Advies gevraagd..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Amigo1985, 26 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Hallo meiden,

Kan iemand mij vertellen wat de minimale intake is bij een kindje van bijna 8 maanden? Mijn zoontje vertikt het de laatste dagen om zijn laatste papfles om 19.00 te drinken.. Nu vraag ik me af of hij dan wel genoeg binnenkrijgt als ik deze fles weg ga laten?

Ons schema is nu:

08.00 fles 210 (wordt dadelijk een bordje pap)
    10.30 200 gr fruithap
    13.30 fles 120 (heb ik pas verkleind omdat hij meer dan de helft liet staan)
    16.30 200 gr groente hap en 100 gr yoghurt
    19.00 pyamapapje (die drinkt hij nu dus niet meer)

Tussen door bied ik roosvicee aan, ook een liga of rijstewafel krijgt hij tussendoor.. Met brood ben ik sinds een paar dagen even gestopt, dat is alleen maar kokhalzen met gevolg dat zijn fles of hap mee terug komt..

Wie heeft advies voor me??

2. fafje

fafje Niet meer actief

ik dacht dat ze 500cc aan melkproducten moeten hebben..

mss zit ie al erg vol van het eten +yoghurt, om daarna nog ene fles pap te drinken, mss kan je em gewoon opvolgmelk aanbieden

3. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Dat vermoed ikzelf ook dat ie genoeg heeft, maar krijgt hij dan wel voldoende vocht? Ik laat hem nu maar de nacht zo eens ingaan, zie wel waar we eindigen morgenvroeg.. Ik kan volgens mij alles in de fles doen, hij hoeft de fles maar te zien en hij zet het al op een huilen..

4. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Minimale intake moet nu tussen de 300 en 500 cc aan melkproducten zijn.. Hij krijgt nu s'morgens en s'avonds een papje en geen fles meer..

5. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Amigo,, finn heeft wat met zijn flesje
    het zou idd fijn zijn als je dan geen fles meer hoeft te geven, en als hij zo genoeg binnen krijgt.
    finn tevreden en jullie ook top

6. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Amigo hier precies hetzelfde, smorgen pap rond de 120 cc smiddags fles rond de 100 en dan pyamapap soms 100 soms 170. Kom soms ook maar net aan de 300 en ander drinken wil ze niet hebben. Hier ook krijsen met de fles probeer altijd wel door te zetten duurt soms wel even en soms heb ik dan geluk dan pakt ze de fles toch nog.

Hoe gaat het nu bij jou?

7. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg

Wij zijn inmiddels van de fles af.. Hij krijgt smorgens een bordje pap ong 130, smiddags stukjes boterham met 120 melk uit de tuitbeker (drinkt hij de ene dag wel goed en de andere dag weer niet) 200 gr fruithap en 200 gr warme hap met 100 gr yoghurt na.. Voor het na bed gaan weer een bord pap.. Tussendoor krijgt hij 130 cc roosvicee aangeboden, verschilt ook per dag wat hij daarvan drinkt..

Vind het wel jammer dat we geen fles meer hebben, hij was er gewoon helemaal klaar mee, en wij ook wel inmiddels.. Tis namelijk al vanaf het begin een gevecht om de fles erin te krijgen..

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

500 ml opvolgmelk (niet alleen zuivel) is de richtlijn maar ook voor mijn dochter was dat erg veel.

Zij kreeg (en krijgt trouwens nog):
    200 ml + bambix als ontbijt
    100 ml bij de lunch
    165 na de avondmaaltijd

Met 8,5- 9 maanden zijn we wat kwark gaan geven na het eten en dat is nog eens 100 ml zuivel erbij

Pyjamapapjes doen we niet aan. Daar zit zo ongelofelijk veel suiker in en is naar mijn idee een extra maaltijd na een gewone maaltijd.

Deel Deze Pagina