Update: de test is achter de rug. Hang nu braaf languit op de bank, rustig aan doen even. Vlokkentest viel me alles mee. Wel een rotgevoel, maar goed te doen inderdaad. Was knap zenuwachtig, kon mn tranen maar net inhouden. Vlak voor de gyneacoloog wou gaan prikken moest ik even snikken.. "hoo dat soort schokken moeten we even niet hebben.. probeer niet te huilen nu!" pff makkelijker gezegd dan gedaan haha. Maar het ging goed. Uitslag komt vrijdag! Spannend! Overigens, ons kindje heeft een giga groeispurt gemaakt in een week.. afgelopen woensdag was hij (of zij) net geen zes centimeter, nu ruim 8! Ik schrok er gewoon van, twee centimeter in een kleine week? Als die meting klopt zou ik nu 13+6 zijn, ipv 13+1. Ben benieuwd
fijn dat het meegevallen is....zal duimen voor vrijdag... en idd rustig aan vandaag! sterkte in ieder geval!
Dat is niet waar hoor, het verschilt per zwangerschap. Bij mijn eerste was de kans op down 1 op 33000, en bij dit kindje 1 op 5. Alles was uiteindelijk goed, wel lang in spanning gezeten omdat de vlokkentest niet ging bij mij. Dus een maand moeten wachten op een vruchtwaterpunctie. Sterkte meid, en 1 op 20, is maar 5% kans dat er iets mis is. Dus van de 100 vrouwen met deze uitslag zijn er maar 5 waar het ook echt niet goed is.
Hey Kawaii, Ik las je bericht en wilde je nog even een dikke knuffel te geven. Ik duim op goed bericht vrijdag! Liefs
Hier was het bloed niet goed nekplooi wel goed leeftijd wel van invloed was toen 35. Kans was 1.48 en een gezond kindje gekregen. Maar die combietest en de rest daar bij nooit meer voor mij wat een stress tijd zeg. Hier dus ook verder de vlokkentest gehad. Vond wel pijnlijk toen die in de placentazat met dat ronddraaien of wat. Moest wiebelen met me tenen om me af te leiden denk ik want ik vond het wel pijn doen.
Kawai, ik lees het nu pas, wat een onzekerheid meid! Ik hoop heel hard dat je vandaag een goede uitslag krijgt.
Lieve meiden! Het is goed!!! Geen afwijkingen gevonden bij ons ZOONTJE!! was wel even spannend, er was een technische storing waardoor we de uitslag pas morgen of zelfs maandag zouden krijgen. Gelukkig heeft een heel lief iemand in het ziekenhuis zich even boos gemaakt en belde ze eind vd middag nog met dit super nieuws!! Helemaal happy!! De officiele brief komt morgen pas, maar we kunnen vannacht in elk geval weer rustig slapen. hoera!
Ik lees het nu pas, maar fieuw, gelukkig is alles goed!! Het is wel een boel stress inderdaad... Wij hebben er ook niet voor gekozen, mede omdat we niets met de uitslag zouden doen. Het heeft dan weinig zin om te weten of er iets mis is, en levensbedreigende dingen waar je voor in het ZH moet zijn zien ze ook op de 20 weken echo. Maar idd, dat is je eigen keuze en mss is die van jou ook anders na deze ervaring! Gelukkig is alles goed met je ventje!