Wat zouden jullie doen?

Discussion in 'De lounge' started by wachtend, May 24, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Zoals wellicht gelezen hebben wij een heel lief poesje op ons genomen. Zover wij wisten had het poesje een nierprobleem en is ze blind.

Nu waren wij vandaag bij de dierenarts en blijkt het arme beest wel heel veel te mankeren!
    Even opgesomd:
    - hartruis hiervoor moet een echo komen;
    - heel slecht gebit wat verholpen moet worden;
    - hoge bloeddruk, dit had gezien kunnen worden door het blind worden van poes omdat dan het netvlies loslaat. Als zij meteen de juiste medicijnen had gehad had ze nog wat zicht kunnen behouden vermoeden ze. Haar bloeddruk was gemiddeld 215;
    - maag, darm problemen ook hiervoor moet een echo komen.

Nu heb ik dus degene gebeld waar ze zat (zwerfdierenopvang) en het verteld en die vrouw is ook echt boos op haar dierenarts want ze heeft poes toen ze is gevonden ook echt een nachtje laten blijven zodat alles in kaart gebracht kon worden. Deze dierenarts heeft alleen een bloedbeeld gedaan en meer niet.

Ik heb dus net deze dierenarts gebeld met de woorden als we dit geweten hadden, hadden wij wellicht toch echt een andere keuze gemaakt omdat dit best een behoorlijke kostenpost met zich mee brengt.
    Ik ga nu teruggebeld worden want ik wil weten waarom dit allemaal gemist is. Maar wat zouden jullie hiervan zeggen tegen deze dierenarts?

Hoe dan ook wij gaan poes helpen, want poes hoort gewoon bij ons en wij gaan dit allemaal uitvoeren. Maar het voelt gewoon heel wrang wat er nu gebeurt en ben er best een beetje boos en verdrietig onder want poes lijd nu onnodig pijn en is niet happy.

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,654
    27,304
    113
    Female
    Wat staat er in de voorwaarden van de opvang of in het contract? Want dit zijn wel ernstige verborgen gebreken. De opvang moet er eerste dierenarts erop aanspreken, want dit is wel enorm gemist. Dit is niet 'o poes had nog een vlo die gemist is bij de eerste controle'

En is het realistisch om een dier met zoveel gezondheidsproblemen nog op te lappen? Ik zou haast zeggen, terug naar de opvang en laat hun maar het dier eventueel inslapen. Een dier dat aan het lijden is en zoveel ernstige problemen zou ik zelf zielig vinden als je die maar blijft oplappen; dat geeft ook stress. Beestje weet niet waarom die pijn heeft en blind is.

3. wachtend

Het zijn ten eerste dingen die echt allemaal verholpen kunnen worden met de juiste medicatie. Waarom ze willen weten welk hartprobleem het is is voor de narcose van het gebit. Dan moet er echt uitgerekend worden hoe ze het gaan doen. Dat is ook het enige wat er aan oplappen moet gebeuren. De darmen worden dmv een echo nagekeken en ook het hartje dus geen snij werk. Mits er niet iets heel ernstigs uitkomt.

Ik heb gesproken met de opvang en die zegt ook al dit worden onze kosten want dit is gewoon ronduit slecht te noemen. Maar ik ga eerst het gesprek afwachten met de dierenarts wat zij ervan zegt en ik heb een indicatie laten maken met een indicatie van alle kosten die er gemaakt gaan worden.

Beestje kan nog sowieso met goeie medicatie 8 jaar mee! Dan laat ik het echt niet inslapen en door die medicatie zal haar zicht ook wellicht nog een stuk verbeteren!

Peppabig and Ysabella like this.
  4. Keessie

Keessie Actief lid

Jul 8, 2014
    358
    406
    63
    Female
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Heel eerlijk ? Laat poes vredig inslapen.
    Te veel mankementen en wat komt er uit alle onderzoeken, lijdensweg voor poes.

Het is heel nobel om alles voor poes te willen doen. Snap ik ook . Maar is dat eerlijk tegenover poes? Houden van is loslaten en gelukkig hebben we de mogelijkheid om een dier uit zijn lijden te verlossen.

( lees nu je latere bericht, als ze denken de poes op te kunnen lappen zou ik goede afspraken maken over de kosten met de opvang. )

anica likes this.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,654
    27,304
    113
    Female
    Dat dus, als de poes met eenvoudige pilletjes te redden is dan zou ik ook afspraken maken met de opvang mbt de kosten.

6. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

Mar 14, 2019
    1,027
    1,224
    113
    Ik heb me laten vertellen dat medicatie voor huisdieren lang niet zo uitgebreid getest wordt als voor mensen en er dus flinke bijwerkingen aan zitten of schade doen aan een ander lichaamsdeel. Als ik het zo lees heeft de poes straks verschillende soorten medicijnen. Allemaal met hun eigen bijwerkingen op het lichaam van de poes. Ik denk dan ook niet dat de poes nog sowieso 8 jaar mee zal gaan.
    Ik vind het ook heel nobel van je dat je juist voor een poes met gebreken kiest, maar ik zou me wel heel goed laten voorlichten wat de medicijnen straks allemaal met het lijfje zullen doen. En heeft de poes straks echt een goede kwaliteit van leven of is het matig? Is de lijdensweg over of enkel wat verminderd?

chrystel73 likes this.
  7. wachtend

Lang verhaal kort, de dierenarts die niet haar gebit en bloeddruk heeft gemeten geeft niet thuis. De opvang die de poes op zich heeft genomen en wij gaan samen de kosten dragen het enige wat deze poes nodig heeft nu is bloeddruk verlagende pilletjes meer is het niet alleen voor de narcose moet er een hart echo gemaakt worden om te kijken wat het precies is. Haar darmen en maag gaan we dmv een echo na laten kijken en kijken of daar wat uitkomt. De opvang waar poes heeft gezeten heb ik nauw contact mee en we gaan gewoon alles voor haar doen wat met het leven verenigbaar is!

Peppabig and Taiga like this.
  8. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Hier heb je je eigen antwoord al ;)

Ik zou niet weten wat te doen. Ligt eraan hoeveel het kost en hoelang ik de poes al heb.

Share This Page