Combitest

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door asjuh, 19 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik moet a.s vrijdag als ik 10 weken ben bloed laten afnemen , en 2 weken daarna een nekplooimeting ...heeft daar iemand ervaring mee , en wie weet wat ze na kijken in het bloed???

2. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik heb gisteren een nekplooimeting gehad, leuk om het kindje weer op de echo te zien!
    Het gaat dus gewoon via een echo, dan meet de echoscopist op het scherm een stukje vocht wat op het nekje zit, op.
    Op het scherm komt ook te staan hoe dik het is. (kun je het zelf al zien)
    Dan wordt er gevraagd of er down syndroom, hazenlip, open ruggetje enzo voorkomt in de familie. Je leeftijd wordt genoteerd, gewicht.
    En mbv die bloedcontrole kunnen ze zeggen hoe groot de kans is op een kindje met down. Maar wat ze nou precies nakijken in je bloed?
    Ehmmm ik weet het niet.. :) (of ben t alweer vergeten)

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ze kijken naar de hoeveelheid PAPP-A hormonen ofzo en de vrije beta HCG hormonen. Ik weet niet wat goed is of slecht, maar dat zeggen ze ook niet.
    De test van je bloed wordt in combi met je leeftijd en de dikte van de nekplooi gemeten.
    succes met je test. Ik vind zelf het bloedprikken nooit zo geweldig, maar om je beeb te zien is wel weer leuk natuurlijk

4. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    dus als ik 12 weken precies ben dan kan het ook al ?

5. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    jahoor!

6. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Hoi,

Goede vraag... wat ze in je bloed controleren... ik heb 6 september een combitest, en ben best zenuwachtig, en vind het best eng. Ik ga in ieder geval ons 'wurmpje" zien.

Groetjes Najet

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ze kunnen de test doen tussen de 11 en 14 weken, het gaat erom dat de foetus iig 4,5 cm is (en dat is ie met 11 weken meestal).

Ik heb het vandaag laten doen en vond het eerlijk gezegd vooral leuk, was ook totaal niet zenuwachtig :p Er wordt edd ook bloed afgenomen dat wordt gecontroleerd op 2 hormonen, hoe en wat weet ik ook niet precies, ik denk dat dat ook best ver gaat :(:

1 tip, meestal moet je voor de verloskundige ook bloed prikken zo rond de 12 weken en krijg je daar van te voren al een lab-aanvraag voor mee. Neem die aanvraag mee en combineer het bloed prikken voor de combi test met 'andere' dan ben je in 1 keer klaar!

Suc6 allemaal en geniet van het beeld van je kleintje he!

8. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    tja, ik was ook voor bloedprikken geweest en zou in week 13 voor de nekplooimeting. Dus afspraak gemaakt voor echo, kom ik op de echo ziet ze het niet,(ik bedoel de nekplooi)...... Dus toen heeft ze me vaginaal geechod en heeft ze het hoofdje gemeten, bleek dat ik niet 13 maar 14 weken was, waardoor ze geen kansberekening meer kon doen. Dus eigenlijk heb ik er helemaal niets aan gehad, behalve dat ik het kleine hummeltje weer heb kunnen zien. Maar aangezien, mijn leeftijd, familie ed moest ik me geen zorgen maken..... (maar goed dat wist ik voor die tijd ook al!!!)

9. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ik hou ook helemaal niet van naalden, maar dat bloedprikken viel me reuze mee. Ik heb alleen wel gevraagd of ik op de behandeltafel mocht blijven liggen tijdens het prikken. Vorige keer was ik namelijk flauw gevallen hahaha!

Dat wordt nog wat met de bevalling!

Deel Deze Pagina