s avonds wakker maken voor voeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door mar44, 7 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mar44

mar44 Lid

2 nov 2007
    18
    0
    0
    ik heb een zoontje van bijna 9 weken. Overdag slaapt hij heel weinig. Ik leg hem wel tussen elke voeding in bed maar hij slaapt per slaapje ongeveer 20 minuten. Sinds een paar dagen krijgt hij rond 20.00 uur voeding (bv) en dan slaapt hij. We maakten hem altijd rond een uur of 23.00 wakker voor een voeding maar dan drinkt hij heel slecht en is na ongeveer 4 uur weer wakker. Nu heb ik al 2 dagen hem laten slapen en dan komt hij rond 3.00 s nachts. Daarna slaapt hij nog tot 6/7 uur. Nu lees ik dat veel kids nog een voeding rond 23.00 krijgen, maar dit is bij hem geen succes. Is wat ik doe goed? Ik zat namelijk te denken dat als hij ooit wil doorslapen (ik heb er geen probleem mee dat hij nog niet doorslaapt) dan moet hij natuurlijk wel rond 23.00 een voeding hebben. Want vanaf 20.00 doorslapen is natuurlijk lang, dat red hij niet, logisch. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

groetjes marjan

2. kim en maikel

kim en maikel Bekend lid

19 jun 2006
    572
    0
    0
    moeder
    lieshout
    Ik liet mijn dochter altijd s'nachts zelf aangeven waneer ze een fles wou.
    En ze kwam dan ook meestal pas om 3 uur.

liefs kim

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier doet alicia het zelfde en ik laat haar dan ook gewoon slapen en geef om rond 3 uur haar voeding als ze dit zelf aangeeft. van de week heeft ze een paar dagen van 11 tot 5 geslapen en zo moet het eigenlijk maar goed ik laat haar het gewoon bepalen en heb er tot nu toe maar een keer wakker hoeven maken voor de fles en dat was overdag

4. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    wij geven sophie om 19 uur de fles, dan weer om 10 uur /half 11. ik leg dr in bed, dan miept ze even en is het later stil. en moet ik haar om 7 uur weer wakker maken, vervolgens krijgt ze weer de fles en leg ik haar weer in bed en slaapt ze tot 11. tussen 11 en 3 is ze vaak wakker of hazenslaapjes, want dan ga ik met dr wandelen naar de winkel en of in bad.

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij zaten met hetzelfde. Wij hebben toen een tijdje om 7 of 8 uur de laatste fles gegeven en gewacht tot ze 's nachts kwam. Meestal was dat om een uur of 3. En sinds een paar weken geven we om 23.00 uur een fles en slaapt ze door tot een uur of 8 's morgens. Dus vanaf 3,5 maand zijn we pas om 23.00 uur een fles gaan geven. Dat werkt nu als een trein en ze slaapt lekker door dus.

6. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

ons zoontje kreeg rond die leeftijd rond 23.00 /24.00 nog een fles en dan sochtends tussen 7/8 weer.

7. mar44

mar44 Lid

2 nov 2007
    18
    0
    0
    oke dus het kan best dat ik hem 's avonds rond 23.00 niet wakker maak en hem gewoon laat komen wanneer hij wil? En waaraan merk ik dan dat hij toe is aan doorslapen? Helemaal omdat hij overdag heel weinig slaapt vind ik het zielig om hem wakker te maken.

gr marjan

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    je kindje geeft zelfs aan wanneer het toe is aan doorslapen. op een dag wordt je smorgens wakker en ren je in paniek naar de kleine toe (omdat je dat niet gewent bent) die dan gewoon heerlijk aan het DOORslapen is. het kan zijn dat ze dit pas heel laat doen maar er zijn ook kindjes die meteen vanaf de geboorte doorslapen

9. mar44

mar44 Lid

2 nov 2007
    18
    0
    0
    maar omdat hij vanaf 20.00/20.30 slaapt zal hij niet tot de ochtend slapen toch? Of merk je het dan omdat hij steeds wat later komt? Of moet ik na een poos weer eens proberen om 23.00 uur wakker maken en kijken hoe lang hij dan slaapt?

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Nou, dat hadden wij ook, en nog steeds. Ze slaapt vaak vanaf 20.00 uur tot ergens halverwege de nacht. Sinds een week of 3 maken we haar om 11 uur of half 12 wakker, geven we haar een schone luier en een fles en dan gaat ze weer naar bed. Ze slaapt nu aardig door. Helaas de laatste 3 nachten is ze weer om 6 uur wakker, maar anders was ze steeds 3 uur 's nachts wakker.

11. mar44

mar44 Lid

2 nov 2007
    18
    0
    0
    wij maakten hem ook wakker rond 23.00 uur. Dat kost heel veel moeite (zo diep slaapt hij) en dan drinkt hij maar 3 minuten, en dan gaf ik hem ook nog een schone luier. En omdat hij dan slecht dronk, kwam hij na 3 of 4 uurtjes slapen weer. En omdat hij overdag heel weinig slaapt vind ik het ook zo zielig voor hem.

12. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Hier exact hetzelfde! Ik geef hem ook niks meer om 23 uur omdat hij niks drinkt en hij komt vanzelf wel sánachts!

13. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    zo zou ik het ook doen

Deel Deze Pagina