Wanneer avondfles eraf ?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Raffel, Jul 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Raffel

Raffel Actief lid

Aug 29, 2006
    103
    0
    0
    Mijn dochtertje is nu 4,5 maand en krijgt nog steeds de avondfles van 11 uur (met pap). Ik moet haar er wel voor wakker maken maar het is niet zo dat ze dan heel vast slaapt. Vaak als ik boven kom dan wordt ze van het gekraak van de trap al wakker en drinkt dan ook de gehele fles tot de laatste druppel leer. In de ochtend komt ze dan wel weer al rond een uur of 6......
    Ik vraag me af of ik die avondfles kan weg laten en haar bv. om 19:30 gewoon wat meer kan geven (210 cc) en het kan proberen of ze dan doorslaapt.
    Hoe hebben jullie dit gedaan ?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Waarom zou je dat doen? Ze drinkt hem helemaal leeg, en ze slaapt toch al door? Van elf tot zes is keurig toch?

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Tenminste, ik vind het zelfs vrij lang. Je doet geen nachtvoeding?

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier hebben we nu zelfs vaak nog een nachtvoeding. Vind dus dat je dochter het heel goed doet hoor!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn oudste heeft tot de 6 maand nog een late fles gehad. Hij kreeg anders de nacht echt niet om.. En daarna kreeg hij zijn laatste fles alsnog rond 8/9 uur. Langere nachten dat 10,5 uur maakte hij eigenlijk nooit.

De jongste tot 5 maand denk ik. Maar tot de 4/5 maand trok hij zijn eigen plan, dus dan kwam hij in de nacht nog voor een 5e fles. En als ik de fles 's avonds laat kwam, kwam hij in de nacht alsnog, voor een 6e fles.. Dat was wat teveel..
    Dus hij heeft tot 4 maand 4 flessen overdag en eentje in de nacht gehad. Daarna schoof die nachtfles steeds later tot hij samenviel met de ochtendfles. Hij sliep toen ook gelijk 11/12 uur in de nacht.

6. Raffel

Raffel Actief lid

Aug 29, 2006
    103
    0
    0
    Dan wacht ik wel tot ze hem slechter gaat drinken of ik haar steeds moeilijker wakker krijg. Mijn eerste dochtertje was in dit soort dingen gewoon wat "sneller" .....en laten we voorop stellen. Als je de verhalen soms hier allemaal leest dan lijkt het of ieder kind met 3 maanden al van 8 tot 8 slaapt.......als je dan de schema's van iedereen leest.....

7. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    We hebben het bij onze dochter gewoon een keer geprobeerd toen ze 3,5 maand was en de andere flesjes wat opgehoogd. Ze kwam een paar nachten nog tegen 3 uur en daarna om 5 uur. Na een weekje sliep ze door tot 6 a 7 uur, dat is nu nog zo. Gewoon eens proberen dus, je merkt het wel als ze er nog niet klaar voor is ;)

8. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,246
    0
    0
    Amersfoort
    Met pap? Hoe doe je dat dan? Misschien kan ik dat ook eens gaan invoeren. Mijn dochtertje is nu 19 weken + 1 dag en krijgt als bijvoeding gepureerde groente, fruit en Olvarit Friends groente en fruithap.
    De avondfles slaan wij al over. Ze valt in haar vaste slaap rond 19.00 a 20.00 uur en we maken haar er niet meer wakker voor.

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Hmmm dat lees ik juist bijna nooit, als je de topics telt "help! mijn kind slaapt nog niet door!" :D
    Maar nogmaals: van elf tot zes slapen geldt absoluut als doorslapen hoor!

10. GFH

GFH Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    3,539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Wij zijn met 5 maanden gestopt met de fles van 23 uur. Ze krijgt nu de laatste rond 20 uur en slaapt dan tot 7 uur 's ochtends ongeveer (ze is nu bijna 7 maanden).

11. Raffel

Raffel Actief lid

Aug 29, 2006
    103
    0
    0
    Het is geen pap. Het is rijstebloem maar voor het gemak noem ik het zo... Ik geef nog niet veel bijvoeding. Soms wat hapjes fruit maar verder niks. Met 6 maandjes aan de groente.....Ik hou gewoon de 11 uur fles maar even aan en dan zie ik vanzelf wel weer.

12. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,246
    0
    0
    Amersfoort
    Volgens mij heb ik dat ook in huis gehaald.. Rijsterbloem.. Hoe maak/geef je dat dan? ;)

13. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,246
    0
    0
    Amersfoort
    Deze heb ik gehaald ;)

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Staat op de zijkant van de verpakking...

N krijgt flessen van 150 + 5. Dan gooi ik er 2 lepels pap doorheen.

15. uhuumau

uhuumau Actief lid

Apr 28, 2014
    152
    0
    0
    #15 uhuumau, Jul 24, 2014
    Last edited: Jul 24, 2014
    Ons ventje slaapt nu sinds een week of 4/5 door. Wel moesten wij hem altijd wakker maken voor dat laatste flesje maar hij dronk hem wel leeg.
    Op het CB zeiden ze ons dat we hem rustig konden laten slapen en moesten kijken wat hij zou doen.
    Volgende ochtend half 8 was hij wakker.
    Ze gaf ons het advies om de flesjes dan op te hogen (4x 210/7), dit hebben we ook gedaan.
    Omdat ik hier las dat 210/7 echt teveel is voor een baby, heeft t ons aan het denken gezet.
    We waren te bang dat hij "te weinig" zou krijgen omdat hij 5x 180/6 gewent was.
    Na een paar dagen hebben we toch besloten om 3x 180/6 en 1x 210/7 te gaan geven.
    En hij doet het er hartstikke goed mee.
    Nu geef ik de laatste fles met 210/7 met rijstebloem om 7uur en hij slaapt heerlijk door tot de volgende ochtend.
    De rijstebloem heb ik wel opgebouwd moet ik zeggen. Niet gelijk het aantal scheppen wat op de verpakking staat... (Nu nog niet)

16. Raffel

Raffel Actief lid

Aug 29, 2006
    103
    0
    0
    @ uhuumau: ja hoe jij het doet heb ik dan ook een beetje voor ogen. gewoon proberen en idd de laatste fles dan 210/7. Ik vind ook alle flessen 210/7 erg veel. Dan heb je echt een hele volle melk baby ;)

Hoe oud is jouw babietje nu dan ?

17. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Het ene kind is het ander niet,dit is onze 3e en ze doen het allemaal anders,met 4,5maand zo'n schema hebben is prima!! T lijkt wel alsof heel veel mensen juist willen dat ze zo snel doorslapen,ze zijn nog zo klein,geniet er nou maar lekker van (ook van de eventuele nachten) ze zijn zo snel groot!
    Ons meisje is nu 3 maanden en krijgt ook om 23.00uur haar laatste en slaapt dan tot 6.00/06.30 en dat vind ik top!

18. uhuumau

uhuumau Actief lid

Apr 28, 2014
    152
    0
    0
    Hij is bijna 5 maand alweer!

Als ik hem 's morgens uit zn bedje haal heeft hij nog geen honger maar hij is gewoon wakker. Hij is soms wel bijna een uur beneden voordat hij zn flesje krijgt...

19. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

Jun 6, 2013
    3,850
    1,075
    113
    Ik ben toevallig gisteravond gestopt met de avond fles.
    Half 9 heb ik haar laatste flesje gegeven en ze sliep om 10 uur. Daarna werd ze om 5 uur wakker.

Normaal gesproken gaf ik haar ook om elf uur laatste fles en sliep dan tot 6 uur.

20. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Als rijstebloem niet nodig is voor gewicht zou ik het niet doen.
    Kan verstopping veroorzaken. Doorslapen doen ze toch pas wanneer ze dat zelf willen.

Share This Page