Ik ben benieuwd wat het weekmenu van jullie kids ongeveer was afgelopen week... Mijn dochter eet een aantal dingen nu met ons mee.. maar ivm met planning op werkdagen/kdv eet ze ook soms nog zelf... Soms uit de vriezer... en afhankelijk van wat het is en hoe moe ze is is maak ik voor haar speciaal wat.. Altijd op zoek naar leuke ideetjes/combinatie's/recepten.. Wij eten maar weinig echt aardappels/groente/vlees.. (Sowieso geen vlees omdat we vegetarisch eten) Dus ben nu volop aan het puzzelen hoe ik haar langzaam aan steeds meer met ons mee kan laten eten..
He! Die van ons eet heel afwisselend. De ene keer maak ik iets vers, de andere keer haal ik iets uit de vriezer (eerder gemaakt) en hij krijgt ook nog regelmatig gewoon een potje hoor. HIj vindt eigenlijk alles wel prima. Tja en mee-eten met ons vind ik ook nog lastig hoor, aangezien wij een uur later eten en hij dan al lang trek heeft (eerder eten kunnen we niet omdat mijn vriend laat thuis is) en ook eten wij inderdaad vaak gerechten die hij nog niet mag. Zo langzaamaan komt dit vast wel goed, maak me er niet zo druk om
nou, afgelopen week was hij ziek, dus niet veel.. Maar de week ervoor bijv: hapje met aubergine, tomaat, rijst en kip(boek opperdepop van albert heijn...leuk boek!) broccoli met aardappels potje bruine bonen worteltjes met aardappels hapje met worteltjes, boontjes, tartaar en rijst verder weet ik het even eigenlijk niet, slecht he haha... Maar dat boek opperdepop is erg leuk om te hebben! kost iets van 9 euro bij albert heijn dus.
Toch eens kijken naar dat boek idd Heb wel de kleine vegetarier en 365 recepten voor baby's peuters en kleuters.... Hier was het afgelopen week: Zaterdag: Sperzieboontjes met rijst en tomaat Vrijdag: Linzen, worteltjes en rijst (uit de vriezer) Donderdag: Gebakken aardappeltjes, erwtjes, sla (wij hadden er een vegaburger bij) Woensdag: Aubergine met aardappel en rozijntjes (Geen succes! Ze lust bijna alles maar dit keer smaakte de aubergine van geen kanten... Ik wist niet wat me overkwam..) Dinsdag: Broccoli & Aardappel Maandag: Aardappel, bloemkool en beetje vegagehakt uit de vriezer Zondag: Mie, Boontjes, Taugé... en beetje geproeft van onze saus en vega wokstukjes
Schema Julian: Ochtend: 1 boterham met kipilet Fles 300 cc melk met babmix Middag 120 cc melk 1 boterham met Jam Tussendoor: Babykoekje stukje appel water in een flesje 17.00 uur: fruit: Kiwi, druiven, banaaan, appel, aardbeien, meloen, perzik et cetera... ( net wat we hebben) Avond: 240 cc melk met bambix Aardappel vlees groente Ik maak geen eten apart voor hem. Hij eet gewoon wat wij eten. Ik kook zonder zout.
Hier eet mijn zoontje ook wat wij eten. Van de 7 dagen hebben wij er 6 met aardappel/groenten/vlees. Als we die ene dag pasta eten, dan maak ik apart pasta zonder zout voor hem. En als we patat of een soepje eten, krijgt hij iets uit de vriezer. Een potje krijgt hij heel af en toe. Misschien 1 keer per maand of zo.
ontbijt: 1,5 a 2 boterhammen met hartig beleg (boter,kaas, kipfilet, soms mseerkaas of smeerworst +thee Fruit: 2 stuks vers lunch: 1 soms 1,5 boterham met zoet beleg (jam div smaken, appelstroop) Fles melk tussendoor: rijstewafel, cracotte, broodkorst, heeel soms nijntje koekje Avondeten afgelopen week; gebakken aardappeltjes, aardappetljes uit de oven, visstick, pangasiusfilet,gehakt, kipfilet, kippepootjes,mais,broccoli, courgette, paprika, wortels, rijst,pasta,spinazie toetje, kwark en heeel soms magere kwark met een smaakje
Jee, wat krijgt die van jou evengoed veel zeg... Ben ik echt een tut... wist niet dat ik ook gewoon een visstick kon geven of gebakken aardappeltjes of kippenpoot. Het geeft wel weer inspiratie!
Ik probeer Julian zoveel mogelijk met ons mee te laten eten, maar dan zonder sausjes, zout, enz. Ik houd dan gewoon wat ingredienten voor hem apart voor ik iets toevoeg wat hij niet mag. Afgelopen week heeft hij het volgende gegeten: Penne met broccoli en zalm Vegetarische lasagne met courgette, ricotta en tomaat Stamppotje met snijbonen en witlof (ipv gebakken spekjes wat reepjes kipfilet) Wokgerecht met kip, noedels en groenten (zonder de teriyakisaus) Ook heeft hij twee avonden iets gekregen uit de vriezer (worteltjes met couscous) toen wij soep en turkse pizza aten
Wij zijn juist helemaal geen "Hollandse" eters... (eten vegetarisch) meestal maar 2x per week ofzo... en een stukje vega is voor haar eigelijk nog te zout... laten wel proeven, of geven tofu in de plaats... Zijn juist wel van de kruiden, mexicaans, pasta's, oosters, ovenschotels enz... Dus zijn nu aan het zoeken hoe we haar zo veel mogelijk mee kunnen laten eten zonder dat het te gekruid/zout oid wordt... @ Eefje... Heb je een recept van de lasagne? Die ziet er goed uit!... Het wokken doen we nu ook idd zonder de saus.. (Ze mag dan wel een beetje proeven van onze vegastukjes met de saus bv)
visstick geef ik wel zonder het krokante velletje...en is eigenlijk voor echt af en toe..als ik bijv niets anders heb qua vless ( bijv wij aten biefstuk) En kippepootje geef ik gewoon stukjes er van af heh..haha laat em niet zelf sabbelen ofzo ...maar vaka is dat malser dan kipfilet wat vaak toch iets te droog is...
Het is een recept van de Allerhande! Dit is de link: Recept - Lasagne met ricotta - Albert Heijn Simpelweg bereiden zonder ui en zout!
Ahhh leuk die gaan we proberen Andere ideetjes altijd welkom! Ga idd ook eens de Ah site uitpluizen.. Dingen zoals van Knorr de franse sperziebonenschotel vinden we heerlijk... maar dan heb je de kruiden uit een pakkie en dus met een hoop zout en andere gekkigheid..
Wij zijn ook vegetariers.. maar afgelopen week waren we op vakantie dus we hebben niet zo heel goed gegeten vrees ik. Over het algemeen zijn we erg van de mediterraanse gerechten. Mijn zoontje heeft deze week op: spaghetti met tomatensaus en courgette, orechiette met broccoli en kaas, bloemkool met macaroni en zure room... alles met lekker olijfolie en een snuifje knoflook en kruiden. daarvoor heeft hij een paar keer een potje op.. en bruschetta met gegrilde aubergine en champignons en mozzarella. Hij eet zoveel mogelijk met ons mee, zout voegen we pas later toe voor onszelf. Kruiden doen we er wel gewoon bij, tot nu toe heeft hij er nog nooit last van gehad. Als hij een keer een potje krijgt zit daar wel vlees in, thuis probeer ik hem 1x in de week vis te geven. Wij zijn vegetarier, maar hij niet
Hoi! Wij eten +/-3 dagen per week vlees of vis en de andere dagen zonder. Feye eet nog helemaal geen vlees. ik houd inderdaad voor haar apart zonder vlees en gebruik elke maaltijd meerdere groenten (vind ik zelf ook erg lekker). Soms een beetje jonge kaas erdoor en vaak wat kruiden zoals tijm of basilicum. Voor ons kruid ik na met beetje zout en peper etc. Had laatst babyvriendelijke curry gemaakt: gemalen komijn, gemalen koriander, gemalen gember, gesnipperde knoflook en kurkuma in olie bakken. Tomatenblokjes erbij, plakjes wortel en erwtjes (evt. ook nog bloemkool, aardappel, courgette, etc). Even laten koken en sudderen (10 min.) en dan beetje kokosmelk toevoegen. rijst erbij: klaar. (voor jezelf wel nakruiden met chili en beetje zout). Ben zelf ook op zoek naar (vegetarische) recepten/gerechten die babyvriendelijk zijn en wat verder gaan dan aard./vlees/groenten. Misschien wel leuk om ze hier uit te wisselen. Ga vanavond trouwens wokschotel maken met aardappel, boontjes, paprika en mediterraanse kruiden. Beetje salade erbij en voor ons misschien vis.