Baby doet constant iets met handen wie herkent dit?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by piccolina, Jan 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    #1 piccolina, Jan 24, 2014
    Last edited: Jan 24, 2014
    Ze is nu 9 maanden maar voor zoveel ik mij herinner sinds geboorte was ze erg druk met handen: wil altijd zelf flesje houden, dingen pakken/afpakken later. Bij flesje net als ze die zit trilt ze even met handen van ongeduld en als ze drinkt ze houd flesje met recht hand maar met andere moet ze iets doen: pakt doekje en gaat ermee zwaaien, of zit aan oortje of knijpt aan kleding. Ik geef haar mijn vinger maar dat wil ze niet.
    Ook in bed als ze ligt om slapen te gaan knuffelt ze haar knuffeldoekje beertje: in hand zwaaien ermee of knuffelen of in ofen vrijwen. Oze knijpt voordurend met handjes erin. Zo kan het lang doorgaan tot ze slaapt.
    Als ze bij ons ligt in bed ligt ze met mijn mond te spelen hihi of met neus. Ze doet geen pijn ons maar blijft dus continu bezig.

Als ze speelt ze doet ook continu iets met handen nou eigenlijk zit ze nooit stil maar haar handen ook niet;)

Ze is ook erg actief overdag slaapt niet bijna.
    Ze loopt motorisch vroeg met allees met grove en fijne motoriek.

Nou wie herkent dit en zou dat iets betekenen?
    Misschien iemand die had ook zo'n baby en nu later verklaring voor heeft?
    Ze heeft veel symptomen van HB baby maar uiteraad hoeft dat niet en liever heb ik dat niet. Maar deze zijn ook vaak autistische symptomen, wat ik denk het zelf niet is, want ze kan prima met andere mensen. Kusjes en knuffels welkom maar niet te lang;)
    Ze speelt zelf of bladert boekjes zelf maar na tijdje komt ermee en vraagt deze voor te lezen. Ze is snel uitgekeken naar bepaalde spel of puzzel.
    Ik kan voor alles verklaring vinden voor haar drukte etc maar dat handen pff weet ik niet heb nooit zo'n baby nog gezien met handen bezug.. Herinner mij nog dat ze 3mnd was en ik zat te voeden met flesje naast andere baby die gewoon handjes op zij en drinken.
    Onze pakte de fles steeds af en wilde zelf regie hebben hoe ze drinkt.

Overigens bij eten als ik lepeltje geef doet ze handjes opzij in de lucht en blijft zo zitten als ik haar lepeltjes voed is enige moment van rust van haar handen. Maar net lepel weg is begint ze weer met iets te doen

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heel normaal.
    Baby's maken instinctief grijpende en plukkende gebaren als ze drinken, jonge dieren doen dat ook. Het idee is dat ze door die bewegingen een tsr in de andere borst opwekken. En natuurlijk de vastgrijpreflex, die je ook bij jonge aapjes ziet die zich vastgrijpen in hun moeders vacht. Maar met scherpe nageltjes en tepelgrijpmonstertjes is het niet gek dat veel moeders een voedingsketting dragen, of hun kind een speeltje in de hand geven.

Maar het is echt niets raars wat je kind doet, ik ken eigenlijk geen kind dat dat niet doet.

3. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Nou ik herken geen kind die dat doet. Indd dat grijp reflex etc maar het is hier erg veel 10x zo veel als baby zou doen. En ik zal het begrijpen van baby maar ze is nu 9 mnd.
    Ik dacht en denk ook steeds dat het normaal is maar heb dat dus nig noiit gezien bij andere babys of kinderen als ze drinken of spelen of slapen.

Nou met wat zal ik het vergelijken dacht ik: ken je dan katten masseren met potjes iets soort melken. Kunnen uren doorgaan. Nou dat is zo iets dan hihi

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Mijn zoontje heeft het ook. Altijd iets in zijn handen moeten hebben of ergens aan friemelen. Nooit een seconde stil kunnen zitten... De hele dag is hij in beweging.

5. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Okey nou is geruststelling misschien kwam ik altijd rustige babys tegen daaroom.. Maar naar schattig 8-10 babys die leeftijd die ik ken niemand doet het zo gek. Wel doen ze het uiteraad maar hier is het echt overdreven

Ps: jij zat ook bij endo topic toch?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #6 dirksmama, Jan 24, 2014
    Last edited: Jan 24, 2014
    Echt heel normaal, ik moest hier soms handje in houdgreep nemen om te voorkomen dat mijn tepel geamputeerd werd.
    Zelfs toen ze al bijna drie waren.

7. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Ja, klopt!

8. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    En iets van dat handjes niet gepakt moeten worden??
    Ze loopt hier achter wagentje etc maar als ik haar handje pak wil ze niet eens overloopje doen.
    Nagels knippen voet of hand kan bijna niet
    Ze houd ook niet van eigen voeten in mond deed nooit en als ik instewk vies gezicht hihi. Maar goed zou dat hyper met handen verklaren dat ze handje nooit wil vasthouden hebben of aaien??

Ik heb van geboorte steeds gewoon het gevoel dat iets niet klopt bij haar.
    Ze had altijd van dat onverklaarbare dingen.
    Maar goed is mijn eerste kind dus ik heb gern vergelijkings materiaal enkel babys die ik zie maar als ik dat vergelijkze is anders net te druk net de lastig net te pittig net anders of zo. Daarom steeds denk ik wat het kan zijn hoeft uiteraad niet maar blijft in mijn hoofd zitten

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Zou het niet gewoon haar karaktertje zijn? En dat hyper-gedrag herken ik ook van mijn zoontje trouwens. En dan met name als hij moe wordt. Hij begint dan te hijgen en wil steeds stoeien etc.... niet te stoppen is hij dan. Een teken dat hij naar bed moet en eigenlijk is het dan alweer te laat.
    Nagels knippen is hier ook niet de favoriete bezigheid hoor. Denk ook dat dat heel normaal is. Ik merk gewoon dat als mijn zoon goed uitgeslapen is, hij veel rustiger is en zichzelf goed kan vermaken.

10. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ja misschien indd karakter..
    Zou gewoon kunnen ik ben ook super actief maar als baby was ik gewoon zeg maar.

Ik kan handjes niet vasthouden of voeten waardoor knippen is bloed en tranen.. Iemand moet haar steeds afleiden kan ik 1 keer knip zetten zonder vasthouden.

11. Greyhound

Greyhound Actief lid

Feb 27, 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach, 't ene kind is het andere kind niet...

In het algemeen: een kind dat moe is zal steeds drukker worden.
    Nagels knippen, tanden poetsen: er zijn zat kinderen die dat niet leuk vinden.

Misschien haal je haar uit haar spel als ze zelf lekker achter haar wagentje loopt en jij pakt haar handje? Dat ze op dat ,moment gewoon lekker zelf bezig is en niet met jouw aan het handje wil lopen.

12. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Nou nee ik pak handje zo: ze staat tegen bank bijv met 1 hand ik zit op de grond naast. Ze reikt andere handje naar mij toe ik pak het ze haalt gelijk weg alsof het vies is. Als ik op polsen pakt of onder oksels is niet erg.
    Of staat ze tegen mij aan wil ik lopen moet ik haar verplaatsen ik pak handje ze verzet niet zichzelf om verplaats te worden of lopen maar wel tegen handje vasthouden. Ik kan ook nooit binnenkant handje voelen aaien of zien

13. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Onze dochter is 10 maanden en ook echt geen stilzitter. Ik weet niet beter als dat ze altijd met haar handjes bezig is, tijdens 3D echo zagen we dat ook al:p nu moet ik haar ook altijd iets in de handen geven, en fles is hier regelmatig in een soort houdgreep gedaan, omdat ze anders de fles steeds pakte en wegduwde, nu heeft ze gewoon vaak een klein speeltje oid vast.
    Alleen als ze ziekjes is wil ze rustig bij ons zitten, maar zelfs dan blijven haar handen bezig.

Maar ik maak me er eigenlijk geen zorgen over , ze heeft gewoon veel energie, en ik herken het wel een beetje van mezelf, ik kan ook niet stilzitten, zit altijd te bewegen, vaak met benen, tot ongenoegen van mijn man:D

14. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees echt alleen maar typisch babygedrag hoor. Vanalles vastpakken etc is heel normaal, wel aan een karretje lopen maar niet aan handen ook... Misschien moet je niet overal iets achter zoeken?

15. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ja misschien is maar dat ik dat niet aan andere babys haar leeftijd of +1maand herken maar misschien heeft het te maken met ontwikkeling de babys van haar leeftijd zijn nu pas beginnen met veel kruipen, onderzoeken, proberen optrekken etc dan zijn ze ook actief.
    Maar Belle is dan steeds afwijkend van de andere die ik ken.

Maar zo te horen hoef ik mij geen zorgen te maken ben gerustgesteld dat andere dat ook hebben. Ik denk dat het indd te maken heeft en met karakter en met haar ontwikkeling samen is dan soort pittige combi.
    Ben benieuwd hoe het verder dan zal gaan

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een HB baby???

Ik lees ook niets vreemds.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik lees ook niets vreemds. Mijn dochter was als baby ook altijd aan het grijpen en plukken. Nu nog altijd is ze een actief meisje maar kan wel lang met iets bezig zijn (vooral met dingen verplaatsen).

En dirksmama, inderdaad, ze heeft een periode mijn borst echt 'gemasseerd', met twee knuistjes.

18. Sher

Sher Fanatiek lid

Jun 14, 2011
    1,297
    0
    0
    Heel herkenbaar! Mijn dochter heeft dit ook gedaan tot ze een maand of 9 was, toen ze kon kruipen/lopen was het over! Ook was ze tot die tijd heel jengelig. Denk dat het aan het karakter van het kind ligt en dat ze misschien meer willen dan dat ze kunnen. Mijn dochter zit nog steeds niet veel stil, maar ze beweegt haar handjes en voetjes niet meer de heletijd!

19. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Dat heeft met handen niets te maken ik had het over andere dingen.
    Ga ook niet alles noemen hoor. Dat is de vraag niet.

Nou dan is volledig normaal bedankt voor antwoorden!

20. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Hb baby, bedoel je hoogbegaafd mee toch? Zo jong kan je daar toch helemaal niet van spreken?

als je kindje nu niet lekker in haar velletje lijkt te zitten, je weet ook niet goed meer wat je kan doen om dit te verbeteren dan is het idd tijd om eens na te gaan of er iets aan de hand is.
    Afgaand op wat je nu zegt: lekker genieten en niet te veel zorgen maken. Elk kindje ontwikkeld toch op zijn eigen manier. tKlinkt als een pittig kindje die snel veel wil leren. Er zit al zoveel karakter in zo'n kleintje. Dat maakt alle baby's zo verschillend!

Share This Page