Hallo lieve mama's en aankomende mama's! Ik ben hier nieuw en heb het forum al even uitgeplozen. Ik hoop dat julie me gerust kunnen stellen, althans ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden; Nadat ik en jaar geleden met de pil gestopt ben werd ik vorige maand niet ongesteld op de dag dat ik het zou moetem worden. Had direct na het stoppen een hele regelmatige cyclus. Paar dagen afgewacht en besloten om een test te kopen omdat ik al wel zwangerschaps symptomen had. Tot onze grote vreugde kwam er 'zwanger 1-2' op te staan!! We konden ons geluk niet op, zeker omdat ik al 10 jaar leef met de onzekerheid of ik wel zwanger kon worden. Ik heb aanleg voor eierstok cystes en die zijn 10 jaar geleden operatief verwijderd omdat ze geknapt waren. Volgens mijn huisarts kon ik gewoon zwanger worden maar toch blijf je met die onzekerheid zitten. Maar goed, we hebben de vk gebeld en zouden in eerste instantie 15 mei een afspraak hebben. Door mijn verleden en de onzekerheid heb ik gebeld en konden we gisteren terecht. Volgens de berekening zou ik 6w 4d moeten zijn. Uitwendige echo niks te zien, inwendige echo ook niks. Behalve een verdikte slijmwand (??). De vk zei dat ik misschien minder ver zou zijn, dat de invalshoek van de echo niet precies zou zijn ( dat het nog te klein is of verstopt zat) of dat het helemaal niks is, dus miskeaam to be. Het rare was: ze zei dat ze me nog geen folder over miskramen wilde geven en ik kreeg een foto vd echo mee waar niks op te zien is!! Ik kreeg er een verdrietig gevoel van. Ik voel me superzwanger, buik is hard, misselijk, vermoeid, steviger borsten. Ik snap dat ze me nog niet echt duidelijkheid kon geven, maar vond deze reactie erg vreemd. Donderdag moet ik weer alleen zie ik daar vreselijk tegen op. Liever had ik natuurlijk een bevestiging gehad van; het is wél of niet goed. Maak mezelf gek van onzekerheid, wat vinden jullie? Groetjes
Het kan echt zijn dat je nog te vroeg bent, omdat je minder lang zwanger zou zijn. Bij het termijn wat je zelf noemde zou je iets meer moeten kunnen zien dan verdikt slijmwand. Soms zou je al een kloppend hartje kunnen zien. Het is dus echt afwachten. Dat is erg moeilijk. Veel sterkte!
Wanneer heb je getest??? Omdat de cb 1-2 aangaf na een aantal dage overtijd te zijn lijkt het mij waarschijnlijker dat je eisprong later is geweest. Hoeveel dagen duurde je cyclus normaal?
Ik heb op 14 april de test gedaan. De vk zei ook dat het waarschijnlijk was dat de eisprong later heeft plaatsgevonden. Echter is mijn cyclus heel regelmatig. Het is idd afwachten en dat is vervelend. Maar ik twijfel wel of ik bij dezelfde vk blijf, mijn aanstaande heeft er ook niet echt een goed gevoel bij. Het was allemaal zo gehaast gisteren dus misschien had ze ook weinig tijd, geen idee.
Als je test op 14 april 1-2 aangaf ga ik er voor het gemak even vanuit dat je eispronv wat later was en je iets voor je nod zat. Stel dat je nod op 17 april was (ineens iets langere cyclus kan altijd). Dan zou je gisteren 5 weken en 3 dagen zijn geweest (10 dagen na nod) en zou het beeld van de echo wel kunnen kloppen.
Mijn cyclus is ook regelmatig alleen deze maand ineens vroeg een eisprong! Hoop voor jou dat je gewoon een late eisprong hebt gehad..
Ik heb zelf ook idd het gevoel dat het minder ver is. Voor mijn eigen geruststelling heb ik vandaag nog een cb test gekocht. Ben benieuwd wat ie aangeeft... Bedankt voor jullie reacties!!
cb vind ik een test voor als je al verder in de zw ben zodat je het zeker weet, dus van die test moet je niet teveel van uit gaan. het is gwn afwachten en niet teveel mee bezig zijn(ookal is dat erg moeilijk)
Vervelend, maar ik ken meerdere verhalen die uiteindelijk wel zwanger waren met een echo als jij. Ik hoop mee voor je dat het goed gaat, zijn de testen nog wel positief?
Gisteravond nog samen met mijn lief een test gedaan. En de uitslag kon niet beter! We hadden allebei verwacht dat we 'zwanger 3+' zouden krijgen maar we kregen 'zwanger 2-3'. Wil dus zeggen dat ik minder ver ben en dat verklaart ook dat er nog niks op de echo te zien was. Ik ga de afspraak van komende donderdag afzeggen en die van 15 mei 1 of 2 weken verplaatsen. Ik ben helemaal gelukkig ook al zzit ik natuurlijk nog in de kritieke fase. Ik kan tenminste nu écht al genieten. Gisteren allemaal al lieve kadootjes gekregen van de oma's en ik type dit in bed met 'prulleke's' eerste beer op schoot... En papa slaapt nog lekker
Klinkt idd alsof je minder ver bent. Gefeliciteerd! En fijn dat je wat meer vertrouwen hebt. Ik was ook altijd regelmatig behalve de maand dat ikzwanger werd. Ik hield echter mijn temp bij dus wist zeker wanneer mijn ei geweest was. Met 6+3 was er wel een hartje en vruchtzak etc te zien via een uitwendige echo.
Gelukkig! Klinkt idd goed! Gefeliciteerd, maar met jou termijn volgende week is al wel een kloppend hartje te zien toch?
Kan maar zo zijn dat je bevruchte eitje lang onderweg is geweest voordat het innestelde, dus kan je cyclus prima op tijd zijn geweest maar zie je misschien nog niet veel op de echo. Het vruchtje kan ook op een lastige plek in de baarmoeder zitten waardoor het minder goed te zien is, heb ik ook al eens gehad. Je zult helaas even moeten afwachten, ik weet hoe vervelend dat is, sterkte!
Hoi Dummiemama, Met de uitslag van de test is heel herkenbaar! Bij mij gaf de test echt een dikke + van een aantal weken zwanger. Alleen had ik mijn eerste echo pas bij (wat ik dacht) 10w1d. Blijkt uiteindelijk dat ik toen 8w5d was. Vooral als je dan vroeg naar de vg gaat is het best mogelijk dat je niets ziet. Ik moet binnenkort voor mijn 2e echo (7 mei, ik ben nu 11w2d)