel Deze Pagina