Dekentje in de kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door maartje84, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb in totaal 5 dekentjes in huis gehaald.

2 grote Jollein dekens voor in het ledikant, 2 kleintjes voor in de wieg en daarnaast nog 1 van de Hema (omdat die zo schattig is) ;)

Ik was van plan om 1 van die dekens voor in de wieg en eventueel die van de Hema ook in de kinderwagen te gaan gebruiken. Alleen vind ik die een beetje te groot. Het is formaat 75 bij 100 cm. Als ik het deken dubbel vouw kan het wel in de kinderwagen gebruikt worden, maar is dat niet te warm voor een juli beebje??

Ik wil echt een dekentje met lakentjes gebruiken in de kinderwagen aangezien s-mams prachtige lakentjes heeft genaaid, dus een wikkeldeken is geen optie. Heeft iemand tips?

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Na de geboorte kan je kindje nog geen warmte vast houden en is een dubbelgeslagen deken dus echt wel handig. Ik heb zowel in bed als in de kinderwagen een dubbegeslagen dekentje. En N. is inmiddels 4 weken...

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik denk dat je hem idd wel dubbelgeslagen kunt gebruiken. Anders zou je er een doormidden kunnen knippen en er 2 dekentjes op maat van kunnen maken. Is het dan te koud kun je er 2 op elkaar doen..

4. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Je kunt m altijd nog enkel in de kinderwagen leggen. Dus niet dubbel vouwen als het te warm is.
    Ligt je matrasje dan scheef, dan vul je die ruimte op met een handdoek ofzo.

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik gebruik het dekentje nu ook nog dubbel maar ga iig die van de kinderwagen door midden knippen, deze krijg ik er niet mooi enkel onder gevouwen. Die van de wieg laat ik heel, dat lukt wel.

6. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij gebruikten in de reiswiegen een doek van de hema. Was eigenlijk bedoeld om als omslagdoek. Als je hem dubbel vouwt is het echt de maat van een kinderwagen en wat minder heet dan een dubbele deken. Werkte echt super :)

Deel Deze Pagina